این مطلب توسط مارسل شوانتز یکی از کارآفرینان موفق به رشته تحریر درآمده است.
این هفته افکارم به خاطر ناتوانیام و عدم تشخیص اولویتهای زندگی پریشان بود. چالشهایی مثل نوشتن این مطلب که هفتهای یک بار باید انجامش میدادم.
بعد از این که دست به یک جستجوی ذهنی در مورد ریشهی این ناراحتی زدم متوجه شدم که من به توصیههای خودم هم عمل نمیکردم. من برای مشتریهایم که در پیدا کردن یک تعادل در زندگیشان با مشکل روبهرو بودند، سخنرانی میکردم و میگفتم تا زندگی خود را ساده کنند و من خودم حالا باید این کار را میکردم.
Credit: Getty Images
اول از همه: ساده کردن چه هست و چه نیست؟
اول مشخص کنم که ساده کردن لزوماً به معنای خلاص شدن از شر هر چیزی که ما برای بدست آوردنش سخت کار کردهایم نیست.
این کار در مورد انتخابهای هوشمندانه در میان چیزهایی است که همین الان در اختیار داریم.
این در مورد آگاهی از این موضوع است که اینکه بخواهیم همه چیز را داشته باشیم مانعی است بر سر راه لذت بردن از چیزهایی که به زندگی ما خوشبختی و سالم بودن را هدیه میدهند.
بنابراین ساده کردن، تصمیمگیری در مورد این است که چه چیزی برای ما مهم است و به آرامی اجازه بدهیم چیزهایی که مهم نیستند از دست بروند.
سادهسازی مشکلات زندگی ما را حل نمیکند اما یک شروع خوب است. این هم کارهایی که شما میتوانید انجام بدهید.
1- از شر وسایلی که هیچ چیزی به زندگی ما اضافه نمیکنند و کلی فضا میگیرند خلاص شوید.
2- کاری را که در روز باید 4 ساعت برای آن رفت و آمد داشته باشید عوض کنید.
3- به یک خانه کوچکتر نقل مکان کنید.
4- عادتهای خرج کردن خود را عوض کنید. به معنای دیگر تکتک تومانها را دنبال کنید.
5- به خانه که رسیدید تلفن خود را خاموش کنید یا یک ساعت قبل از خواب تلفن را خاموش کنید تا هیچ حواسپرتی نداشته باشید.
6- وقت نهار از اداره بیرون بروید و به یک پارک بروید.
7- ایمیلهای خود را مدیریت کنید و مهمترینها را بخوانید و به آنها جواب بدهید.
8- تمرینات بدنی خود را در خانه تنظیم کنید و انجام بدهید تا هم در زمان رفت و آمد و منتظر شدن برای دستگاهها و هم در هزینه عضویت صرفهجویی کرده باشید.
9- آخر هفتهها کار نکنید. هیچ فرقی هم نمیکند. این کار را برای خانواده خود بکنید.
10- هیچ برنامهای دورهمی را برای ساعات بعد از کار در نظر نگیرید.
11- زمانی بگذارید و فکر کنید. یعنی اینکه با افکار خود تنها شوید قبل از اینکه هر تصمیم مهمی بگیرید.
12- حواستان باشد که آشغال جمعکن نشوید. هر مجله، کتاب، روزنامه قدیمی که فضا اشغال کردهاند را دور بیندازید.
13- با رئیستان هماهنگ تا یا به صورت موقت یا دائمی به جای هفتهای 5 روز هفتهای 4 روز کار کنید و روز پنجم را به سادهسازی بپردازید.
14- دست از وقت تلف کردن بردارید.
15- در مورد نظام باورهای خود دوباره فکر کنید، نظامی که شاید ذهن شما را تیره و تار کرده باشد. آیا حقیقتی که به آن باور دارید واقعاً حقیقت است یا یک دروغ که شما را از رسیدن به هدف باز داشته است؟