نتایج کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز اسباب‌بازی اعلام شد

۱۰۴ پرونده در سومین نشست کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی بررسی شد که از این میان، ۴۴ پرونده ثبتی، ۱۳ پرونده صدور مجوز تولید و ۴۷ پرونده بخش واردات اسباب‌بازی در گمرک‌های ستادی بودند.

نتایج کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز اسباب‌بازی اعلام شد

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از مجموع پرونده‌های بررسی‌شده، 37 پرونده ثبتی شامل پنج پرونده در گروه حرکتی مهارتی، دو پرونده در گروه آموزشی و کمک آموزشی، 11 پرونده در گروه فکری، 11 پرونده در گروه فرهنگی‌ هنری، یک پرونده در گروه کمک‌درمانی و هفت پرونده در گروه الکترونیکی و رایانه‌ای مجوز ثبت دریافت کردند.

همچنین از مجموع پرونده‌های متقاضی مجوز تولید با 13 پرونده موافقت شد و سه پرونده نیز که به‌دلیل احراز نشدن شرایط ثبت در کمیسیون رأی نیاورده بود، با توجه به بررسی و احراز نمونه‌های مشابه آن، با مجوز تولید آن‌ها موافقت شد تا در مجموع 16 پرونده در سومین نشست این کمیسیون مجوز تولید دریافت کنند.

همچنین از میان پرونده‌هایی که مجوز تولید گرفتند، هشت اسباب‌بازی در گروه حرکتی مهارتی، دو نمونه در گروه آموزشی و کمک‌آموزشی و شش پرونده در گروه فکری هستند.

براساس اعلام شورای نظارت بر اسباب‌بازی‌ در حال حاضر اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌ها در شش گروه ‌حرکتی مهارتی، آموزشی و کمک آموزشی، فکری، فرهنگی‌ هنری، کمک‌درمانی، الکترونیکی و رایانه‌ای بررسی می‌شوند و برای آن‌ها رأی صادر می‌شود.

دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی با توجه به سیاست‌های حمایتی و هدایتی و به‌منظور معرفی ایده‌ها، طرح‌ها و تولیدات داخلی و اسباب‌بازی‌های جدید، اقدام به تهیه فهرستی برای آگاهی جامعه صنعت اسباب‌بازی کرده است که از طریق رسانه‌های جمعی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

این کار با هدف معرفی طراحان اسباب‌بازی به جامعه تولیدکنندگان است تا سرآغازی جدید برای افزایش تولیدات ارزنده داخلی در کشور باشد، امری که با توجه به فرمایش‌های مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم افزایش ابتکارهای تولیدکنندگان، استقلال اقتصادی و افزایش ثروت ملی باید بیشتر مورد نظر قرار گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر