ماهان شبکه ایرانیان

مواد غذایی سمی که عاشق خوردنشان هستیم

توصیه‌های متخصصان در مورد مضر بودن برخی غذاها را جدی گرفته و خود را به خطر نیاندازید. خوردن غذاهای مسمومیت‌زا که عاشق خوردن آنها هستیم در واقع می‌تواند خطر جانی به همراه داشته باشد

مواد غذایی سمی که عاشق خوردنشان هستیم

توصیه‌های متخصصان در مورد مضر بودن برخی غذاها را جدی گرفته و خود را به خطر نیاندازید. خوردن غذاهای مسمومیت‌زا که عاشق خوردن آنها هستیم در واقع می‌تواند خطر جانی به همراه داشته باشد. پس با دقت مراقب باشید، چرا که پیشگیری بهتر از درمان است.
مواظب آنچه می‌خورید باشید! از کجا معلوم شاید با خوردن آنها دچار مشکل شده و دیگر کاری از دستتان برنیامد. غذایی که دوست دارید آن را امتحان کنید می‌تواند مشکلاتی جدی برای سلامتی‌تان بوجود آورده و یا در بدترین حالت، شما را به کام مرگ کشاند. قصد ترساندن شما را نداریم، اما با نگاهی به آمار منتشر شده، دیده می‌شود که صدها نفر تنها به گناه خوردن غذایی که در واقع مرگ آور بوده، ناغافل جان خود را از دست داده‌اند. تنها به منظور حفظ سلامتی شما و عزیزانتان، فهرستی از مواد غذایی تهیه کرده‌ایم که می‌توانید از مصرف آنها خودداری کنید.

کرچک (Castor Beans)

مواد غذایی سمی که عاشق خوردنشان هستیم
نوع سم: ریسین
روغن کرچک جهت کرم زدایی یا انگل زدایی از کودکان مفید است، علاوه بر آن، فکر نمی‌کنم کسی پیدا شود که از فوائد روغن کرچک بی اطلاع باشد. چیزی که اکثر افراد از آن خبر ندارند این است که دانه یا لوبیای کرچک به طور وحشتناکی کشنده می‌باشد. مصرف حتی یک دانه از آن می‌تواند به مرگ فوری منجر شود. علاوه بر آن، همچنین می‌تواند موجب بروز دل درد شدید، تهوع، استفراغ، نارسایی کبد و کلیه شود.

کاساوا

مواد غذایی سمی که عاشق خوردنشان هستیم
نوع سم: گلیکوزیدهای سیانوژنیک
گیاه کاسیو حاوی سم سیانید بوده که بسیار سمی است. معمولاً برگهای آن به همراه آرد ساییده شده و به مدت چند ساعت در سایه قرار داده می‌شوند تا سیانید موجود در آن شکسته شود، چنانچه این مخلوط به درستی آماده نشود، می‌تواند مرگ آور باشد. مصرف کاساوا می‌تواند به فلج و در نهایت مرگ فرد منجر شود.

قارچ

مواد غذایی سمی که عاشق خوردنشان هستیم
نوع سم: اسید ایبوتنیک، موسیمول (Muscimol) و غیره. سموم متنوعی در انواع مختلف قارچ یافت می‌شود.
حتماً خودتان می‌دانید که «تمام چیزهایی که زیبا و روشن و درخشان می‌باشند، خیلی هم برای سلامتی مفید نمی‌باشند» هرچه قارچ زیباتر به نظر رسد، کشنده‌تر بوده و مصرف آن خطرناک‌تر می‌باشد. مصرف قارچ‌های وحشی می‌تواند موجب بروز مشکلات گوارشی و یا حتی منجر به آسیب شدید ریوی شود. جهت رعایت جانب احتیاط، توصیه می‌کنم که از قارچ‌هایی که به طور محلی و در بازار موجود است خریداری کرده و تا آنجا که امکان دارد از قارچهای وحشی دوری کنید.

بادام

مواد غذایی سمی که عاشق خوردنشان هستیم
نوع سم: سیانید
لازم است پیش از مصرف بادام، عملیات حرارتی بر روی آن انجام شود و در واقع به آن گرما داده شود. خرد کردن، جویدن و یا ایجاد هر گونه آسیب به دانه یا هسته موجب آزاد شدن سموم می‌شود. اگرچه گفته می‌شود که بادام برای سلامتی نسبتاً مفید است، اما از بادام تلخ دوری گزینید به این دلیل که حاوی مقدار بیشتری سیانید می‌باشد.

برگ ریواس

مواد غذایی سمی که عاشق خوردنشان هستیم
نوع سم: اگزالیک اسید
نگرانی خود را به کناری بگذارید، مصرف ساقه‌ی کرفس ضرری به شما نمی‌رساند، با این حال، برگهای آن سمی می‌باشند. پختن برگهای ریواس با سودا روشی مسلم جهت افزایش نسبت اگزالات وحشتناک است. مصرف برگ ریواس می‌تواند منجر به بروز اختلالات کلیوی، تشنج و در موارد وخیم همچنین می‌تواند فرد را به کما فروبرد.

فلفل چیلی

مواد غذایی سمی که عاشق خوردنشان هستیم
نوع سم: کپسایسین (Capsaicin)
بله، این سم چیزی است که به فلفل چیلی سوزشی آتشین می‌بخشد. همچنین خوردن چیلی موجب بروز سوختگی رادیواکتیو می‌شود. مصرف مقدار زیاد فلفل چیلی به هیچ وجه کار درستی نیست، و نیازی به توضیح ندارد! چیلی معروف است که می‌سوزاند، تحریک می‌سازد و می‌تواند در صورتی که در مقادیر فراوان مصرف شود بسیار سمی باشد.

لوبیا قرمز

مواد غذایی سمی که عاشق خوردنشان هستیم
نوع سم: فیتوهماگلوتینین (ترکیبی از لکتین)
گزارش شده که لوبیا قرمز مقادیر بیشتری از این ترکیب را در خود دارد. آب پز کردن و یا پختن این لوبیا در دمای بالا موجب شکسته شدن این ترکیب شده و میزان سمی بودن آن را از بین می‌برد. هرچند مصرف لوبیای نپخته و یا نیمه پخته منجر به بروز تهوع، استفراغ یا اسهال خواهد شد. از کسانی که مبتلا به نقرس می‌باشند، خواسته می‌شود در خوردن هر نوع لوبیا زیاده روی نکنند به این دلیل که می‌تواند وضعیت آنها را تشدید سازد.

میوه آکی (Ackee ‎)

مواد غذایی سمی که عاشق خوردنشان هستیم
نوع سم: هیپوگلیسین
گول ظاهر فریبنده‌ی آن را نخورید، این میوه هنگامی که می‌رسد شبیه به گلابی می‌شود. در صورتی که قصد خوردن میوه آکی را دارید، زمان صحیح مصرف در اینجا بسیار اهمیت دارد. خوردن این میوه به صورت خام و یا زمانی که بیش از حد رسیده باشد، می‌تواند مسمومیت زا باشد. اطمینان حاصل کنید که هسته یا دانه‌های آن را به دور اندازید، زیرا حاوی سم هیپوگلیسین B می‌باشند.

هسته‌ی گیلاس

مواد غذایی سمی که عاشق خوردنشان هستیم
نوع سم: گلیکوزیدای سایانوژنیک
این خود گیلاس نیست که دردسرساز است، بلکه مشکل از هسته‌ی آن می‌باشد. سنگهای موجود در گیلاس شناخته شده است که تولید سیانید هیدروژن کرده که می‌تواند موجب بروز سرگیجه، استفراغ، مشکلات تنفسی و حتی نارسایی کلیوی شود. به منظور رعایت جانب احتیاط، از چرخاندن و نگه داشتن هسته در دهان خود برای مدت زمان طولانی خودداری نمایید.

سیب

مواد غذایی سمی که عاشق خوردنشان هستیم
نوع سم: آمیگدالین (یک گلیکوئید سایانوژنیک)
اجازه دهید یک نقل قول قدیمی خوب را یادآوری کنیم که «خوردن یک عدد سیب در روز شما را از رفتن به دکتر بی نیاز می‌سازد، البته در صورتی که هسته‌های آن را به دور اندازید». دانه‌های سیب نیز همانند گیلاس خطرناک بوده و می‌توانند موجب بروز سردرگمی، اضطراب، سردرد، سرگیجه و افسردگی می‌شوند.

گوجه فرنگی

مواد غذایی سمی که عاشق خوردنشان هستیم
نوع سم: : آتروپین، تروپان، توماتین
مصرف این میوه تا زمانی که ساقه و برگ آن را استفاده نکنید، مانعی ندارد. این میوه خام دارای آلکالوئید توماتین است که در طول عمل پخت شکسته می‌شود. از مصرف برگهای آن جهت تهیه چای خودداری کنید، به این دلیل که می‌تواند موجب مرگ آور باشد.

سیب زمینی

مواد غذایی سمی که عاشق خوردنشان هستیم
نوع سم: گلیکوالکالوئید
شرط می‌بندم یک لحظه هم بدون چیپس و پوره‌ی سیب زمینی نمی‌توانید زندگی کنید. کسی به شما نمی‌گوید که دست از این کار بردارید، البته بد نیست که به آن کمی فکر کنید. این سم در ریشه، ساقه، برگ، جوانه و میوه وجود دارد. به ویژه سیب زمینی سبز، از میزان سم بالایی برخوردار بوده و چنانچه خورده شود، مرگبار می‌باشد. مصرف سیب زمینی سبز و یا برگهای آن می‌تواند منجر به بروز سردرد، اسهال، دل درد، و در برخی موارد بسیار نادر کما و مرگ ‌شود.

شکلات

مواد غذایی سمی که عاشق خوردنشان هستیم
نوع سم: تئوبرومین
شما را نمی‌دانم اما خود من با دیدن غذای مورد علاقه خود در این فهرست بسیار ناراحت شدم. شکلات اعتیاد آور بوده و به راحتی نمی‌توانید در مقابل وسوسه خوردن آن مقاومت کنید، اما شکیبایی خود را حفظ کنید به این دلیل که مصرف بیش از حد شکلات می‌تواند مسمومیت زا باشد. حدس می‌زنم به خوبی از اثر شکلات بر روی مغزتان اطلاع دارید، این طور نیست؟
با افزایش آلودگی در سرتاسر جهان، مصرف هرچیزی می‌تواند برای بدن ما مانند سم باشد، با این حال، نمی‌توانیم خوردن و تغذیه رسانی به بدن خود را متوقف سازیم، درست است؟ همیشه بهتر است محتاط بوده و از قبل شستن هرچیزی که می‌خواهید بخورید، و آماده سازی آن به روش صحیح، ضرری به شما نخواهد رساند. مراقب خود باشید، هرگز نمی‌دانید که چه چیز ممکن است به شما آسیب ‌رساند!
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان