قیمت آجر نما در سال جدید ۱۴۰۳ افزایش قیمت دارد یا کاهش نسبی؟

ما در گروه تولیدی آجر نما پارس به دلیل در اختیار داشتن کارخانه‌های متعدد و داشتن معادن خاک در استان تهران، همواره در تلاش بودیم تا قیمت انواع آجر نما را ثابت نگه دارد.

با آغاز سال جدید، بسیاری از سازندگان، پیمانکاران و مالکان ساختمان در حال برنامه‌ریزی برای پروژه‌های ساخت‌وساز یا بازسازی خود هستند. یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که در ذهن این افراد به وجود می‌آید، قیمت مصالح ساختمانی، به‌خصوص آجرنما است.

در سال گذشته ۱۴۰۲ نوسانتی در قیمت انواع آجر نما داشتیم که عوامل مختلفی بر آن تأثیرگذار بودند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله، به بررسی و پیش‌بینی قیمت آجر در سال جدید پردازیم و به شما در برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای پروژه‌هایتان کمک می‌کنیم.

ما در گروه تولیدی آجر نما پارس به دلیل در اختیار داشتن کارخانه‌های متعدد و داشتن معادن خاک در استان تهران، همواره در تلاش بودیم تا قیمت انواع آجر نما را ثابت نگه دارد.

همچنین امکان استعلام قیمت روز آجرنما را فراهم کردیم و لیست قیمت به‌روز در اختیار شما قرار می‌دهیم و می‌توانید پیش از سفارش، از مشاوره کارشناسان ما و همچنین نمونه آجر رایگان استفاده کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

اگر قصد خرید آجرنما دارید حتماً این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

 

 

پیش‌بینی قیمت آجر در سال جدید

قیمت آجر نما در سال جدید به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، اما باتوجه‌به نوسانات قیمت اجر در سال گذشته، پیش‌بینی قیمت آجر نما در سال جدید دشوار است. اما با بررسی دقیق عوامل مؤثر بر قیمت آجر نما احتمال افزایش قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصدی را می‌توان پیش‌بینی کرد.

البته لازم به ذکر است با خرید از فروشندگان معتبر و مستقیم و حذف واسطه می‌توانید آجر نما را با قیمت بهتری خرید کنید.

عوامل تأثیرگذار در افزایش قیمت آجر نما در سال ۱۴۰۳

عواملی متعددی در قیمت آجر نما تأثیرگذارند همچون قیمت مواد اولیه، دستگاه و ماشین‌آلات مورداستفاده، قیمت گاز، نوع بسته‌بندی،افزایش دستمزد کارگران و میزان صادرات می‌توانند باعث افزایش یا کاهش قیمت روز آجرنما شوند و البته افزایش قیمت ارز و نوسانات ناشی از آن هم در افزایش قیمت اجر بی‌تأثیر نیستند.

عدم خرید از واسطه‌ها و دلال‌ها

یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در افزایش قیمت اجر نما، واسطه‌ها و دلال‌ها هستند. واسطه‌ها به دلیل اینکه خود تولیدی ندارند و باید از کارخانه‌های دیگر تهیه کنند و به مشتری عرضه نمایند، باعث افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی قیمت تمام شده برای مشتریان می شوند.

حذف واسطه‌ها در بازار فروش آجر نما می‌تواند آجر را با قیمت مناسب‌تری به دست مصرف‌کننده برساند. چراکه دلالان و واسطه‌ها برای کسب سود بیشتر، محصولات بی‌کیفیت را با قیمت بیشتری به مشتری عرضه می‌کنند، اما خرید از تولیدکننده به‌صورت مستقیم باعث کاهش هزینه‌های تمام شده و کیفیت بالاتر ساختمان می‌شود.

 

 

قیمت مواد اولیه

تولید اجر نما نیازمند مواد اولیه‌ای همچون خاک، آب، ترکیبات سولفاتی، و غیره است که هر کدام می‌تواند در قیمت آجر نما تأثیرگذار باشد. تعدادی از این مواد اولیه در داخل کشور تولید می‌شود و برخی هم در خارج از کشور، به همین دلیل قیمت ارز در قیمت اجر نما تأثیرگذار است. در این میان کارخانه‌هایی هستند که در تأمین مواد اولیه خود، خودکفا هستند و نیازی به واردات از کشورهای دیگر ندارند یکی از این کارخانه‌ها گروه تولیدی آجر نما پارس است.

گروه تولیدی اجر نما پارس به دلیل داشتن کارخانه‌های متعدد و همچنین در اختیار داشتن یکی از مرغوب‌ترین معادن خاک استان تهران است، توانسته قیمت اجر نما را در سطح کشور کنترل کند.

دستگاه‌ها و ماشین‌آلات تولید اجر نما

در تولید آجر نما برای پودر کردن خاک و پرس قالب آجر و دیگر مراحل تولید نیاز به ماشین‌آلات صنعتی دارد، به همین دلیل قیمت ماشین‌آلات و هزینه نگهداری از آنها در قیمت تمام شده آجر نما تأثیرگذار است.

گروه تولیدی آجر نما پارس توجه رقابتی خاصی به تولید آجر نما قزاقی، آجر نما نسوز و انواع دیگر آجر ها دارد و از بهترین و باکیفیت‌ترین ماشین‌آلات صنعتی در تولید اجر نما استفاده می‌کند تا بهترین اجر را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

قیمت گاز

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در قیمت اجر نما، گاز است. گاز در تولید و پخت آجر نما نقش اساسی دارد، با افزایش قیمت گاز، قیمت اجر نما هم‌افزایش می‌یابد افزایش قیمت گاز در سال گذشته و قطعی‌های مکرر در قیمت آجر نما تأثیر به سزایی داشته است.

راهکارهایی برای کاهش هزینه‌های خرید آجر

همان‌طور که در بالا گفتیم، قیمت آجر نمانسوز، آجر نما قزاقی و انواع آجرها به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما دراین‌بین راهکارهایی هستند که با انجام آن‌ها بتوان اجر را با قیمت مناسب و کیفیت بالا خرید کرد.

 

 

خرید مستقیم از کارخانه

با خرید مستقیم آجر نما از کارخانه می‌توانید هزینه‌های واسطه‌ها و دلال را حذف کنید و قیمت نهایی آجر نما را به طور قابل‌توجهی کاهش دهید. همچنین کارخانه‌ها معمولاً تنوع بیشتری از نظر نوع، رنگ، طرح و ابعاد آجر نما ارائه می‌دهند.

برآورد نیاز و خرید عمده

در خرید اجر بهتر است که مقدار موردنیاز خود را برآورد کنید و به‌صورت کلی و عمده سفارش دهید. با انجام این کار هم قیمت مناسب‌تری خرید می‌کنید و هم اینکه از نوسانات و افزایش قیمت‌های بعدی جلوگیری می‌کنید.

استعلام قیمت آجر نما از چندین فروشنده

قبل از خرید اجر از چندین فروشنده استعلام قیمت کنید و کیفیت آجر را بررسی نمایید، با این کار می‌توانید از قیمت و کیفیت انواع مختلف آجر نما مطلع شوید و خرید بهتری داشته باشد.

در این مقاله معتبرترین و بهترین فروشندگان اجر نما را معرفی کرده‌ایم که با مطالعه این مقاله با فروشندگان معتبر آجرنما آشنا می‌شوید.

 

 

سرانجام افزایش یا کاهش قیمت اجر نما

همین‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم قیمت آجر در سال جدید، مانند هر کالای دیگری، وابسته به عوامل متعددی است. نوع آجر (آجر قزاقی، آجر نسوز، آجر پرسی و غیره)، ابعاد و اندازه، رنگ و طرح، نوسانات قیمت مواد اولیه، افزایش دستمزدها، هزینه‌های حمل‌ونقل و غیره دارد و همگی در تعیین قیمت نهایی آجر نقش دارند.

دراین‌بین کارخانه‌هایی هستند که سالیان متمادی در صنعت اجر فعالیت می‌کند در این صنعت خودکفا شده‌اند.

یکی از این کارخانه‌ها آجر نما پارس است که بیش از ۲۰ سال است در این صنعت جزو پیشروها بوده و هست و یکی از سیاست‌های اصلی آجر نما پارس، حذف واسطه‌ها و دلال‌ها بوده و سعی در ثبات و کاهش قیمت آجر دارد.

شما می‌توانید قبل از خرید آجر درخواست نمونه آجر رایگان بدهید و از مشاوره رایگان متخصصان اجر نما پارس استفاده کنید.

 

مقاله مرتبط

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان