ماهان شبکه ایرانیان

چگونه مسافرتی سالم داشته باشیم [قسمت سوم/پایانی]

ما دوست داریم وقتی‌که به سفر می‌رویم، سلامتی خودمان را در طول سفر تضمین کنیم

ما دوست داریم وقتی‌که به سفر می‌رویم، سلامتی خودمان را در طول سفر تضمین کنیم. اما با مشکلات جهانی همانند ابولا، پیشی گرفتن خبر شیوع بیماری‌های مسری، همه و همه ما را بران داشت که به شما نکاتی را یاد اوری کنیم تا در سفرهای خارجی خودتان تا آنجا که می‌توانید از سلامتی خودتان مراقبت کنید. بیماری‌های شایع در طول سفرهای تفریحی و کاری می‌توانند شما را درگیر خودشان کنند و شما را از فعالیت‌های دلخواهتان بازدارند. اگر برای سفر به هیچ وجه آماده نیستید کمی صبر کنید. بر اساس گفته‌ها، راه‌های زیادی وجود دارد که شما در طول سفر از شر بیماری‌های مختلف در امان باشید. من به‌جاهای زیادی سفرکرده‌ام، 30 کشور و 5 قاره. در طول این سفرها تجربه‌های زیادی به دست آورده‌ام که به شما انتقال خواهم داد تا در طول سفر از شر بیماری‌ها در امان باشید و یا اگر گرفتاران شدید با آن مبارزه کنید.با آخرین قسمت در بنیتا همراه ما باشید.

غذا در سفر


وقتی مریض شدیم چه کنیم؟

شکمتان و معده شما شروع به درد کردن کرده است! تب کرده‌اید؟ و عرق می‌کنید؟ من هم این حس‌ها را داشته‌ام. بعدش احساس خستگی می‌کنید و شروع به لرز کردن می‌کنید.

اول‌ازهمه باید ارزیابی کنید که چقدر اوضاع خراب است؟ ایا خونریزی دارید؟ در مدفوع خودتان خون‌دیده‌اید؟ اسهال شده‌اید؟ یا چیزهای بدتر؟ استفراغ خونی دارید؟

خب اگر اوضاع وخیم شد، شما باید از اطلاعاتی که قبلاً جمع اوری کرده‌اید استفاده کنید و به کلینیک مراجعه کنید. امکانات بیمارستانی را ارزیابی کنید و اگر در کشوری هستید که در بهداشت پیشرفته است خوش به حالتان شده است و اگر در کشوری هستید که بهداشت مناسبی ندارد بهتر است خودتان را به سفارت کشور خودتان برسانید و از آن‌ها کمک بخواهید. آن‌ها به شما دکتر مناسب معرفی می‌کنند و کمک می‌کنند تا مراقبت‌های لازم دیگر انجام شود.

 

بیماری در سفر

اگر حس می‌کنید در معرض بیماری شدیدی هستید (از همان‌هایی که هشدار می‌دادند) بهتر است کارهای زیر را انجام دهید:

اول، کاری کنید. منظور من این است که به یک کمک یار و دستیار حرفه‌ای زنگ بزنید و خبر دهید. غریزه شما از اینکه انتی بیوتیک مصرف کنید می‌ترسد. سؤال برای شما پیش می‌آید که ایا مریض شده‌اید و یا یک شکم‌درد ساده است؟ به من خوب نگاه کنید من نمی‌خواهم به شما توصیه دارویی بدهم، ولی بدانید اگر اسهال شدید به هیچ وچه از تخت خودتان دورتر نروید هر کاری که کنید شما را به فعالیت زیاد وا خواهد داشت و شروع به عرق کردن خواهید کرد و آب بدنتان کم خواهد شد. تنها جایی که شما باید بروید توالت است. ولی وقتی من به مشکل شما دچار شوم اول‌ازهمه انتی بیوتیک مصرف می‌کنم. من با انتی بیوتیک های خاص اسهال خودم را در 24 ساعت درمان کرده‌ام ولی شما ممکن است تا 5 روز درگیر اسهال شوید. آب بسیار زیادی میل بفرمایید، اما در کنار آب غذاهای املاح دار هم مصرف کنید. آب زیاد هم خوب نیست. می‌توانید از آب‌میوه استفاده کنید که مواد معدنی و الی مناسبی برای بدن شما دارد. به‌زودی احساس خوبی پیدا می‌کنید.

دوم، استراحت کنید. بیشتر از یک انسان عادی استراحت کنید. هر چقدر می‌توانید بخوابید، گوش‌گیر تهیه کنید و استرس‌های زیاد را از خودتان دور کنید و سعی کنید بی خیال بخوابید. اگر این مرحله را گذراندید حالتان بهتر خواهد شد. بیشتر بیماری‌هایی که در سفر گریبان گیر شما می‌شود به علت کم‌خوابی است. برای این بیماری‌ها کافی است کمی استراحت کنید و زمان به خودتان بدهید. ارزش همان استراحت بیشتر از گردش‌های کسل‌کننده مریض وار است.

سوم، اگر حالتان خوب نشد بدانید که دچار مشکل اساسی شده‌اید و باید چاره‌ای کنید. این مرحله‌ای است که باید به دنبال پیدا کردن مراکز پزشکی باشید. باز هم راه حل قبلی اگر کشور خوبی رفته‌اید بروید بیمارستان وگرنه بهتر است خودتان را به سفارت خودتان برسانید و از آن‌ها طلب کمک کنید. آن‌ها شما را به‌جای مناسبی خواهند برد و کمک‌های خوبی به شما خواهند داد.

بیایید در مورد بیمارستان هم کمی با شما بحث کنم. اگر به کشوری رفتید که انگلیسی بلد هستند، مسلماً مشکی نخواهید داشت، ولی اگر به کشوری رفتید که انگلیسی نمی‌دانند برای خودتان باید فکری کنید مخصوصاً اگر زبان مادری شما را اصلاً متوجه نمی‌شوند. مشکل اساسی گریبان شما را گرفته است.

سفر ایمنCredit: travellifex

چند نکته می‌تواند به شما در این مواقع کمک کند:

اگر شما همان آدم خوش شانس ما باشید، می‌توانید با دکترهای خودتان به‌خوبی حرف بزنید و مشکلات خودتان را به آن‌ها بگویید و آن‌ها به شما کمکی کنند. دارو تجویز می‌کنند و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

دوم، اگر شما در کشور غریبه و نا اشنا واقع‌شده‌اید که زبان آن‌ها را نمی‌دانید، باید به سفارت بروید، معمولاً بر اساس تجربیات یکی از دوستانم کهمی‌گوید کسی به عنوان مترجم برای شما پیدا می‌کنند تا به‌اصطلاح شما دردتان را به او بگویید و او به آن‌ها بیان کند. این شخص برای دردهای شما کاری نخواهد کرد ولی به شما کمک خواهد کرد که دیگران بدانند دردتان چیست، مثل مادرتان در کودکی که دردهای شما را ترجمه می‌کرد. این کار هزینه برای شما خواهد داشت ولی محبورید این هزینه را پرداخت کنید.

گاهی وقت‌ها سفارت نمی‌تواند برای شما این کار را انجام دهد و مترجم پیدا کند. آن‌ها برای شما دلسوزتر از افراد غریبه خواهند بود، شما را تا بیمارستان همراهی می‌کنند و با زبان همان محل با بقیه به‌جای شما صحبت می‌کنند. برای یک مریض همراه لازم است. آن‌ها تا زمانی که متوجه بشوند حالتان خوب شده است کنار شما می‌مانند.

سوم، در بدترین حالت‌ها این است که شما حالتان بد شده باشد، زبان مادری خودتان هم به درد مردمان محل نخورد، چه‌کار باید کنید؟ خودتان را به یک تاکسی برسانید و صورت خودتان را به عنوان ‌یک مریض به او نشان دهید، متوجه خواهد شد که شما را باید کجا ببرد. برخی از تاکسی‌ها از شما پول اضافی دریافت می‌کنند ولی برخی از روی مهمان‌نوازی برای شما این کار را می‌کنند.

من دو بار دراین مخمصه فرورفته‌ام یکبار در تایلند و یکبار هم در چین! جایی که از تمدن و بیمارستان دور بود. همین ترفند را به کاربردم و خودم را به تاکسی رساندم، ازآنجایی‌که توریست در این مکان‌ها زیاد است، او می‌دانست من به بیمارستان نیاز دارم و به عنوان ‌یک مترجم مبتدی من را به بیمارستان رسانید. پس مردم محلی را دست کم نگیرید، آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند.

قسمت‌های قبل ما را از دست ندهید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان