یک مصدوم در پی انفجار مهمات به جای مانده از جنگ تحمیلی در کرمانشاه

پس از اعلام یک فقره انفجار مهمات عمل نکرده در روستای گورسفید از توابع بخش مرکزی شهرستان گیلانغرب و حضور عوامل امدادی و بررسی های به عمل آمده مشخص شد یکی از اهالی این روستا به دلیل دستکاری مهمات عمل نکرده به جا مانده از جنگ تحمیلی مصدوم شد.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب کرمانشاه گفت: انفجار مهمات به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی منجر به مصدوم شدن یک نفر در روستای "گورسفید" از توابع این شهرستان شد.

«علیرضا نظری» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص جزئیات این حادثه افزود: پس از اعلام یک فقره انفجار مهمات عمل نکرده در روستای گورسفید از توابع بخش مرکزی شهرستان گیلانغرب و حضور عوامل امدادی و بررسی های به عمل آمده مشخص شد یکی از اهالی این روستا به دلیل دستکاری مهمات عمل نکرده به جا مانده از جنگ تحمیلی مصدوم شد.

وی اظهار کرد: مصدوم این حادثه توسط فوریت های پزشکی به بیمارستان الزهرا (س) شهرستان گیلانغرب منتقل شد.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: این حادثه به دلیل عدم آشنایی فرد مصدوم با خطرات ناشی از مهمات به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی رخ داد.

نظری، به افرادی که در روستاها و حوالی مناطق مرزی غرب کرمانشاه زندگی می کنند توصیه کرد از دستکاری کردن اشیاء باقی مانده از زمان جنگ خودداری کنند و در صورت مشاهده موارد اینچنینی موضوع را به پلیس 110 اطلاع تا نیروی انتظامی در محل حضور و موضوع بدون تلفات و خسارتی مدیریت شود.

شهرستان گیلانغرب در زمان جنگ تحمیلی بارها هدف بمباران و گلوله باران رژیم بعث قرار گرفته بود.

بخشی از گلوله‌ها و مین‌های عمل نکرده زمان جنگ بر اثر عواملی همچون سیلاب، رانش زمین و فرسایش خاک به نقاط غیر دسترس منتقل شده‌اند و باعث جابه‌جایی از اعماق زمین و انتقال به سطح می‌شود.

مراسم رسمی پایان پاکسازی 700 هزار هکتار از زمین های آلوده به مین استان کرمانشاه بهمن ماه سال 91 با حضور مسوولان برگزار شد اما با این وجود تاکنون چند مورد برخورد خودرو یا انسان با مین های باقی مانده از زمان جنگ تحمیلی گزارش شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان