زیبا ترین مناظر کانادا برای سفر بعدی شما

قاره کهن آمریکا با قدمتی بسیار کهن دارای دیدنی‌های بسیار زیاد و جذابی است که هرساله میلیون‌ها گردشگر را از نقاط مختلف جهان به‌سوی خود جلب می‌کند. از میان کشورهای این قاره کاناداست که سازه‌های انسانی و مکان طبیعی منحصربه‌فردی را داراست. در ادامه با بنیتا همراه باشید تا سفری کوتاه به این کشور داشته باشیم.

قاره کهن آمریکا با قدمتی بسیار کهن دارای دیدنی‌های بسیار زیاد و جذابی است که هرساله میلیون‌ها گردشگر را از نقاط مختلف جهان به‌سوی خود جلب می‌کند. از میان کشورهای این قاره کاناداست که سازه‌های انسانی و مکان طبیعی منحصربه‌فردی را داراست. در ادامه با بنیتا همراه باشید تا سفری کوتاه به این کشور داشته باشیم.

پس از کارهای روتین روزمره قدری استراحت می‌چسبد و همه می‌خواهند که لحظات الهام‌بخشی را در زندگی خود تجربه کنند. بسیاری از مردم عاشق سفر هستند و در تعطیلات به شهرها و حتی کشورهای مختلفی سفر می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند از اوقات فراغت خود لذت ببرند و لحظات به‌یادماندنی را برای خود ایجاد کنند. سفر و تغییر مکان همچنین بیانگر قدرت ذهن است. کانادا یکی از مکان‌های شگفت‌انگیز برای گردشگران است. کانادا دومین کشور بزرگ در جهان با مناظر زیبا و چشم‌نواز مانند آبشار نیاگارا، اتاوا، تورنتو، ویسلر و بسیاری از پارک‌های تفریحی برای جاذبه‌های توریستی است. علاوه بر این، مکان‌های بدون استفاده‌ی زیادی وجود دارد که هر توریستی را برای بازدید آن‌ها جذب و وسوسه می‌کند. هر ساله افراد زیادی از سراسر جهان برای بازدید از این مکان‌های حیرت‌انگیز به کانادا سفر می‌کنند. در ادامه، 10 مکان برتر از نظر زیبایی در کانادا معرفی خواهند شد.

 

10 - خلیج فاندی 

زیبایی های کانادا

 

این مکان شگفت‌انگیز در نزدیکی شرق کانادا، بین نیوبرانزویک و نوا اسکوشیا واقع شده است. این خلیج دارای بالاترین دامنه‌ی جزر و مد در جهان است. ارتفاع جزر و مدیِ خلیج فاندی از سمت رودخانه‌ی لیف و بورنت‌کوت به ترتیب 16/8 متر و 17 متر است. گفتنی است از طریق انرژی این جزر و مد برق تولید می‌شود. صخره‌ها و تخته سنگ‌های فراوانی در خلیج فاندی در مکان‌های مختلف مانند هاپ‌ول کیپ، پارک ملی، پارک وی ترایل و گراند منان وجود دارد. رودخانه‌های بسیاری از جمله رودخانه‌ی سالمون بزرگ، رودخانه‌ی سنت جان و رودخانه‌ی آون و .. در این خلیج قرار دارند و باعث لذت گردشگران می‌شوند. پارک‌های زیبای فراوانی در خلیج فاندی نیز باعث لذت گردش‌گران و همچنین افزایش اکوسیستم ساحلی خلیج فاندی هستند. شیلات و انرژی منابع عمده تحولات جدید آن هستند. 

 

9 - ویسلر

شهرهای کانادا

این شهر پر رفت و آمد کانادا در بریتیش کلمبیا نزدیک به ونکوور در سمت شمال و جنوب پمبرت واقع شده است. مردم از اسکی آلپاین و اسنوبورد در ویسلر لذت می‌برند. مردم در زمستان با اسکی، برف پیمایی، برف روبی و اسکی روی یخ لذت می‌برند. شدت بارش برف بسیاری از مناظر قابل توجه برای بازدیدکنندگان را محدود می‌کند. در فصل بهار، فعالیت‌های مردم تغییر می‌کند و بیشتر سرگرم اسکی در آلپ، پیاده‌روی، دوچرخه سواری و دویدن می‌شوند. مردم عمدتاً در تابستان با پیاده‌روی، دوچرخه سواری، رفتن به آلپ و همچنین ورزش‌های آبی در دریاچه‌ها و رودخانه‌ها لذت می‌برند. در فصل پاییز، مردم علاقه دارند که کاری متفاوت انجام دهند و با ماهیگیری، زیپ لاین و ماجراجویی در جنگل انبوه لذت می‌برند. هر فصل لذت‌های مخصوص به خود را دارا است. ویسلر برای المپیک زمستانی 2010 و بازی های پارا المپیک نیز نامزد بوده است.

 

8 - چرچیل، مانیتوبا

نقاط توریستی کانادا

این شهر در خلیج هودسون در شمال مانیتوبا واقع شده است. این شهر نیز به عنوان پایتخت جهانی خرس قطبی شناخته شده است و دارای انواع بسیاری از خرس‌های قطبی است. یکی از حقایق شگفت انگیز، شفق شمالی است که می‌تواند در تاریکی تابستان به دلیل هوای گرگ و میش در چرچیل دیده شود. اقتصاد این منطقه در گرو گردشگری و طبیعت‌گردی است. گردشگران برای دیدن خرس‌های قطبی از کالسکه‌های تندرا استفاده می‌کنند و این باعث بهبود اقتصاد محلی نیز هست. نهنگ‌های بلوگا یکی از جاذبه‌های تابستانی برای مردم هستند. دیدن آن‌ها زمانی که در آب گرم به سمت رودخانه چرچیل حرکت می‌کنند قطعا برای همه گردشگران بسیار لذت‌بخش است. چرچیل دارای بیش از 100 گونه پرنده و 270 گونه جغد برفی، قوی توندرا، مرغ طلایی آمریکایی و سنقر است.

 

7 - یوکان

کانادا

گوشه شمال غربی کانادا، یوکان، توسط آلاسکا و سرزمین‌های شمال غربی محصور شده است. دریاچه‌های جاری از ذوب برف و کوه‌های پوشیده از برف زیبایی آن را دوچندان می‌کنند. یخچال‌های طبیعی زیادی در یوکان وجود دارد و دو گسل عمده منجر به تشکیل یک دره بزرگ شده‌اند. بسیاری از فعالیت‌های آتشفشانی و دیگر فعالیت‌های درون زمینی در یوکان رخ می‌دهند. تعداد زیادی از رشته کوه‌ها در یوکان وجود دارند. یخچال‌های طبیعیِ عمدتاً بزرگ و طولانی به سمت رودخانه یوکان جریان دارند. آب و هوای یوکان با داشتن زمستان‌های طولانی، سرد و تابستان‌های گرم و کوتاهِ نیمه قطبی است. منابع معدنی و معدن‌کاوی از جمله منابع اصلی اقتصاد در یوکان هستند. مردم از سراسر جهان برای دیدن شگفتی‌های این تکه از بهشت به آنجا می‌روند.

 

6 - رشته کوه‌های راکی کانادا

گردشگردی کانادا

رشته کوه‌های راکی کانادا بخشی از کوه‌های راکی آمریکای شمالی در کانادا است. این بخش شامل دامنه‌های مختلف کوه‌ها است. چندین قله‌ی بلند در کانادا مانند کوه رابسون و کوه کلمبیا وجود دارند که بسیاری از پارک‌های ملی و استانی این محدوده را تحت پوشش خود قرار داده‌اند و یک مکان میراث جهانی بوجود آورده‌اند. شاخه‌های رودخانه‌ها با هم ترکیب شده و یک رودخانه در رشته کوه‌های راکی کانادا تشکیل می‌دهند. رشته کوه‌های راکی از جنس سنگ آهک و شیل هستند. پارک‌های ملی بنف، جاسپر، کوتنای و یوهو و پارک‌های استانی هامبر، کوه‌های اسینی‌بوین و کوه رابسون این چشم‌انداز زیبا را تشکیل داده‌اند و این همه با پارک‌های بریتیش کلمبیا یک میراث جهانی ثبت شده در یونسکو را بوجود آورده‌اند.

 

5 - آب‌نمای تورنتو

تورنتو

یکی از زیباترین و برجسته‌ترین آب‌نماهای تورنتو در تورنتوی کانادا در دریاچه انتاریو واقع شده است. این منطقه 46 کیلومتر را بین رودخانه‌ی اتوبیکوک و رودخانه‌ی روژ را دربر گرفته است. بسیاری از آسمان خراش‌ها، جزایر و اسکله‌ها را می‌توان از این آب‌نما مشاهده کرد و گردشگران از این نمایش خیره‌کننده‌ی شهر لذت می‌برند. برج تورنتوهاربر و سی‌ان هر دو از این آب‌نما مشهود هستند. برخی از بنادر نیز بخشی از این آب‌نما هستند و یکی از بزرگترین موج شکن‌های خیابان لسلی اسپیت به یک پارک معروف تبدیل شده است. این مکان برای مردم الهام بخش است.

 

4 - کیوبک باستانی

کانادا

کیوبک باستانی، میراث جهانی یونسکو شامل دو شهر، شهر بالا و شهر پایین است. شهر بالا که به خوبی توسعه یافته است مکان‌های سرگرم‌کننده‌ی بسیاری مانند دشت آبراهام، دآرمز و دیگر جذابیت‌های گردشگری دیگری دارد. بازدیدکنندگان همچنین از موزه،فروش‌گاه‌ها، کلیساها و رستوران‌ها لذت می‌برند. شهر پایین دارای مناظر شگفت انگیزی مانند کپ دیامنت است. چند موزه‌ی جالب، سالن‌های کنفرانس، تئاتر و نمایشگاه‌هایی مانند تمدن موس دلا (Musse De La)، سربازخانه‌ی دالهوزی و تئاتر کوچک همگی جاذبه‌های شهر پایین هستند. بسیاری از بازدیدکنندگان و گردشگران در فصول تابستان و زمستان به کیوبیک باستانی سفر می‌کنند زیرا کیبویک دارای رویدادهای خاصی در این فصول است.

 

3 - جزیره پرنس ادوارد

کانادا

جزیره پرنس ادوارد یکی از استان‌های کانادا، دارای جزایر کوچک و بدون هیچ گونه مرز زمینی است. پرنس ادوارد به جز جزیره اصلی دارای 231 جزیره کوچک است. "باغ خلیج"، "محل تولد" و "مهد کنفدراسیون" همگی نام‌های منحصر به فرد این جزیره هستند. فاصله آن به سمت شمال از هالیفکس و نوا اسکوشیا حدود 200 کیلومتر و به سمت شرق از کیوبک در حدود 600 کیلومتر است. اقتصاد این جزیره به کشاورزی وابسته است و 25٪ از سیب‌زمینی کانادا در آن تولید می‌شود. این جزیره در رتبه‌ی 23 بزرگ‌ترین جزایر در کانادا و 104 در جهان قرار دارد. تپه، جنگل، سواحل ماسه‌ای سفید مایل به قرمز، خلیج اقیانوس و خاک سرخ شگفت‌انگیز به افزایش زیبایی‌های طبیعی این جزیره کمک کرده‌اند. رمان جالب "آنه در شیروانی سبز" که توسط لوسی مود مونتگمری منتشر شده است مکانی معروف برای بازدیدِ گردشگران است. مردم از سواحل، زمین‌های گلف، ماجراجویی و لذت بردن از رویدادهای فرهنگی در این جزیره لذت می‌برند. آب و هوای آن با توجه به دریاهای اطراف آن باطراوت و معتدل است.

 

2 - پارک ملی بنف

کانادا

پارک ملی بنف در ایالت آلبرتا متشکل از یخچال‌های طبیعی متعدد، زمین‌های یخی، جنگل‌های کاج و مناظر کوهستانی است. دریاچه‌ی لوئیس دارای آب سبز انعکاس‌کننده‌ی حیرت‌انگیزی برای بازدیدکنندگان است. شهر بنف تمام امکانات خرید و ناهارخوری را فراهم کرده است. بیش از سه میلیون نفر از بنف بازدید می‌کنند. پارک زمین‌های یخیِ طولانی، متصل کننده‌ی دریاچه لوئیس و جاسپر است. بنف میزبان بسیاری از رویدادهای سالانه بوده و همچنین دارای چندین نهاد فرهنگی است. محبوب‌ترین منطقه تجاری آن تاون‌سایت بنف در پارک ملی است. بازدیدکنندگان همچنین از رویدادهای کارناوال زمستانی پرش با اسکی، کرولینگ و برف‌پیمایی لذت می‌برند. سراشیبی پیست اسکی و روستای سان‌شاین مقصد اسکی‌بازان است.

 

1 - آبشار نیاگارا

ابشار نیاگارا

زیباترین مکان در کانادا، آبشار نیاگارا با جاذبه‌هایی طبیعی است. مردم می توانند از آبشارهای مختلف آن لذت ببرند. سه آبشار زیبای هورس‌شاو، آمریکا و بریدال ویلز از جمله‌ی آن‌ها هستند. این آبشارها دارای بالاترین میزان آب در جهان هستند. زیبایی‌های طبیعی این آبشارها و منبع برق آبی به جذابیت آن می‌افزاید. مردم از پرش و غوطه‌وری در آبشارها با کمک قایق و بشکه لذت می‌برند. بندبازی نیز تجربیات جذابی برای تماشاگران بوجود می‌آورد. یکی از نکات عالی و سرگرم‌کننده در آبشارهای نیاگارا، کلیفتون هیل است که بسیاری از افراد را به دلیل شکوه و جلالش به خود جذب می‌کند. بسیاری از گردشگران در فصل تابستان به صورت شبانه‌روزی از این آبشارها به دلیل جاذبه چراغ های نئونی بازدید می‌کنند. این چراغ‌های نئونی حالت آرامش‌بخشی برای همه ایجاد و بازدیدکنندگان زمان بیشتری را صرف آن می‌کنند. در واقع همه از این بهشت دنیوی لذت می‌برند.

 

اگر این ماجراجویی جذاب بود می توانید یک ماجراجویی دیگر را در "ده جاذبه توریستی مهم شهر فلورانس _ بخش اول" هم تجربه کنید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر