توافق مبادله زندانیان آمریکا و ونزوئلا / میانجیگری قطر / بازرگان کلمبیایی در برابر ۱۰ امریکایی و ۲۰ ونزوئلایی

مقامات آمریکایی قبلا گفته بودند واشنگتن یک بازرگان کلمبیایی به نام " الکس ساب" را که متهم به پولشویی از طرف مادورو است؛ آزاد خواهد کرد.

ونزوئلا و امریکا از توافق مبادله زندانیان خبر دادند.

به گزارش عصرایران ، این توافق شامل آزادی یک تاجر نزدیک به مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در برابر آزادی 10 شهروند امریکایی است.

این توافق با میانجیگری قطر انجام می شود. به گفته دولت واشنگتن، قطر به مدت دو سال برای میانجیگری بین امریکا و ونزوئلا تلاش کرده بود که در نهایت روز چهارشنبه (دیروز) به نتیجه رسید.

مقامات آمریکایی روز چهارشنبه گفتند که ایالات متحده امریکا و ونزوئلا برای آزادی 10 زندانی آمریکایی در ازای آزادی یکی از نزدیکان نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا به توافق رسیده اند. جو بایدن رئیس جمهور امریکا در بیانیه ای تأیید کرد که 10 شهروند "به خانه باز می گردند".

مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا (چپ) در کنار الکس صعب بازرگان کلمبیایی بعد از آزادی از زندان امریکا

مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا (چپ) در کنار الکس صعب

مقامات آمریکایی قبلا گفته بودند واشنگتن یک بازرگان کلمبیایی به نام " الکس ساب" را که متهم به پولشویی از طرف مادورو است؛ آزاد خواهد کرد.

یک منبع بلندپایه ونزوئلا گفت که دولت این کشور 36 نفر از جمله 12 آمریکایی را در ازای آزادی یکی از متحدان مادورو توسط دولت آمریکا آزاد خواهد کرد.

این منبع افزود متحد مادورو تاجر کلمبیایی "الکس صعب" است. به گفته دادستان های آمریکایی او متهم است حدود 350 میلیون دلار از طریق امریکا، در ونزوئلا اختلاس کرده بود. مقامات قضایی امریکا این بازرگان را به پرداخت رشوه به مقامات ونزوئلا نیز متهم می کنند. وی اما این اتهامات را رد می کند.

این منبع افزود در میان آزاد شدگان 20 ونزوئلایی مرتبط با مخالفان بودند که مدتی بازداشت شده بودند، به علاوه 4 نفر دیگر که یا در مبارزات انتخاباتی ماریا کورینا ماچادو، نامزد اپوزیسیون ریاست جمهوری یا در سازماندهی انتخابات مقدماتی مخالفان شرکت داشتند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان