در شش سال اخیر

ظرفیت تولید برق حرارتی به مرز ۹۰۰۰ مگاوات رسید

با احتساب افزایش ظرفیت ۵۸۴۵ مگاواتی در طی دولت یازدهم و همچنین افزایش ۳۱۴۶ مگاواتی طی دولت دوازدهم تا نیمه تابستان امسال، شاهد رسیدن افزایش ظرفیت تولید برق حرارتی در شش سال اخیر به مرز ۹۰۰۰ مگاوات هستیم.

ظرفیت تولید برق حرارتی به مرز 9000 مگاوات رسید

به‌گزارش ایسنا، از ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم تا زمان شروع به کار دولت دوازدهم، در مجموع 49 واحد نیروگاه حرارتی جدید با مجموع ظرفیت 5845 مگاوات به مدار بهره‌برداری وارد شد. تکمیل واحدهای در حال احداث و شروع عملیات اجرایی واحدهای جدید در دولت دوازدهم با تلاشی بیش از پیش در دستور کار قرار گرفت و نتیجه آن این بود که از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون 20 واحد جدید نیروگاهی با مجموع ظرفیت 3 هزار و 146 مگاوات به بهره برداری رسیده است.

به عبارتی، از ابتدای دولت یازدهم تا نیمه تابستان امسال در مجموع شاهد بهره برداری از 69 واحد جدید نیروگاه حرارتی به مجموع ظرفیت 8991 مگاوات بودیم.

بنا بر اعلام وزارت نیرو، افزایش ظرفیت تولید برق حرارتی به همین جا ختم نشد و با ابتکار و توان مهندسان داخلی، در سال‌های گذشته اجرای طرح‌های افزایش بهره‌وری با نام‌های IGV+ و MEDIA در واحدهای مختلف حرارتی در نقاط مختلف کشور منجر به افزایش ظرفیتی بیش از 1000 مگاوات در تولید برق حرارتی شد که این افزایش بیش از 1000 مگاواتی در توان عملی نیروگاه‌ها، در زمان پیک تابستان مخصوصا در سال جاری به کمک صنعت برق کشور آمد. هم‌اکنون بیش از 80 درصد ظرفیت اسمی تولید برق کشور در بخش واحدهای حرارتی است و عملا بار اصلی تولید برق را نیروگاه‌های حرارتی بر دوش می‌کشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان