استرس دارید؟ این دمنوش های خوش طعم خانگی را بخورید

استقاده از دمنوش های طبیعی یکی از روش های کاهش استرس در این روزهای پر استرس است. در این مقاله به شما دمنوش های خوش طعمی را معرفی می کنیم که می تواند در کاهش استرس تان بسیار موثر باشد.

استرس دارید؟ این دمنوش های خوش طعم خانگی را بخورید

دمنوش سنبل الطیب برای کاهش استرس

گیاه دارویی سنبل الطیب با داشتن خاصیت ضدتشنج در رفع ناراحتی‌های عصبی و کاهش صرع نیز مفید بوده و دلهره، تشویش و نگرانی را تا حد زیادی از بین می‌برد و جایگزین خوبی برای قرص‌ها و داروهای آرام‌بخش بشمار می آید.

مقدار 2تا4 گرم سنبل‌‌الطیب را که قبلا کوبیده شده در یک لیوان آب جوش بریزید و به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا به خوبی دم بکشد و سپس آن را صاف کید  و روزی سه بار، هر بار یک فنجان میل کنید که این نوشیدنی معالج تمام حالات عصبی،سرگیجه ، ناآرامی‌های عصبی، ضدترس شبانه اطفال و آرام‌بخش بسیار خوبی برای کارهای فکری زیاد می باشد.

دمنوش زعفران برای کاهش استرس

مهم‌ترین خاصیت زعفران از قدیم درمان افسردگی است و زعفران بویی قوی و طعمی‌ تلخ دارد، سبب تحریک اعصاب شده، اثر مسکن  داشته و دارای خاصیت آرام‌بخشی و خواب‌آوری بوده و بالاخره اگر می‌خواهید همیشه شاد و خندان باشید، زعفران مصرف کنید. به روش های مختلفی می توان زعفران مصرف کرد چه بصورت دمنوش و چه به صورت ادویه در غذاها.

باید به این نکته توجه داشت که زعفران را باید در شیشه‌های دربسته و دور از نور نگهداری شود زیرا عطر و رنگ خود را در اثر نور از دست خواهد داد و اسانس زعفران تبخیرشدنی بوده و در صورت نگهداری نامناسب به مرور زمان اسانس آن تبخیر، از اثرات دارویی و طعم و مزه آن کم شده و مرغوبیت خود را نیز از دست خواهد داد و با توجه به اینکه مواد معطر گیاه در حالت پودر شده، بسیار سریع‌تر از پودر نشده آن تبخیر میگردد به همین دلیل بهتر است زعفران را تا موقع مصرف پودر نکنید یا در صورت پودر کردن، در ظرف دربسته نگهداری شود.

دمنوش ریشه‌ی شیرین بیان برای کاهش استرس

این گیاه حاوی کورتیزون گیاهی بوده که در شرایط استرس و اضطراب به بدن کمک کرده و سطح قند خون را تنظیم مینماید و انرژی لازم برای رویارویی با شرایط بحرانی را افزایش می‌دهد.

دمنوش بابونه بیان برای کاهش استرس

مصریان باستان گیاه بابونه را مقدس ‌دانسته اند و آن را به آفتاب پیشکش می‌کردند زیرا  بسیاری از ناراحتی‌ها نظیر تب، پیری و مشکلات مربوط به افراط در خوردن غذا، دارو و الکل را برطرف می‌کرد. در سده‌های میانه از بابونه برای رفع هذیان گویی و پریشان خوابی در کودکان استفاده شده است

دمنوش شوید برای کاهش استرس

گاهی افراد وقتی استرس دارند معده‌ شان بهم می‌ریزد و دچار سوءهاضمه می‌شوند که یکی از اثرات ترشح بیش از حد آدرنالین در بدن برای مدت طولانی، سوءهاضمه بودهو به همین دلیل نیز، اکثرِ افراد استرسی، زخم معده دارند. گیاه شوید از دوران باستان برای تسکین‌ معده و عضلات، و کاهش نفخ معده استفاده میگردیده

دمنوش رزماری برا کاهش استرس

این گیاه برای ارامش اعصاب مفید بوده و در واقع رزماری اثرات مفیدی بر ذهن و بدن دارد.

دمنوش اسطوخودوس برای کاهش استرس

خواص فراوانی داشته و در کاهش تحریک‌پذیری و اضطراب موثر بوده و اثر آرامبخش و خواب‌آور دارد. علاوه بر این ضدباکتری نیز میباشد و برای تنظیم هورمون‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. از این گیاه به صورت دمنوش می‌توان استفاده نمود.

دمنوش مریم گلی برای کاهش استرس

نام این گیاه در زبان لاتینی به معنی «نجات‌‌بخش» بوده و این گیاه مثالی مشهود از برتری گیاهان بر داروهای شیمیایی ساخت انسان بوده چرا که پژوهش هایی اثرات  بیشتر و بیشتری از این گیاه را آشکار ساخته و این گیاه اثرات چشمگیری در افزایش حافظه و شفافیت ذهن داشته و علاوه بر این حاوی آنتی‌اکسیدانی قوی داشته است.

دمنوش گل ساعت برای کاهش استرس

اثر تسکین‌بخشی این گیاه متوسط بوده  و بیشتر خواب را افزایش می‌دهد. علاوه بر این برای درمان اضطراب، بیخوابی، افسردگی و عصبیت استفاده شده و بخشی از گیاه که بر روی زمین است می‌تواند خشک گردد و به صورت دم‌نوش مورد استفاده شود و این گیاه به صورت تنتور یا کپسول در داروخانه‌ها یافت می گردد.

دمنوش ترخون برای کاهش استرس

ترخون گیاه مفیدی برای مقابله با استرس، دارای اثر آرام بخش و تسکینی و برای تنظیم اشتها مفید می باشد. این گیاه دارای مواد معدنی مفیدی است که امروزه در مکمل‌ها از آن استفاده می‌شود. سالیان متمادی از این  گیاه برای آرام کردن کودکان بیش فعال استفاده می‌شده است.

دمنوش جینسینگ سیبری برای کاهش استرس

از سیبری و همچنین از مناطق شمالی کره، ژاپن و چین امده شده و معمولا «الیترو» نامیده و چای الیترو حاوی تریترینوئید ساپونین بوده و موادی که دارای تاثیر سودمند برای بدن هنگام استرس هستند و همچنین وب سایت دانشگاه مرکز پزشکی مریلند ذکر کرده که چای جینسینگ سیبری گردش خون را تقویت نموده و قدرت بدنی و ذهنی را افزایش داده و به علاوه میزان استرس را کاهش داده و این گیاه دارویی به مبارزه سیستم ایمنی با ویروس‌های رایجی همچون عوامل عفونی در بینی، ویروس‌های عفونی دستگاه تنفسی تحتانی و آنفلوآنزا نیز کمک خواهد کرد.

دمنوش زالزالک برای کاهش استرس

خواص آرام بخشی داشته و کپسول‌های این گیاه تپش قلب، حالت‌های عصبی، زودرنجی یا احساسات افراطی را کاهش داده و  ضربان قلب را تنظیم کرده و تمام این‌ها هم سبب می‌شود که آرامشتان را بازیابید و اضطرابتان کمتر گرددکه می توانید به صورت خام یا دمنوش زالزالک استفاده کنید.

دمنوش بادرنجبویه برای کاهش استرس

بادرنجبویه خواص آنتی اکسیدانی داشته و دم کرده‌ی آن نیز آرامش‌بخش بوده و با اضطراب مقابله می‌کند و به عقیده‌پ محققان این گیاه اختلالات عصبی مثل خوابی، نگرانی و آشفتگی را برطرف می‌کند و از روغن این گیاه نیز برای رفع تنش‌های عصبی استفاده می گردد.

دمنوش چای سبز برای کاهش استرس

چای سبز گیاه دارویی دیگری در کاهش استرس بوده، به طوری که مصرف روزانه‌ چای سبز سبب کاهش تنش و استرس‌های روزانه می گردد.

دمنوش چای سفید برای کاهش استرس

چای سفید نیز مثل چای سبز بدون تخمیر تهیه و در مقایسه با آن طعم ملایم تری داشته و کاهش دهنده ی کلسترول و فشارخون، ضدویروس و ضدباکتری، تقویت کننده ی لثه، کاهش دهنده ی قندخون، ضدسرطان، آرام بخش اعصاب، مقوی قلب و عروق، مقابله کننده با پوکی استخوان و مبازره کننده با آنفلوانزا بوده است.

دمنوش گل گاوزبان برای کاهش استرس

گل گاوزبان به دلیل دارا بودن خواص تسکین‌دهنده برای درمان بیماری‌های عصبی توصیه شده و گل گاوزبان در عین حال برای درمان افسردگی و بی‌تعادل روانی ناشی از دوره‌های قاعدگی و یائسگی مصرف می گردد.

دمنوش به لیمو برای کاهش استرس

در درمان بی خوابی های شبانه، میگرن، اضطراب، طپش قلب، سردرد، آسم، موثراست و همچنین این چای، تقویت کننده حافظه است.

منبع : melikala.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان