وقتی این نقطه از پیشانیتان را ماساژ می‌ دهید چه اتفاقی می‌ افتد؟

همه‌ی ما وقتی سردرد داریم دوست داریم سرمان را تا نزدیکی شقیقه‌مان و یا گردنمان ماساژ دهیم. زمانی که سینوس‌هایمان هم تحت‌فشار است همین تمایل را داریم. آرام مالیدن و یا فشار دادن٬ کاری است که ما به طور غریزی انجام می‌دهیم تا به سردردمان غلبه کنیم. با بنیتا همراه باشید.

همه‌ی ما وقتی سردرد داریم دوست داریم سرمان را تا نزدیکی شقیقه‌مان و یا گردنمان ماساژ دهیم. زمانی که سینوس‌هایمان هم تحت‌فشار است همین تمایل را داریم. آرام مالیدن و یا فشار دادن٬ کاری است که ما به طور غریزی انجام می‌دهیم تا به سردردمان غلبه کنیم. با بنیتا همراه باشید.

 

وقتی این نقطه از پیشانی‌تان را ماساژ می‌دهید چه اتفاقی می‌افتد؟

توانایی خودتان برای درمان بیماری‌هایتان قوی‌تر است. هنگامی که می‌توانیم خودمان را التیام بخشیم، نیاز به طب مدرن را که هر روزه بیشتر و بیشتر از الگوی مصرف، دارو، و صورتحساب‌های  کلان استفاده می‌کند رها می‌کنیم . 

طب فشاری، طب سوزنی و رفلکسولوژی همگی از راه‌های درمانی غیر غربی و غیر تهاجمی هستند که به ما کمک می‌کنند احساس بهتری داشته باشیم. ما می‌توانیم از تکنیک‌های طب سنتی چینی و طب آیورودا یاد بگیریم و از این تکنیک‌ها برای کمک به درمان خودمان بهره ببریم. 
ماساژ سر

 

چگونه دانشمندان می‌توانند ثابت کنند که ماساژ فشاری روی نقاط اثربخش است؟

چگونه می‌فهمیم که ماساژ یک نقطه روی پیشانی روی سطح درد، سلامت، و یا عملکرد درونی بدن ما مؤثر است؟ دانشمندان می‌توانند با استفاده از اسکن MRI فعالیت بخش‌های دیگر بدن را پیگیری کنند در حالی که یک ناحیه با فشار یا ماساژ تحریک شده است.

فنّاوری MRI محققان را به اعمال تکنیک‌های رفلکسولوژی یا طب فشاری روی نقاط خاص بدن و اندازه‌گیری اثرات آن‌‌ها روی بخش دیگری از بدن قادر ساخته است. محققان در ژاپن از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی استفاده کردند تا رفلکسولوژی روی پا را برای نواحی‌ای که قرار است روی چشم، شانه، و روده کوچک اثر بگذارند تشخیص دهند و فهمیدند فشار روی این نقاط در پا، ناشی از یک فرآیند حسی تنی مربوط به رفلکس تحریک ناحیه است و روش تصویربرداری عصبی را می‌توان برای بررسی اساس اثرات رفلکسولوژی استفاده کرد. به عبارت دیگر، فشار دادن یک نقطه رفلکسولوژی، برای تحریک ناحیه‌ی دیگری از بدن کار می‌کند. طبق بررسی نقاط فشاری روی پا، می‌توان گفت که همین نتیجه گیری برای نقاط فشاری روی صورت، دست‌ها و بدن نیز درست است.

ماساژ پا

 

کانال‌های انرژی بدن

کانالی که در مرکز صورت و پیشانی است را مورد توجه قرار می‌دهیم. هنگامی که شما سطح پوست پیشانی‌تان را لمس می‌کنید، مرکز انرژی زیر پوست آن را فعال می‌کنید. فشار ملایم می‌تواند جریان انرژی که قبلاً مسدود شده را به منظور حفظ تعادل فعال کند. انرژی به علت ترومای جسمی و روحی مسدود می‌شود. طبق طب سنتی چینی، جریان انرژی برای گردش خون خوب و همه‌ی عملکردهای جسمانی ما ضروری است. ماساژ و اعمال فشار به کانال‌های انرژی در پیشانی می‌تواند گردش خود را بهبود بخشد، تنش عضلانی را کاهش دهد و عملکرد مغز را تحریک کند. زمانی که شما این نقطه از پیشانی را ماساژ می‌دهید با انرژی یانگ کار می‌کنید. انرژی در سر شروع می‌شود و رو به پایین به سمت بقیه بدن جریان می‌یابد.

نقطه‌ای از پیشانی که می‌خواهید با آن کار کنید٬ نقطه چشم سوم نام دارد. در طب سنتی چین نام این نقطه (GV 24) است و GV مخفف حاکم رگ(Governor Vessel) است. این نقطه بین دو ابرو کمی بالاتر از پل فوقانی بینی که با پیشانی برخورد می‌کند٬ واقع شده است. با توجه به طب سنتی چینی، ماساژ این نقطه همچنین می‌تواند به تقویت حس شهود شما کمک کند. نقطه بین دو ابروی خود را به مدت 45 ثانیه تا 1 دقیقه فشار دهید تا مزایای این نقطه از پیشانی را تجربه کنید. شما همچنین می‌توانید محل بین دو ابرو، تا سه اینچ بالاتر از آن نقطه را در یک خط عمودی ماساژ یا فشار ملایمی دهید.

 

از دیگر مزایای ماساژ این نقطه از پیشانی

محققان، درباره‌ی روش‌های زیبایی غیر تهاجمی کشف کردند که، اثرات جوان کننده‌ی رفلکسولوژی روی نقاط پیشانی و صورت٬ به پیشگیری از چین و چروک کمک می‌کند. محققان می‌گویند: "این روش، یکی از مراکز مغز، یعنی آمیگدال هسته را فعال می‌کند، تا روی سیستم لنفاوی انسان که باعث حذف تنش‌های عصبی و کمک به حذف محصولات سوخت و ساز منفی بدن می‌شود٬ تأثیر بگذارد. علاوه بر این، این روش ایجاد چین و چروک جدید را خنثی می‌کند، جریان خون و لنفاوی (جلوگیری از تورم) را تسهیل می‌دهد، برای پوست مفید خواهد بود ، چشم و گوشه‌های دهان را درمان می‌کند و فرآیندهای بازسازی را فعال می‌کند(به عنوان مثال پس از یک عمل جراحی فرآیند بازسازی را تسهیل می بخشد).


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان