ماهان شبکه ایرانیان

انواع مزه های جوجه کباب و روش های طعم دار کردن جوجه کباب

جوجه کباب یکی از ساده و خوشمزه ترین غذاهای ایرانی می باشد که به راحتی در منزل با روش های مختلف تهیه می شود. در این مطلب روش های مختلف برای مزه دار کردن جوجه کباب قرار گرفته شده است.

انواع مزه های جوجه کباب و روش های طعم دار کردن جوجه کباب

جوجه کباب یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی می باشد که می توان با روش های مختلف جوجه کباب را طعم دار کرد. یکی از ساده ترین روش های طعم دار کردن جوجه کباب طعم دار کردن مرغ با سس، زغفران، پیاز، آبلیمو و انواع ادویه ها می باشد. این غذای لذیذ را می توان به همراه نان یا برنج به راحتی سرو کرد. در کنار این غذا از انواع مخلفاتی مانند زیتون، خیار شور و … استفاده نمایید.

از جمله غذاهای ایرانی خوش طعم و ساده می توان به غذاهایی مانند ته چین میگو، کوفته سماق و ساندویچ جگر مرغ اشاره کرد. برای تهیه این غذاهای لذیذ و دلنشین با روش تهیه ای ساده و اصلی کافی است تا بر روی لینک های قرار گرفته شده در مطلب کلیک نمایید. همانطور که می دانید در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با انواع روش های طعم دار و یا مزه دار کردن جوجه کباب آشنا کتیم.

انواع مزه های جوجه کباب لذیذ

انواع مزه های جوجه کباب

طعم دار کردن جوجه کباب با فلفل و سبزیجات معطر

در این روش می توان از هر بخش مرغ مانند ران و یا سینه و یال مرغ استفاده کرد. برای طعم دار کردن از سرکه بالزامیک، پودر سیر، پودر آویشن، فلفل سیاه، جعفری و یا حتی شکر قهوه ای استفاده می کنند. اگر طعمی ملس دوست دارید می توانید شکر را بی افزایید اما اگر از طعم ملس خوشتان نمی آید می توانید شکر را حذف کنید. برای مزه دار کردن کافی است تمامی موارد گفته شده را درون کاسه ای مناسب بریزید و مرغ را اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا مواد به خرد مرغ بروند.

طعم دار کردن جوجه کباب با سس سویا و سیر

همانطور که می دانید سس سویا و سیر در کنار هم می توانند بوی مرغ را به صورت کامل از بین ببرند و این روش مناسب افرادی می باشد که از بوش گوشت مرغ خوششان نمی آید. برای تهیه باید از مواد اولیه هایی مانند عسل، زنجبیل، دارچین، سس سویا، سیر و یا پودر سیر برای تهیه سسی مناسب و عالی برای طعم دار کردن مرغ استفاده کرد. مرغ را به همراه این سس درون کاسه ای قرار دهید و چندین ساعت صبر کنید تا طعم دار شود.

انواع مزه های جوجه کباب سیخ کشیدنی

طعم دار کردن جوجه کباب به روش زعفرانی

زعفران یکی از بهترین و محبوب ترین خوراکی های ایرانی برای خوش عطر و رنگ کردن جوجه کباب می باشد. برای تهیه جوجه کباب به این روش کافی است زعفران دم کشیده شده را به همراه نمک، فلفل سیاه، آب لیمو و روغن زیتون را درون کاسه ای مناسب بریزید و مواد را به خوبی به مرغ ماساژ دهید تا به خرد مرغ برود.

طعم دار کردن جوجه کباب با سس مایونز

این روش یکی از محبوب ترین روش های پخت جوجه کباب در اکثر رستوران ها می باشد. برای تهیه جوجه کباب به این روش کاسه ای مناسب بردارید و مرغ را در کاسه بریزید. سپس ماست، فلفل دلمه ای خرد شده، نمک، فلفل سیاه، پیاز، آبلیمو، روغن زیتون و سس مایونز را هم به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم بزنید و مرغ را ماساژ دهید تا مواد به خرد هم بروند. پس از چند ساعت می توان مرغ ها را خارج کرد و سیخ کشید.

انواع مزه های جوجه کباب با دستور تهیه ای آسان

 

طعم دار کردن جوجه کباب با طعمی ترش

این روش یکی از روش هایی می باشد که اکثر ایرانیان از آن استفاده می کنند و خیلی مشابه ذائقه ما می باشد. برای تهیه کاسه ای بردارید و نمک، پیاز، آبلیمو، سیر، ماست ترش و زعفران دم کرده شده را به همراه مرغ در کاسه بریزید و چندین ساعت صبر کنید. سپس می توان مرغ را سیخ کشید و پخت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان