کاوه‌؛ غریبِ قریب!

دردنوشتی از غربت کاوه و بی‌وفایی همرزمانش

به خود شهید قسم ما به‌عنوان یک مشهدی برایمان سخت است که  «ای‌کاش ای‌کاش» بگوییم و اظهار پشیمانی کنیم که کاوه مشهدی هست و به همین دلیل غریب مانده است.

به گزارش مشرق، انتشارات ستاره‌ها که در زمینه شهدای استان خراسان فعالیت‌ می‌کند، مطلبی را درباره شهید کاوه منتشر کرد.

«ما باید بیشتر زحمت بکشیم، ما باید بیشتر خون بدیم، تیپ ویژه شهدا نامش مشخصه» این صحبت، صحبت کسی نیست جز شهید محمود کاوه. یکی از گمنام ترین‌ و غریب‌ترین قهرمانان دفاع مقدس. کسی که رهبر معظم انقلاب در خصوص او می‌فرمایند: «کاوه قبل از انقلاب شاگرد ما بود، اما حالا استاد ما شده است» هم‌چنین ایشان کاوه را در زمینه خودسازی و معنویت و نظامی‌گری ستایش می‌کنند. کسی که شهید فرومندی او را «علمدار جبهه کردستان» می‌نامد. کسی که در کردستان عراق هم، به نام قهرمان خوانده می‌شود. کسی که به‌خاطر کم‌کاری در دفاع از خون نیروها تویِ گوش فرمانده ارتش می‌زند.

 «محمود کاوه» با این همه رشادت‌ها و شجاعتها و... هنوز که هنوز است ناشناخته مانده است. می‌شود همین خاطرات و اوصافی که بزرگان در مورد او می‌گویند را تیتر کرد و هم‌چون تیری ذهن و دل مخاطب را هدف گرفت و کاوه را به همه عالم شناساند. 

اما نمی‌دانیم چه شده است که حتی کسانی که با او حشر و نشر داشته‌اند دچار روزمره‌گی و روزمردگی شده‌اند تا حدی که حاضر نیستند پاشنه درِ سازمان‌ها و ارگان‌ها را دربیاورند تا خیابان یا میدانی اصلی را به نام او کنند و یا نام او را در صداوسیما و رسانه علم کنند و یا حتی چند کتابی که برای او نوشته شده است را بخوانند و حمایت کنند. و یا حتی تر حداقل سالی یکبار در شأن و جایگاه او یادواره ای بگیرند. هرآنچه به یاد داریم کار تکراری  و غیرتاثیرگذار بوده است. حتی در حوزه فیلم سینمایی با ساخت فیلم سینمایی "شورشیرین" کاری کردند که هیچ فیلمساز دیگری رغبتی برای ساخت فیلم سینمایی با موضوع شهید کاوه ندارد. آدم‌های تکراری و کار تکراری نتیجه‌ای جز این ندارد. کاوه در اوج جوانی فرمانده یارانش بود و امروز همان یاران آیا حاضرند تا به حرف جوانی که از آن‌ها در حوزه‌های ادبیات و رسانه بهتر می‌فهمد گوش کنند. معتقدیم خیر. البته با کمال احترام.

به خود شهید قسم ما به‌عنوان یک مشهدی برایمان سخت است که  «ای‌کاش ای‌کاش» بگوییم و اظهار پشیمانی کنیم که کاوه مشهدی هست و به همین دلیل غریب مانده است. ولی با جرأت می‌توانیم بگویم ای کاش نیروها و فرماندهان کاوه بدانند که هنوز جزء تیپ ویژه شهدا هستند و باید برای شهدا و فرماندشان ویژه کار کنند و صحبت فرمانده شان که در ابتدای یادداشت آورده‌ایم را هر روز و هر ساعت گوش کنند جهت تذکر و یادآوری و سپس حرکت و جوشش!

محصولاتی که برای شهید بزرگوار محمدابراهیم همت را نگاه کنید و به این سوالات ما پاسخ دهید:

١. سابقه فرمانده ای شهید همت بیشتر است یا محمود کاوه؟

٢. سابقه حضور در جبهه کدام یک از این دو فرمانده بیشتر است؟

٣. کتاب‌هایی که برای شهید همت نوشته‌اند بیشتر است یا محمود کاوه؟ 

قصد مقایسه مقام شامخ شهدا را نداریم. اما ناظر به صحبت امام خامنه‌ای که فرمودند تلاش مسولین باید ١٠٠برابر شود، یاران کدام فرمانده تلاش بیشتری داشته‌اند؟ سیر در آثار مکتوب ادبیات به ما نشان می‌دهد که بیش از ١5عنوان کتاب منحصرا با موضوع شهید بزرگوار محمد ابراهیم همت است در حالیکه در همین ستاره‌ها دو عنوان کتاب به چاپ رسیده! برای همین دو عنوان روضه‌ها داریم!

پی نوشت:‌ ما در نشر ستاره‌ها به‌اندازه توان و ظرفیتمان سعی کردیم دو تا کتاب در شان و جایگاه شهید کاوه چاپ کنیم. (حماسه کاوه و خاطرات جاوید) علی‌رغم همه بی‌میلی های سازمان‌ها و ارگان‌هایی که حتی حاضر نیستند اسمی از این کتاب‌ها در مراسمات مخصوص شهید کاوه بیاورند از طرف مردم مورد استقبال خوبی قرار گرفته است. الحمدالله. با این وجود مدعی بهترین اثر در مورد ایشان هم نیستیم و با تمام وجود از نقد و بررسی این کتاب‌ها استقبال می‌کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان