۳۰ طرح معرق کاری جدید و زیبا و بسیار خلاقانه

جدیدترین سری طرح های خام معرق کاری و انواع طرح معرق ساده و زیبا را در این مطلب ارائه می دهیم که هر یک از این طرح های زیبا می توانند بهترین انتخاب برای علاقه مندان به هنر معرق باشند.

30 طرح معرق کاری جدید و زیبا و بسیار خلاقانه

هنر معرق روی چوب از جمله هنرهای بسیار زیبا است که علاوه بر کاربردی بودن، جنبه تزیینی نیز دارد. معرق روی چوب دارای تنوع بسیار بالایی است و می توان آن را از مراحل مبتدی تا پیشرفته ادامه داد و کارهای هنری زیبایی انجام داد. در این راستا انتخاب طرح های معرق و همچنین میزان مهارت نقش مهمی در زیبایی کار دارد و با توجه به این موارد می توان معرق کاری های زیبا و متفاوتی انجام داد.

طرح معرق ساده و زیبا با ایده های جدید :

هر فرد با توجه به میزان توانایی خود و همچنین کاربرد معرقی که قصد انجام آن را دارد، سعی می کند بهترین طرحهای معرق را انتخاب و مورد استفاده قرار دهد. همانگونه که می دانید طرحهای معرق دارای تنوع بسیار بالایی هستند و هر یک کاربرد متفاوتی دارند. بعد از انتخاب طرحهای خام معرق و انتقال آن بر روی چوب می توانید کار خود را شروع نموده و با استفاده از اره مویی، تیغ و دیگر وسایل مورد نیاز برای معرق، شروع به برش زدن چوب به شکل دلخواه نمایید. معرق را می توان نوعی کاردستی با چوب دانست که شاخه های مختلفی دارد. در صورتی که شما به تازگی به یادگیری هنر معرق روی چوب پرداخته اید، پیشنهاد می کنیم ابتدا از طرحهای ساده معرق استفاده نمایید که در ادامه نمونه هایی از آن را ملاحظه می فرمایید.

طرح معرق ساده طرح معرق کاری زیبا طرح خام برای معرق طرح گل برای معرق طرح بسیار ساده معرق طرح خام معرق زیبا و جالبطرح زیبا برای معرق

نقش خاتون برای معرق، یکی از طرح های بسیار زیبا و پرطرفدار است که در ادامه نمونه هایی از آن را مشاهده می فرمایید. توجه داشته باشید که از این طرح های زیبا می توانید به عنوان طرح ویترای روی شیشه و دیگر نقاشی ها از جمله نقاشی روی چوب نیز استفاده نمایید.

طرح خام معرق طرح خاتون معرقطرح خاتون زیبا برای معرق

طرح خاتون برای منبت و معرق

هر یک از طرحهای معرق که دارای آیات قرآن یا نام الله و ائمه می باشند، از محبوبیت خاصی بین معرق کاران برخوردارند. از این رو اینگونه طرحها، می توانند گزینه مناسبی برای نقش خام معرق تابلوهای زیبا باشند.

طرح بسم الله معرقطرح صلوات برای معرقطرح آیه قرآنی معرقطرح کلمه الله برای معرقطرح خام سوره توحیدطرح زیبای معرقطرح سوره قران برای معرق

اگر به دنبال مدل خاص و متفاوت برای معرق هستید، پیشنهاد می کنیم یکی از طرحهای زیر را انتخاب نموده و از آنها برای معرق کاری در سطح پیشرفته و یا معرق منبت استفاده نمایید. این طرحها از جمله زیباترین طرحهای معرق محسوب می گردند که علاوه بر کاربردهای متفاوت، طرحی تزیینی و زیبا محسوب می گردند.

طرج ساده معرقطرح خام معرقطرح معرق کاریطرح های معرق سادهطرح معرق کاری جدیدطرح لیلی و مجنون برای معرق

طرحهای جدید و متنوع معرق چوب

هنر معرق کاری روی چوب همچون کنده کاری روی چوب از جمله هنرهای است که می توان در منزل نیز آن را به راحتی انجام داد و به عنوان یک شغل خانگی از آن کسب درآمد کرد. این هنر زیبا طرفداران زیادی دارد و امروزه بر روی چوب های مخصوص معرق و یا پلی استر سیاه ایجاد می گردد. در قدیم استفاده از نقش و طرحهای اسلیمی مرسوم بوده است اما چند سالی است که طرحهای متنوعی از انسان، حیوان و … نیز مورد استفاده قرار می گیرد که توسط علاقمندان به این هنر بسیار مورد استقبال و توجه قرار گرفته است. علاقمندی و دقت در تمامی مراحل معرق کاری کلید موفقیت در این هنر منحصر به فرد می باشد.

در مجموعه پیش رو نمونه های متنوع و فوق العاده زیبا در عین حال ساده از طرحهای معرق کاری را به اشتراک گذاشته ایم که هر یک از این طرحهای معرق چوب، الگوی زیبا برای انجام معرق کاری می باشد. چنانچه در زمینه این هنر، مبتدی و تازه کار می باشید ابتدا باید طرح های ساده و آسان را انتخاب نمایید و پس از تمرین و ساخت معرق های متنوع می توانید طرحهای مشکل تر و پیچیده تر را انتخاب نمایید و نسبت به ساخت آن ها اقدام کنید و از حاصل کار خود لذت ببرید.

جدیدترین طرح معرق

طرحهای جدید معرق چوب

طرحهای متفاوت معرق چوب

طرحهای شیک معرق چوب

طرحهای جذاب معرق چوب

طرحهای منحصر به فرد معرق چوب

قشنگ ترین طرح معرق

طرحهای دیدنی معرق چوب

طرحهای تماشایی معرق چوب

طرحهای معرق چوب زیبا

طرحهای معرق چوب جالب

طرحهای معرق چوب به روز

جذاب ترین طرح معرق طرحهای معرق چوب متنوع

طرحهای معرق چوب عالی

طرحهای معرق چوب دیدنی

انواع مدل معرق زیبا و جدید را مشاهده نمودید، امیدواریم توانسته باشید مدل دلخواه خود را از بین این طرحهای متنوع و زیبا انتخاب کنید. از شما دوستان هنرمند و علاقه مند به کارهای هنری دعوت می نماییم با کلیک بر روی هنر در خانه و مراجعه به این بخش از دیگر طرحها و مدل ها و همچنین آموزش های مختلف در رابطه با هنرهای مختلف دیدن فرمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
نظرات منتشر شده : 1
پاسخعلیرصا فتح الهی | 1400/11/04 - 14:27
عالی خسته نباشی برادر عزیز جانباز قطع دوپا وپرستار
ارسال نظر
پیشخوان