چرا زمان شام خوردن شما مهم است؟

نظر بسیاری از کسانی که شام نمی‌خورند این است که شام را باید قبل از ساعت ۲ ظهر خورد

نظر بسیاری از کسانی که شام نمی‌خورند این است که شام را باید قبل از ساعت 2 ظهر خورد. این نظریه براساس این است که شما یک ناهار پرحجم در زمانی نزدیک‌تر به شام خودتان بخورید و شام را ترک کنید. تحقیقات جدید نشان داده است که خوردن شام زودتر یا ترکیب آن با وعده‌های دیگر، می‌تواند به سوخت‌وساز چربی سوز شما کمک کند و از نوسانات غذایی در بدن شما که باعث گرسنگی می‌شود جلوگیری می‌کند. همراه بنیتا باشید.

میز شام

دانشمندان دانشگاه لوئیزیانا در مرکز تحقیقات پزشکی پنینگتون (Louisiana State University’s Pennington Biomedical Research Center) به‌تازگی به این نتیجه دست‌یافته‌اند که خوردن وعده‌های غذایی مخصوصا شام در 11 نفر که شامل زن و مرد بودند باعث افزایش وزن شد. شرکت‌کنندگان در این تحقیق، چهار روز شام خودشان را در قالب ناهار و در وعده 8 صبح تا 2 بعدازظهر دریافت کردند و در یک چهار روز دیگر انها شام را در بین ساعات 8 صبح تا 8 شب خوردند. تمام غذاها در دو نوع آزمایش یکسان و کالری های همسان داشتند. براساس گزارش‌ها، کسانی که در زمان‌های 8 صبح تا 2 عصر، غذاخورده‌اند 18 برابر بیشتر از کسانی که در زمان بین 8 صبح تا 8 شب غذا می‌خورند سوخت‌وساز بالاتری دارند. مردم و بیشتر کسانی که وعده غذایی‌های عادی می‌خورند، معمولا بین بازه دوم 8 صبح تا 8 شب غذا می‌خورند.

نتیجه دقیقی که می‌توان از این تحقیقات گرفت این است که زمان خوردن وعده‌های غذایی، مخصوصا شام می‌تواند متابولیسم و سوخت‌وساز بدن شما را دچار تغییر کند. برای این که به نتیجه مطلوب همانند رابطه لاغری و مصرف غذاها به صورت وعده‌های زودتر از موعد طبیعی، نیاز به تحقیقات بیشتری دارد. پس بنابراین لازم نیست که اکنون وعده غذایی خودتان را به ناگاه تغییر دهید. منتظر اخبار بعدی باشید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر