ماهان شبکه ایرانیان

عضو جامعه روحانیت: برای حمایت از رئیسی در جامعه روحانیت اجماع وجود ندارد/جامعتین آقابالاسر نیست

نامه‌نیوز نوشت: عضو جامعه روحانیت مبارز می‌گوید که جامعتین سعی دارد تا نقش مشورتی خود را ایفا کند و قصد ندارد تا نظراتش را به مردم دیکته کند.

حجت‌السلام محمدتقی رهبر با اشاره به صف بندی های سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، گفت: خوشبختانه از طیف‌ها و گروه‌های مختلفی در عرصه انتخابات حضور دارند و تاکنون نیز مناظره‌ها و تبلیغات به خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اصول اخلاقى باید در مناظره‌ها و تبلیغات رعایت شود، خاطرنشان کرد: مردم یادشان نرفته است که در انتخابات اخیر آمریکا، مردم چقدر به حضور ترامپ و هیلاری انتقاد داشتند، مردم یادشان نرفته است که در انتخابات و مناظره های خودمان چه مباحث و بی اخلاقی های مطرح شد. در کشور ما أخلاق باید بر سیاست حکومت کند نه سیاست بر اخلاق، زیرا در نظام اسلامی میان اخلاق و سیاست یک پیوند ناگسستنی وجود دارد که همواره باید رعایت شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: رعایت اخلاق برای شان کاندیداها حائز اهمیت است. زمانی که مردم ببینند نامزدهای انتخاباتی با دلائل محکم و مستدل و بدون تهمت و تخریب دیگران به ارائه برنامه‌های خود می‌پردازند به آن‌ها اعتماد می‌کنند و می‌توانند به راحتی دست به انتخاب بزنند.

وی ادامه داد: توصیه می‌کنم افرادی که در فضای مجازی حضور دارند سعی کنند از تهمت و افترا به سایر کاندیداها پرهیز کنند و ذهن مردم را درگیر نکنند.

رهبر با بیان اینکه جامعه روحانیت نظر مثبتی نسبت به آقای رئیسی دارد خاطر نشان کرد: ممکن است برخی از افراد جامعه چنین نظری را نداشته باشند اما ملاک اکثریت است؛ اکنون نیز در خصوص آقای رئیسی اکثریت است و نه اجماع. د رکل نظرمان نسبت به وی مثبت است و در خصوص سایر کاندیداها از کلمات منفی استفاده نمی‌کنیم.

نماینده اسبق مجلس شورای إسلامی با بیان اینکه تعامل معنایی و مفهومی میان جامعتین وجود دارد،تصریح کرد: جامعه مدرسین و روحانیت مبارز در عمل با یکدیگر همسویی دارند.

رهبر ادامه داد: در این دوره جمنا و مردمی بودن آن بیشتر مدنظر جامعتین بود، معتقدیم نباید برای مردم تعیین تکلیف شود بلکه باید اجازه دهیم خودشان تصمیم‌گیری کنند. جامعتین قصد دیکته کردن نظراتش را به مردم ندارد و سعی می‌کند تا در همان مسیر و وظیفه مشورتی که داشت حرکت کند.

عضو جامعه روحانیت‌مبارز با اشاره به اینکه جامعتین نمی‌خواهد نقش آقا بالاسری را ایفا کند،گفت: جامعتین سعی دارد پدری کند و نه فرماندهی!. طبع انتخابات در هر دوره ای "رقابت" است و از این ٦نفر یک نَفَر قرار است برای اداره کشور انتخاب شود؛ که قطعا میزان رضایت‌مندی مردم در تعیین رئیس‌جمهور نقش تعیین کننده‌ای دارد؛ به همین دلیل احتمال شکست و پیروزی برای هر گروهی وجود دارد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه کنار رفتن دو نامزد اصولگرا به نفع یکدیگر بستگی به حال درونی خودشان دارد، تصریح کرد: در جبهه إصلاح‌طلبان قطعا این عمل صورت خواهد گرفت و یکی به نفع دیگری کنار خواهد رفت، اما در میان اصولگرایان نیز از همان ابتدا مباحث بر این اساس بود که اگر همه روی یک کاندیدا به اجماع رسیدند کاندیدای دیگر باید از صحنه انتخابات کنار برود! اما در عمل باید ببینیم آیا چنین اتفاقی رخ خواهد داد یا خیر.

وی ادامه داد: البته تجربه همواره نشان داده است که تعدد به معنای عدم موفقیت است؛ زمانی که کاندیداهای متعددی از یک طیف در صحنه انتخابات حضور داشته باشند آرا در میانشان تقسیم می‌شود.

رهبر با بیان اینکه در انتخابات و فرآیند آن هر احتمالی داده می‌شود، خاطرنشان کرد: بله ممکن است هر دو گزینه اصولگرا در صحنه بمانند تا انتخابات را به مرحله دوم بکشانند! اما اینکه در دور دوم چه اتفاقی رخ خواهد داد مشخص نیست. ولی به نظر می‌رسد سخت باشد که در همان مرحله اول موفقیت حاصل شود؛ البته ما با آقایان رئیسی و قالیباف از نزدیک صحبت نکرده‌ایم که ببینم آیا حاضر هستند به نفع دیگری کنار بروند یا نه!

29212

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان