به گزارش ایسنا، نوبت عصر یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران و در بررسی تبصره 18 که در آن آمده است به منظور ترغیب بخش خصوصی و تعاونی به سرمایه گذاری در تأسیس، تجهیز و توسعه سامانههای حمل و نقل دوچرخه محور از محل ردیفهای اعتباری با عنوان کمک فنی و اعتباری پرداخت ما به التفاوت تسهیلات بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و دوچرخه تا سقف 10 میلیارد ریال با عنوان احداث و تجهیز معابر ویژه دوچرخه در سطح شهر تهران اقدام کنند، تشکیل شد.
در همین راستا آرش حسینی میلانی پیشنهاد کرد این بند به لایحه شهرداری بازگردد. در لایحه شهرداری از ردیف اول 20 میلیارد ریال و از محل ردیف دوم 100 میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود.
نهایتاً اعضای شورای شهر تهران با 14 رأی موافق این پیشنهاد را به تصویب رساندند و به این ترتیب بودجه دوچرخه سواری در شهر تهران افزایش پیدا کرد.
به گزارش ایسنا، در ادامه محمد علیخانی در جریان بررسی این پیشنهاد با بیان اینکه چقدر دوچرخه در شهر تهران کارآمد است و 2000 دوچرخه در پارکینگ خلیج فارس خاک میخورد و زیر آفتاب و باران در حال از بین رفتن است، افزود: باید در حوزه حمل و نقل از هزینههای زائد جلوگیری کنیم و به سمت خرید اتوبوسهای برقی برویم.
احمد مسجدجامعی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در موافقت با پیشنهاد میلانی تصریح کرد: این پیشنهاد در جهت رویکرد انسان محور مدیریت شهری، توسعه دوچرخه بوده است که درخواست کمیسیون فرهنگی نیز بوده است.
وی تاکید کرد: توسعه دوچرخه سواری در راستای رفاه انسان محور است و سیاست خوبی است که باید حمایت شود.