راه های کنترل بیماری دیابت در فصل سرد زمستان [قسمت اول]

پایداری کربوهیدرات بدن، جلسات مکرر ورزشی، نظارت بر قند خون، مدیرت دیابت نوع ۲ می‌تواند به عنوان یک شغل دوم (کار ساعتی) در زندگی روزمره محسوب شود؛ اما هر کار بزرگی نیازمند گام‌های کوچکی است که بتوانیم بهتر و آسان‌تر با مشکلات مقابله کنیم

پایداری کربوهیدرات بدن، جلسات مکرر ورزشی، نظارت بر قند خون، مدیرت دیابت نوع 2 می‌تواند به عنوان یک شغل دوم (کار ساعتی) در زندگی روزمره محسوب شود؛ اما هر کار بزرگی نیازمند گام‌های کوچکی است که بتوانیم بهتر و آسان‌تر با مشکلات مقابله کنیم. جینا اتلبا یک دکتر درمانگر طبیعی متخصص در مراقبت‌های اولیه در مرکز پزشکی درمان طبیعی ساکرامنتو در کالیفرنیا و یک سخنگوی انجمن درمان طبیعی پزشکان است. او می‌گوید: انجام دادن کوچک‌ترین فعالیت‌ها برای سلامتی در طول روز می‌تواند تفاوت بزرگی در سلامت ما به وجود آورد؛ مثلا انجام یک ریلکسیشن در کمتر از 10 دقیقه می‌تواند در کنترل دیابت نوع 2 موثر باشد؛ برای بررسی بیشتر این موضوع با بنیتا همراه باشید.
سرمای زمستان می‌تواند برنامه مدیریت دیابت شما را برهم بزند همچنین در زمستان روزها کوتاه و شب‌ها طولانی است و مدیریت دیابت را تحت تاثیر قرار می‌دهد در اینجا نکاتی در مورد مدیریت صحیح دیابت در زمستان و سپس تمامی فصول پیشنهاد می‌شود.

کنترل دیابت

با توجه به مطالعه‌ای که در نوامبر 2014 در مجله پزشکی منتشر شده است، افراد مبتلا به دیابت نوع 1 در زمستان قند خون بالایی دارند. در حالی که در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 این قند خون بالا دیده نشده است. پس مدیریت دیابت در فصل زمستان و تنظیم برنامه روزانه خود با آب و هوای محیط می‌تواند ایده‌ی کاربردی و خوبی باشد.
پروفسور مایکل درموت متخصص غدد درون‌ریز و دیابت در دانشگاه کلورادو در شهر دنور می‌گوید: تغییر در شیوه زندگی در طی زمستان تاثیر بسیار زیادی در برنامه مدیریت دیابت دارد. کاهش سطح فعالیت یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها در مدیریت دیابت است. هنگامی که هوا سرد می‌شود مردم کمتر از خانه خارج می‌شوند و انگیزه ورزش کردن را از دست می‌دهند و شروع به خوردن انواع غذاها می‌کنند.
جوئل اسکنور متخصص غدد درون‌ریز و دیابت و رئیس مرکز پزشکی دانشگاه ورمونت در شهر برلینگتون به عنوان استاد در دانشگاه ورمونت می‌گوید: ورزش بهترین راه برای مقابله با دیابت نوع 2 است که بدن توانایی دریافت انسولین را از دست می‌دهد. خوردن زیاد و ورزش کم، باعث افزایش وزن می‌شود که مدیریت دیابت را برهم می‌زند.

گرم نگه داشتن خود راهی برای کنترل دیابت

کنترل دیابت

به دنبال نکاتی که در بالا گفته شد گرم نگه داشتن خود در زمستان در برنامه مدیریت دیابت خود قرار دهید.
پوشیدن جوراب و کفش مناسب مهم است، هنگامی که لباس‌های زمستانه برای خود خرید می‌کنید به این مسئله توجه داشته باشید. هنگامی که در زمستان از خانه خارج می‌شوید کفش و جورابی مناسب را بپوشید. دکتر اسکنور می‌گوید: کسانی که اختلالات عصبی در اندام‌های حسی خود دارند به دلیل اینکه سرما را در بعضی از نقاط بدن احساس نمی‌کنند باید در گرم نگه داشتن اندام‌های خود مثل پا و دست کوشا باشند.
دست خود را گرم نگه دارید، اگر دستان شما سرد باشد تست قند خون کار نخواهد کرد. دکتر مک درموت می‌گوید: زمانی که بر اثر سرما خون در انگشتان جریان نداشته باشد شما دچار سرما زدگی شده‌اید. شستن دست‌ها با آّب گرم راه حل مناسبی برای جلوگیری از سرمازدگی است. شما باید حتما در هنگام خارج شدن از منزل دست‌کش بپوشید.

انتخاب غذا در زمستان

کنترل دیابت

انتخاب غذاهای سالم در زمستان مهم است؛ می‌توانید در زمستان غذاهایی مانند سوپ‌های گرم خوشمزه و یا خورش گوشت میل کنید. دکتر مک درموت می‌گوید: اکثر مردم در ماه‌های سرد بیشتر از ماه‌های دیگر سال به خاطر سرما از خانه خارج نمی‌شوند و به خوردن غذا روی می‌آورند که باعث اضافه وزن آن‌ها می‌شود. انجمن دیابت آمریکا میوه‌ها و سبزیجاتی که برای دیابت مفید هستند مثل مرکبات، ریشه سبزیجات و انواع کدو را برای دیابتی‌ها توصیه می‌کند. یک فرد دیابتی برای انتخاب رژیم غذایی باید از یک متخصص تغذیه مشاوره بگیرد.

داشتن تحرک حتی در زمستان

کنترل دیابت

باید در داخل خانه تمرین و فعالیت داشته باشید. آیا در حال حاضر بخاطر سردی هوا فعالیت شما کم شده است؟ در بهار، تابستان و روزهای پائیزی می‌توانید برنامه ورزشی خود را به طور منظم انجام دهید. شما می‌توانید فعالیت‌هایی مثل قدم زدن در سطح شهر یا دوچرخه سواری داشته باشید. دکتر اسکنور افراد دیابتی را به انجام دادن ورزش‌های خانگی و یا تمرین در مکان‌های سر پوشیده مانند تمرین در سالن‌های ورزشی و یا شنا در استخرهای سر پوشیده توصیه می‌کند. انجمن دیابت آمریکا توصیه می‌کند که یک فرد دیابتی حداقل باید 150 دقیقه فعالیت‌های شدید ورزشی در هر هفته یا 30 دقیقه در هر روز فعالیت‌های ورزشی سبک انجام دهد.
توجه داشته باشید که لباس مناسب برای تمرین در فضای آزاد مهم است. سردی زمستان نباید مانع خروج شما از منزل جهت انجام فعالیت شود. زمستان فصل خوبی برای یادگیری و انجام ورزش‌های زمستانی مانند اسکی روی برف یا پیاده‌روی با کفش‌های مخصوص در برف است. اریک جانسون متخصص غدد درون‌ریز و استادیار در دانشکده پزشکی دانشگاه داکوتای شمالی می‌گوید: شما فقط به لباسی گرم و پوششی مناسب که دست و پاهایتان را در زمستان گرم نگه دارد نیاز دارید.

 می‌توانید یک سری هم به «بررسی بیماری دیابت نوع 2 [قسمت سوم/پایانی]» بزنید.

 منبع: بنیتا

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان