آیا نوشیدن چای می‌ تواند به درمان سرطان، پارکینسون و یا دیابت کمک کند؟

آیا نوشیدن چای به درمان انواع سرطان، بیماری پارکینسون و دیابت نوع ۲ و یا حتی بهبود خلق‌وخوی شما کمک می‌کند؟ با بنیتا همراه باشید تا پاسخ این سؤال را بیابید؟

آیا نوشیدن چای به درمان انواع سرطان، بیماری پارکینسون و دیابت نوع 2 و یا حتی بهبود خلق‌وخوی شما کمک می‌کند؟ با بنیتا همراه باشید تا پاسخ این سؤال را بیابید؟

کاتلین زلمان، مدیر وب‌سایت WebMD و یک مرکز تغذیه در آتلانتا، می‌گوید: «قطعاً نباید از چای انتظار معجزه داشت، اما اگر این ماده بدون شکر، خامه یا شیر که هرکدام از آن‌ها دارای کالری فراوان هستند مصرف شود، مفید خواهد بود. تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن چای می‌تواند ما را در برابر بیماری‌های جدی محافظت کند.»

محققان به تفصیل به تأثیر چای در درمان برخی از بیماری‌ها پرداخته‌اند.

سرطان

مطالعات به‌طور دقیق صحبت از درمان بیماری سرطان با نوشیدن چای نمی‌کنند، اما می‌گویند که این ماده می‌تواند به مبارزه علیه این بیماری کمک کند. چای سبز یک ماده‌ی موثر در از بین بردن سلول‌های سرطانی است، زیرا این ماده حاوی مقادیر زیادی از پلی‌فنول و آنتی‌اکسیدان است. آنتی‌اکسیدان‌ها مواد شیمیایی هستند که رادیکال‌های آزاد را خنثی کرده و مانع از آسیب آن‌ها به بدن می‌شوند. رادیکال‌های آزاد به پیشرفت سرطان در بدن ما کمک می‌کنند.

کریس دادامو، مدیر تحقیقات در مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، می‌گوید: «مطالعات آزمایشگاهی و مبتنی بر جمعیت نشان می‌دهد نوشیدن چای می‌تواند به جنگ سلول‌های سرطانی برود، اما همچنان به تحقیقات بالینی بیشتری نیاز است.»

محققان دانشگاه پن در یک مطالعه در سال 2014 دریافتند که نوشیدن چای سبز به از بین رفتن سلول‌های سرطان دهان کمک می‌کند. یک مطالعه‌ی دیگر منتشرشده در سال 2015 نشان می‌دهد که مصرف دائم چای زنجبیل که از ریشه‌ی خشک این ماده تهیه شده است به از بین رفتن سلول‌های سرطان سینه، بدون آسیب رساندن به سایر سلول‌های غیر سرطانی، کمک می‌کند. طبق این مطالعه، اثر زنجبیل از داروی ضد سرطان تاکسول، بیشتر است. درحالی‌که این یافته‌ها حرفی از تأثیر زنجبیل بر پیشگیری از سرطان نمی‌زنند، محققان به نتایج امیدوارکننده‌ای دست یافته‌اند. برای اطلاع بیشتر به مطلب فواید و مضرات مصرف چای مراجعه کنید.

چای

بیماری پارکینسون

اگر دوست دارید تا علائم بیماری پارکینسون را در بدن خود به تأخیر بیندازید، شاید بتوانید با چای این کار را انجام دهید. یک تحقیق منتشرشده در سال 2014 نشان می‌دهد که چای سبز و سیاه، هردو، اثرات این اختلال حرکتی در حال پیشرفت را کند می‌کنند. این بررسی نشان داد که نوشیدن بیش از سه فنجان چای در روز علائم بروز بیماری پارکینسون در 278 نفر را به مدت 7 سال به تأخیر انداخته است.

دیابت نوع 2

افراد دیابتی باید در مورد تغذیه‌ی خود دقت کافی داشته باشند، اما می‌توانند بدون هیچ مشکلی چای سبز مصرف کنند. یک مطالعه منتشرشده در مجله‌ی دیابت و متابولیسم نشان داد که مردم ژاپن که روزی 6 فنجان چای سبز می‌نوشند، 33 درصد کمتر از افرادی که تنها یک فنجان از این چای در هفته می‌نوشند به دیابت نوع 2 مبتلا می‌شوند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای سبز به کاهش سطح گلوکز از طریق مسدود کردن جذب گلوکز در بافت‌های بدن کمک می‌کنند.

چای سیاه

افسردگی

نوشیدن چای، افسردگی را درمان نمی‌کند، اما می‌تواند خطر ابتلا به آن را کاهش دهد. تحقیق منتشرشده در مجله‌ی روان‌پزشکی استرالیا نشان داد که نوشیدن سه فنجان چای در روز خطر ابتلا به افسردگی را به میزان 37 درصد کاهش می‌دهد. محققان یافته‌های 11 مطالعه با حضور 22 هزار و 800 نفر را بررسی کردند.

دکتر کلی کاسپر، دانشیار زنان و زایمان در دانشگاه پزشکی ایندیانا، می‌گوید رایحه‌ی برخی از چای‌ها می‌تواند حال افراد را بهتر کند. او به بیماران خود چای را توصیه می‌کند زیرا این ماده دارای اثرات آرامش‌بخش بوده و خلق‌وخوی افراد را بهتر می‌کند.

بیماری‌های تنفسی

بسیاری از تولیدکنندگان چای مدعی هستند که محصولات آن‌ها به بهبود تنفس افراد کمک می‌کند. دکتر پاتریک فراتلون، متخصص قلب در نیویورک، می‌گوید: «چای نمی‌تواند آسم و سایر بیماری‌های تنفسی را درمان کند، اما می‌تواند علائم آن‌ها را کاهش دهد. برخی از چای‌ها نظیر چای گزنه دارای خواص ضدالتهابی هستند که به جنگ آلرژی‌های آسیب‌زننده به ریه‌ها می‌روند.» او می‌افزاید: «اگر در کنار چای خود یک تکه لیمو هم مصرف کنید، خواص ضدالتهابی چای شما افزایش می‌یابد، به‌این‌ترتیب این چای در درمان بیماری‌های تنفسی بهتر عمل کرده و دستگاه ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند.»

اختلالات هاضمه

زلمان می‌گوید: «چای‌های گیاهی نظیر بابونه، نعناع، زنجبیل و رازیانه دستگاه گوارش را پاک کرده و یک معده‌ی ناراحت را آرام می‌کند. مهم‌ترین مزیت این چای‌ها این است که بدون هیچ عوارضی حال شما را بهتر می‌کنند. زمانی‌که معده‌ی شما در وضع خوبی نیست، چای‌های گیاهی بسیار توصیه می‌شوند؛ زیرا آن‌ها به‌راحتی هضم می‌شوند. آن‌ها جادو نمی‌کنند، اما آرامش‌بخش هستند.» زلمان به نوجوانانی که مشکل هضم غذا و نوشیدنی‌ها را دارند مصرف چای را توصیه می‌کند.

چای گیاهی

یافتن چای مناسب برای خود

اگر اهل چای نیستید و قصد دارید تا آن‌ها را امتحان کنید، به استراتژی‌های کارشناسان چای گوش دهید:

چای‌های مختلف را امتحان کنید

زلمان می‌گوید: «صدها نوع چای در بازار وجود دارد و اگر شما انواع مختلف آن‌ها را امتحان کنید، بهتر می‌توانید گزینه‌ی موردعلاقه‌ی خود را بیابید. مهم نیست که یک چای چقدر برای شما خوب است، اگر شما آن چای را دوست نداشته باشید، هرگز آن را مصرف نمی‌کنید. اگر چای‌های بدون کافئین را دوست دارید، می‌توانید به سراغ انواع گیاهی آن‌ها بروید که از برگ‌ها، گل‌ها، شکوفه‌ها و میوه‌ها تهیه شده‌اند.»

چای بابونه

چای ارگانیک تهیه کنید

فراتلون توصیه‌ی خرید یک چای ارگانیک را می‌کند؛ زیرا این چای‌ها بدون آفت‌کش‌ها کشت شده و با آب تمیز و سالم پرورش داده می‌شوند.

در هنگام خرید چای‌های ساخت کشور چین و یا نیجریه مراقبت باشید. این چای‌ها ممکن است در زمین‌هایی کشت شده باشند که در آن‌ها فلزات سنگین سمی و دیگر مواد غیرطبیعی وجود داشته باشد. فراتلون می‌گوید: «معمولاً بر روی بسته‌بندی چای‌ها در مورد آن‌ها توضیح داده شده است، اما همیشه سعی کنید تا چای خود را از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید.»

از شامه‌ی خود کمک بگیرید

بسیاری از فروشگاه‌های عرضه‌کننده مواد ارگانیک دارای انواع مختلفی از چای بوده و برخی از مغازه‌ها تنها چای می‌فروشند. کاسپر می‌گوید: «انواع مختلف چای را بو کنید تا به بهترین گزینه‌ی مدنظر خود دست یابید. اگر بوی آن‌ها را دوست داشتید، احتمالاً طعم آن‌ها را نیز دوست خواهید داشت.»

منبع: msn


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان