وبلاگ مشرق

"تحریف حاج قاسم" در سالروز شهادت حاج قاسم! / عشایر گلستان هرگز کرونا نگرفته‌اند

یک رجل اصلاح‌طلب به تازگی در اظهاراتی از این گفته است که ارائه برنامه نامزد انتخاباتی خدشه به جایگاه مردم است!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

ارائه برنامه نامزد انتخاباتی خدشه به جایگاه مردم است!

حسین کاشفی، فعال چپ و عضو حزب اتحاد ملت در بخشی از یک مصاحبه با شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی پیرامون طرح مجلس برای اصلاح قانون انتخابات گفته است:

"اینکه بخواهیم نامزد انتخاباتی برنامه و مشاوران خود را به شورای نگهبان بگوییم، عملا ورود به جایگاه مردم است. تنها بسته شدن دست اصلاح‌طلبان مطرح نیست، این افراد همیشه در حال بستن دست اصلاح‌طلبان به عنوان بخشی از جامعه هستند. این هنر نیست که بخشی از جامعه را از حضور در انتخابات محروم کنیم."[1]

*باید دانست که طرح مجلس برای اصلاح قانون انتخابات صرفا دست اشرار سیاسی، رجال بدسابقه و افراد فاقد صلاحیت را برای مناصب انتخابی خواهد بست نه دست جریانات و احزاب سیاسی را.

و عجیب آنجاست که امثال آقای کاشفی با علم به این قضیه اما سعی در کتمان حقیقت دارند.

علت اما روشن است!

چپ‌های ستادی از آنجا که شاهد یک قحط‌الرجال عظیم در اردوگاه اصلاحات هستند و بهتر از هرکس می‌دانند که فعالیت گروهی آنها در فتنه 88 و در آبان 98 چگونه عمده رجال این جریان را از صلاحیت انتخاباتی خارج کرده است؛ اکنون قصد مظلوم‌نمایی کرده‌اند تا تقصیر خود را به گردن کسانی مثل شورای نگهبان، مثل مصوبه مجلس و هر چیز دیگری بیاندازند.

ضمن اینکه باید دانست بر اساس مواضع اعلامی چپ‌ها تاکنون؛ آنها قصد کرده‌اند تا در صورت تأیید نشدن نامزد مورد نظرشان (که یک رخداد محتمل است) رفتار تحریمی خود در انتخابات مجلس یازدهم را نیز تکرار کنند و دست به "تحریم خاموش" انتخابات 1400 بزنند.

رخدادی که اگرچه نمی‌تواند خدشه‌ای به حیثیت قانونی انتخابات وارد کند اما می‌تواند موجب کاهش مشارکت کسانی از مردم در انتخابات شود و حسرت‌هایی را ایجاد کند.

مقوله‌ای که نیاز به روشنگری عمومی دارد.

مسئله عجیب‌تر اما این بخش از اظهارات کاشفی است که می‌گوید:‌ "اینکه بخواهیم نامزد انتخاباتی برنامه و مشاوران خود را به شورای نگهبان بگوییم، عملا ورود به جایگاه مردم است"!

جالب است که چیزی به نام "عقلانیت" مدتهاست که در اردوگاه اصلاحات به انزوا رفته است و آقایان با هر گزاره عقلانی چنین دشمنی‌های آشکاری می‌ورزند.

مردم باید بدانند آن جریان و رجالی از ارائه برنامه و لیست مقامات احتمالی دولت خود پیش از انتخابات، واهمه دارند که قصد دورنگی کرده‌اند و دولت احتمالی‌شان یک "شرکت سهامی" برای رفقای سیاسی است نه یک کابینه جهادی برای پاسخگویی به مردم.

مقوله‌ای که تجربیات تلخی از آن در مقابل چشم مردم گشوده است و البته نبایستی تکرار شود.

لازم به ذکر است که مهمتر از ارائه برنامه و لیست مقامات احتمالی کابینه به مردم؛ ارائه "کارنامه" نامزدها به مردم پیش از انتخابات است.

چون صرفا کارنامه است که نشان می‌دهد یک نامزد در چه حدی از توانایی قرار دارد و چگونه و از چه روشی می‌خواهد به زندگی عمومی مردم بهبود ببخشد.

رأی دادن به رجال فاقد کارنامه زمینه‌ساز رأی بد در انتخابات خواهد بود.

***

عشایر گلستان هرگز کرونا نگرفته‌اند

مدیرکل امور عشایری گلستان گفته است به دلیل سبک زندگی، پراکندگی جمعیت، اطلاع رسانی مستمر و مراقبت و سرکشی تیم‌های بهدشتی، تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در میان عشایر کوچنده و بومی استان گلستان مشاهده نشده است.

رضا علیپوری همچنین به ایرنا می‌گوید: فاصله زیاد چادرها و مناطق سکونتی عشایر از یکدیگر و رفت و آمد بسیار کم آنها به شهرها از دیگر عوامل موثر پیشگیری از شیوع کرونا در جامعه عشایری گلستان است.

او می‌افزاید: جمعیت عشایری گلستان چهار هزار و 122 خانوار با بیش از "23 هزار نفر" سکنه است که هزار و 888 خانوار آن عشایر بومی ترکمن و 2 هزار و 234 خانوار از عشایر استان‌های خراسان رضوی، شمالی و سمنان هستند.

مدیر کل امور عشایری گلستان گفت: 69 درصد از مجموع جمعیت عشایر کوچنده از خراسان شمالی و رضوی و عشایر بومی گلستان در شهرستان مراوه تپه، 25 درصد در گنبدکاووس و 6 درصد در کلاله قشلاق می‌کنند که با هماهنگی بخش بهداشت و درمان این شهرستان‌ها اقدامات پیشگیرانه و آموزشی به صورت حضوری به آنان ارائه می‌شود. [2]

*این رخداد جالب و این نعمتی که در ایام کرونا به عشایر گلستان اعطا شد؛ در میان اخبار جهانی مربوط به کروناویروس کمتر شنیده شده است.

بدیهیست که وزارت بهداشت در این زمینه مسئولیت مستقیم دارد تا ضمن بررسی مسئله؛ دلایل عدم ابتلای عشایر به بیماری کرونا را هرچه سریعتر کشف و آنرا به اطلاع مردم برساند.

تحقیق درباره تجویزهای سنتی و نسخه‌هایی که طبّ قدیم برای بیماری‌های تازه تجویز می‌کند نیز یک بایسته عقلانی است که وزارت بهداشت بایستی حتما نسبت به آن اهتمام داشته باشد.

***

"تحریف حاج قاسم" در سالروز شهادت حاج قاسم!

جواد امام، فعال چپ و از نزدیکان لیدر اصلاح‌طلبان طی یادداشتی پیرامون سردار سلیمانی که سایت صبح ما آنرا منتشر کرد، نوشته است:

"من هیچ گاه واکنشی منفی از ایشان نسبت به آقای خاتمی نشنیدم و همواره دوستانی که با ایشان ارتباط مستقیم داشتند خاطرنشان می‌کردند که سردار سلیمانی همیشه به نیکی از سیدمحمد خاتمی یاد می کرد و از اتفاقاتی که افتاده و برخوردهای ناصوابی که با آقای خاتمی شده، خشنود نیست و حتی ابراز گله مندی و تاسف می‌کند. بنابر شواهدی که سراغ دارم آقای سلیمانی در هیچ جایی، مطلبی یا رفتاری که دال بر نفی شخصیت و سرمایه‌ای نظیر آقای خاتمی باشد به کار نبرده است."[+]

*این تحریف علنی و درز گرفتن تاریخ زندگی یک اسطوره‌ی شهید در حالی رخ داده است که همه می‌دانیم سردار سلیمانی جزو 24 فرمانده ارشد سپاهی است که در سال 78 و پس از فتنه‌انگیزی دولت اصلاحات و رئیس‌جمهور آن، طی نامه‌ای سرگشاده خطاب به خاتمی تأکید کرده بودند که کاسه صبرشان به خاطر فتنه‌انگیزی دشمنان و منافقین و کوتاهی دولت در قبال آن لبریز شده و دیگر نمی‌توانند فتنه‌انگیزی را تحمل کنند. [3]

از طرفی ولایتمداری شهید سلیمانی و تبعیت او از تمام فرامین و اوامر رهبر معظم انقلاب نیز امری واضح برای خاص و عام است و اکنون در ظاهر امر مشخص نیست چرا نزدیکان یکی از اضلاع فتنه مدعی هستند که حاج قاسم از برخوردهای صورت گرفته با خاتمی گلایه داشته و مثلا آنها را ناصواب می‌دانسته!

این تحریف‌های علنی در قبال اسطوره‌های دینی و ملی انقلاب اسلامی تنها می‌تواند از سوی جریانی رخ دهد که عقلانیت را به کناری نهاده و سرگرم مطامع سیاست‌بازانه خویش باشد.

***

1_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/305095

2_ www.irna.ir/news/84170064/

3_ https://etemadonline.com/content/455962

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان