ماهان شبکه ایرانیان

الفبای مراقبت از پوست – B برای BHA [قسمت دوم]

وقتی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به داروخانه می‌روید، روی بسته بندی محصولات را می‌خوانید؟ به مواد تشکیل دهنده محصولی که انتخاب کرده‌اید هم دقت می‌کنید؟ آیا می‌دانید کدام ترکیب‌های شیمیایی برای پوست شما مفید و کدامیک برایتان مضر است؟ پاسخ همه این سوالات را در الفبای مراقبت از پوست بخوانید

 وقتی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به داروخانه می‌روید، روی بسته بندی محصولات را می‌خوانید؟ به مواد تشکیل دهنده محصولی که انتخاب کرده‌اید هم دقت می‌کنید؟ آیا می‌دانید کدام ترکیب‌های شیمیایی برای پوست شما مفید و کدامیک برایتان مضر است؟ پاسخ همه این سوالات را در الفبای مراقبت از پوست بخوانید. در این سری پست‌های بنیتا با ترکیبات شیمیایی پرکاربرد در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی آشنا می‌شوید. با خواندن این مقالات، خودتان مشاور زیبایی خودتان خواهید شد و می‎‌توانید بهترین محصول را برای پوست‌تان انتخاب کنید. پس اگر می‌خواهید یک مشاور مراقبل از پوست بشوید، با بنیتا همراه باشید.

در دومین قسمت الفبای مراقبت از پوست با ترکیبات بتا هیدروکسی اسید یا BHA آشنا می‌شوید.  این ترکیبات تفاوت‌هایی با آلفا هیدروکسی اسیدها دارند که هنگام خرید محصولات مراقبت از پوست باید به آنها توجه کنید. 

 

کرم لایه بردار بتا هیدروکسی اسید

 

BHA (بتا هیدروکسی اسید) چیست؟

BHA همان اسید سالیسیلیک است که با نام بتا هیدروکسی اسید هم شناخته می‌شود و یکی از مشتقات آسپرین است. 

ترکیبات BHA چه کاربردی دارند؟

بتا هیدروکسی اسید کاربردهای دارویی متعددی دارد – مثلاً عامل فعال داروی بیسموت ساب سیترات است – اما در محصولات مراقبت از پوست برای درمان جوش استفاده می‌شود. این ترکیب شیمیایی خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و لایه برداری دارد و به همین خاطر گزینه خوبی برای مقابله و درمان جوش‌های صورت است. ترکیبات BHA به خوبی در عمق پوست نفوذ می‌کنند و روی سلول‌های سطحی پوست هم تاثیر می‌گذارند. غلظت‌های نیم تا دو درصد برای استفاده‌های خانگی مناسب است و درصدهای بالاتر در کلینیک‌های زیبایی استفاده می‌شوند.

ترکیبات BHA چه فواید و مضراتی دارند؟

بتا هیدروکسی اسید نوعی روغن حل‌شونده است و به همین خاطر یکی از بهترین راهکارهای برای پاکسازی منافذ پوست بدون لایه‌برداری دستی است. این ترکیب شیمیایی نه تنها لکه‌های پوستی را درمان می‌کند بلکه با از بین بردن باکتری‌های داخل منافذ از گسترش این لکه‌ها هم جلوگیری می‌کند. سایر مزایای استفاده از محصولات مراقبت از پوست حاوی BHA عبارتند از: افزایش ضخامت پوست، ایجاد مانع در برابر آلودگی‌ها و کلاژن سازی. علیرغم تمام این فواید، کسانی که به آسپرین حساسیت دارند نباید از این محصولات استفاده کنند. محصولات حاوی بتا هیدروکسی اسید می‌توانند خشک‌کننده هم باشند و به همین خاطر بیشتر برای پوست‌های چرب توصیه می‌شوند. استفاده از این محصولات ممکن است با سوزش و گزش خفیف همراه باشد و به همین خاطر بهتر است استفاده از آنها را در مقیاس هفتگی آغاز کرد. 

ترکیبات BHA در کدام محصولات وجود دارند؟

ترکیبات BHA در اغلب محصولات مراقبت از پوست – از شوینده‌ها تا ماسک‌ها – یافت می‌شوند. برای افزایش تاثیرگذاری این محصولات باید آنها را زیر نرم‌کننده یا سرم بزنید. روش دیگر استفاده از این ترکیب، انتخاب یک شوینده با دز مناسب BHA و ماساژ روزانه پوست با آن است. اگر هر روز صورت‌تان را دو دقیقه با شوینده حاوی BHA ماساژ بدهید، معجزه آن را خواهید دید. 

اگر  دوست دارید محصولات مراقبت از پوست را خودتان انتخاب کنید، منتظر قسمت بعدی الفبای مراقبت از پوست باشید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان