شرایط دریافت مشاوره حقوقی تلفنی و استفاده از آن در فرآیند طلاق

حتما تا به حال واژه طلاق را شنیده‌اید. طلاق در لغت به معنای رهایی و ترک کردن است. زمانی‌ که زندگی مشترک زوجین به پایان می‌رسد، طلاق راهی است که آن‌ها بتوانند مسیری جدا از یکدیگر را در پیش بگیرند.

واقعیت این است متاسفانه آمار طلاق در جامعه روز به روز در حال افزایش است. علت جدایی زوجین هرچه که باشد، قطعا باید قبل از هر اقدامی با وکیل یا مشاور حقوقی مشورت داشته باشند تا نسبت به قوانین و مقررات و حق و حقوق خود آگاهی کسب کنند. مشاوره حقوقی تلفنی یکی از راه‌های مشاوره است که امروزه به دلیل در دسترس بودن و کم‌هزینه‌تر بودن می‌تواند گزینه مناسبی در این زمینه باشد.

مشاوره تلفنی طلاق

تعریف طلاق از نظر حقوقی و شرایط استفاده از مشاوره حقوقی تلفنی در آن

حتما تا به حال واژه طلاق را شنیده‌اید. طلاق در لغت به معنای رهایی و ترک کردن است. زمانی‌ که زندگی مشترک زوجین به پایان می‌رسد، طلاق راهی است که آن‌ها بتوانند مسیری جدا از یکدیگر را در پیش بگیرند. البته بسیاری از زوجین قبل از طلاق، با مشاور حقوقی خانواده و افراد متخصص صحبت می‌کنند و سعی می‌کنند همه راه‌های ممکن را امتحان کرده و درصورت حل نشدن مشکل برای طلاق اقدام ‌کنند.

در هر صورت زمانی که تصمیم زوجین برای طلاق قطعی شد، از آنجایی که ازدواج یکی از مهم‌ترین اتفاقات زندگی بوده و با ازدواج بین مرد و زن روابطی ایجاد شده، تعهداتی صورت گرفته و شاید فرزند یا فرزندانی حاصل از این ازدواج وجود داشته باشند که بحث حضانت و تربیت آن‌ها نیز مطرح می‌شود، تمام این عوامل دست به دست هم می‌دهد تا نسبت به موضوع طلاق و جدایی حساسیت‌های زیادی وجود داشته باشد.

قانون نیز باتوجه مهم بودن نهاد خانواده در این زمینه (یعنی طلاق و جدایی) پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد که لزوم مشاوره حقوقی و مشورت با متخصصان این زمینه را بیش از پیش نشان می‌دهد. لذا توصیه می‌کنیم که اگر نیاز به مشاوره حقوقی دارید حتما به مشاوره حقوقی تلفنی نیز در این زمینه فکر کنید.

ویژگی های استفاده از مشاوره حقوقی تلفنی در سامانه های حقوقی

مشاوره وکیل تلفنی به شما این امتیاز را می دهد که با بررسی رزومه و هزینه مشاوره حقوقی تلفنی اعلامی به انتخاب هریک از آنها بپردازید و با پرداخت حق‌المشاوره در منزل و با راحتی به اخذ مشاوره از آنها اقدام کنید.

انواع تقسیم‌بندی طلاق و نخوه مشورت گرفتن تلفنی برای هرکدام از آنها

در صورتی که قرار باشد طلاق آخرین راه پیش روی زوجین باشد یکی از اولین موضوعات مطرحه نوع طلاق است. برای تقسیم‌بندی طلاق دو نوع یا دسته‌بندی را در نظر می‌گیرند. در یک نوع آن، طلاق براساس درخواست‌کننده طلاق است که عبارت است از طلاق از طرف مرد، طلاق از طرف زن و طلاق توافقی. 

در طلاق از سوی مرد باید گفت بر اساس قانون مدنی کشور مرد می‌تواند حتی در صورت عدم رضایت همسر خود برای طلاق اقدام کند و دادگاه خانواده نیز درخواست طلاق از طرف مرد را اجابت می‌کند.

در طلاق از سوی زن موضوع کمی پیچیده‌تر است. چراکه طبق قوانین کشور ما، طلاق از جمله حقوق مرد است بنابراین اگر زنی بخواهد درخواست طلاق بدهد باید شرایط خاصی وجود داشته باشد. از جمله این‌که زن باید عسر و حرج و غیرممکن بودن ادامه زندگی با مرد را اثبات نماید. 

اما بهتر است برای دانستن شرایط طلاق از سوی زن با مشاور حقوقی متخصص به صورت تلفنی یا حضوری در طلاق و یا وکیل امور خانواده مشورت نمایید.

در طلاق توافقی نیز زوجین با توافق با هم اقدام به جدایی می‌کنند که می‌توان گفت ساده‌ترین نوع طلاق است.

نوع دیگری از تقسیم‌بندی طلاق بر اساس امکان رجوع، عبارت است از طلاق رجعی و طلاق بائن.

طلاق رجعی به طلاقی گفته می‌شود که مرد در هنگام عده زن می‌تواند به وی رجوع کند اما در طلاق بائن مرد چنین امکانی را ندارد. در هر صورت برای هر نوع طلاقی که می خواهید اقدام نمایید حتما مشاوره حقوقی فراموش نشود و بهترین و راحت ترین روش برای مشاوره، مشاوره با وکیل تلفنی است.

مشاوره تلفنی طلاق

انجام مشاوره حقوقی تلفنی برای انواع طلاق

طلاق در فقه یکی از حقوق مرد محسوب می‌شود، اما طبق قوانین فعلی زن هم می‌تواند از دادگاه تقاضای حکم طلاق کند. در قوانین ایران برای این که زن و شوهر از یک دیگر طلاق بگیرند باید تشریفاتی را طی کنند و از آن‌جا که نسبت به قوانین آگاهی ندارند، حتما باید با وکیل یا مشاور حقوقی صحبت کنند.

پیشرفت تکنولوژی و استفاده همگانی از تلفن باعث شده تا بسیاری از مشاغل، خصوصا مشاغل ارائه‌دهنده خدمات بخواهند با استفاده از تلفن و از راه دور نیز به ارئه خدمات بپردازند. همه‌گیری کرونا نیز ثابت کرد کسب و کارها باید اقدامات لازم برای چنین دورانی را در نظر داشته باشند تا در صورت نیاز مردم بتوانند از خدمات آن‌ها به‌صورت غیرحضوری نیز بهره‌مند شوند. مشورت با متخصص برای حل مشکلات قانونی از طریق موبایل ، یکی از ویژگی های پیشرفت تکنولوژی برای آسان شدن ارائه خدمات است.

طلاق یکی از موضوعات مبتلابهی است که علی‌رغم متداول بودن، پیچیده و تخصصی است و بدون مشورت و دریافت مشاوره تخصصی قطعا به جواب نخواهید رسید یا راه دراز و پرهزینه‌ای را پیش رو خواهید داشت.

وکلا و مشاوران حقوقی نیز این امکان را فراهم کرده‌اند تا شما در صورت داشتن هرگونه سوال و درخواست مشاوره به راحتی از هرکجای ایران بتوانید با بهترین مشاور حقوقی تلفنی تماس گرفته و مشورت بگیرید. 

اگر قصد مشاوره حقوقی تلفنی با مشاور حقوقی یا وکیل را دارید می‌توانید تمام سوالات و ابهاماتی که در زمینه طلاق مورد سوال است را از وی بپرسید. سایت‌های مشاوره حقوقی نیز می‌توانند به صورت آنلاین و برخط برای ارائه خدمات و پاسخگویی به سوالات شما اقدام کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان