۸ راه آسان و اساسی برای کالری سوزاندن

ثابت شده است که کالری سوزاندن تنها راه کاهش وزن نیست اما مسلما بدون فایده هم نیست

ثابت شده است که کالری سوزاندن تنها راه کاهش وزن نیست اما مسلما بدون فایده هم نیست. مخصوصا اگر راهی باشد که شما بتوانید در طول روز و بدون انحراف از روال معمول کارهای روزانه خود، شادمانه کالری بسوزانید. مطمئنا اگر راهی باشد که آسان بوده و هزینه‌ای نداشته باشد همه ما و حتی تنبل‌ترین افراد حاضریم که آن‌ را امتحان کنیم. بنابراین به همین منظور ما با امی روسوف دیویس (Amy Rosoff Davis) متخصص فیتنس و تناسب اندام صحبت کرده‌ایم و از او برای پیدا کردن بهترین راه برای کالری سوزاندن در حین انجام کارهای روزانه یعنی برخواستن از خواب، رفتن به سر کار و ... سوالاتی پرسیده‌ایم. در ادامه با بنیتا همراه باشید تا راه حل‌های ساده او را که نیازی به صرف هزینه و وقت اضافه ندارد، با هم بخوانیم.

راه های کالری سوزاندن

 

1- بیشتر بخوابید

خانم دیویس می‌گوید: شاید باورتان نشود اما خوابیدن به سوخت و ساز شما کمک می‌کند. زمانی که خودتان را از خواب محروم می‌کنید قند خونتان کاهش پیدا کرده و به مغزتان پیغام‌های اشتباهی مبنی بر گرسنه بودنتان فرستاده می‌شود. همچنین معمولا خستگی باعث می‌شود بهترین انتخاب‌ها را برای غذا نداشته باشید. زمان خواب زمانی است که بدن شما استراحت کرده، خودش را ترمیم می‌کند و عملیات زیادی برای بهبود سلامت شما انجام می‌دهد.

 

2- تخم مرغ کامل بخورید

دوران خوردن سفیده تخم مرغ به پایان رسیده و باید زرده آن را نیز بخورید. اینجوری نه تنها مزه بهتری دارد بلکه در نظر داشته باشید که تمام مواد مغذی مورد نیاز بدنتان در مرکز زرد رنگ آن متمرکز شده است. به گفته خانم دیویس: زرده تخم مرغ شامل مواد غذایی لازم برای افزایش سوخت و ساز بدن از جمله چربی و ویتامین‌های محلول و همچنین حاوی کولین است. کولین یک اسید چرب ضروری است که به ترکیب قدرتمند ژن‌های ذخیره ساز چربی در اطراف کبد حمله کرده و مانع از چربی سازی در این ناحیه می‌شود. نگران کلسترول آن نباشید. مطالعات جدید نشان می‌دهد که مصرف متعادل تخم مرغ یعنی خوردن 2 عدد تخم مرغ کامل در روز هیچ مشکلی برای چاقی افراد به وجود نمی‌آورد. حتی به بهبود آن کمک هم می‌کند.

 

راه های کالری سوزاندن

 

3- در حالی که دراز کشیده‌اید عرق کنید

به گفته خانم دیویس عرق کردن از طریق اشعه مادون قرمز مزایای زیادی دارد. از پوستتان گرفته تا اعضای بدنتان و حتی سوخت و سازتان. این نوع عرق کردن نه تنها به اندازه یک کلاس اِسپین کالری شما را می‌سوزاند بلکه سوخت و ساز بدن را نیز بالا برده و به بهبود عملکرد بدنتان کمک می‌کند. اگر این کا را به صورت یک روتین منظم انجام دهید بعد از گذشت چند هفته تاثیر آن را در سایز شلوار جین‌های خود مشاهده خواهید کرد.

 

4- ماهی سالمون بخورید

از میان تمام ماهی‌های لذیذی که سرشار از امگا-3 هستند، ماهی سالمون برای سوخت و ساز بدنتان عالی است. امگا-3 قند خون بدن شما را متعادل کرده، التهاب را کاهش می‌دهد و همین موضوع به تنظیم سوخت و ساز کمک می‌کند. همچنین اسیدهای چرب ماهی به کاهش هورمون لپتین یا به عبارتی به افزایش سرعت چربی سوزی کمک می‌کنند.

 

چای اولانگ

 

5- چای اولانگ بنوشید

این چای لذیذ و سنتی چینی، سرشار از آنتی اکسیدان بوده و نه تنها سطوح کلسترول را چک می‌کند بلکه به هضم و سوزاندن کالری نیز کمک می‌کند. چای اولانگ نیز مانند چای سبز حاوی موادی است که باعث بهبود اکسیداسیون چربی می‌شود و در نتیجه تولید انرژی و هضم غذا در داخل بدن حرارت تولید می‌کند. نتیجه یک تحقیق در چین نشان می‌دهد افرادی که به طور منظم در طول 6 هفته چای اولانگ نوشیده‌اند، حدود 2.7 کیلوگرم وزن کم کرده‌اند.

 

6- از خوردن آووکادو لذت ببرید

خانم دیویس می‌گوید: خوردن آووکادو نه تنها برای پوست شما مفید است بلکه از طریق چربی‌های اشباع شده خود باعث افزایش سوخت و ساز نیز می‌شود. همچنین حاوی فیبر و آنتی اکسیدان بوده و رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های اکسیژن سرکشی هستند که با سوخت و ساز طبیعی بدن فعالیت کرده، واکنش‌های طبیعی بدن را هدف قرار داده و باعث از بین رفتن سلول‌ها و دی ان آ (DNA) می‌شوند و در نهایت مشکلات سلامتی زیادی را به همراه خواهند داشت. آووکادو در کنار طعم لذیذی که دارد، برای مدت زمان زیادی شما را سیر می‌کند.

 

7- در یک بازه زمانی ورزش کنید

تمرینات بازه‌ای برای لاغری عالی هستند زیرا در طی یک تمرین سخت بیشتر عرق خواهید کرد و نسبت به ورزش‌های مداوم کالری بیشتری خواهید سوزاند. همچنین سوخت و ساز یا متابولیسم بدن شما را بالا برده و باعث می‌شوند سلول‌هایتان سخت تر کار کنند و در نتیجه نه تنها در مدت زمان ورزش بلکه در طول روز هم می‌توانید کالری بسوزانید. حتی انجام 30 ثانیه ورزش بازه‌ای در هر 3 تا 4 دقیقه ورزش معمولی نیز تاثیر خودش را خواهد گذاشت.

 

آب لیمو

 

8- آب لیمو بنوشید

نوشیدن آب لیمو به شما کمک می‌کند وزن کم کنید. بدن شما طی فرآیندی به نام گرمازایی و با سوزاندن کالری، آب بدن شما را گرم می‌کند. لیمو حاوی پکتین (نوعی فیبر که معمولا در میوه‌ها یافت می‌شود) است و احساس سیری را برای مدت زمان طولانی در شما ایجاد می‌کند. و این احساس رضایت به شما کمک می‌کند در طول روز کمتر غذا بخوید. زمانی که بدن شما دچار کم آبی شده باشد احساس خستگی کرده و بودن در شرایط بد، شما را بیشتر مستعد انتخاب‌های بد غذایی می‌کند. همچنین نوشیدن آب، فرآیند کل بدن شما را تنظیم کرده و برای بهبود عملکرد تمام اعضای بدنتان بسیار خوب است. آب لیمو با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و کلاژن تولید می‌کند در نتیجه برای پوست بسیار خوب است. همچنین با تولید ویتامین C مواد حیاتی لازم برای سیستم ایمنی بدن شما را تامین کرده و به هضم غذا و سم زدایی نیز کمک می‌کند.

 

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر