در چند مرحله، ماسک زغالی روی موکت را تمیز کنید

امروزه در میان ماسک ها، ماسک زغالی یکی از پرطرفدارترین انواع ماسک هایی است که برای صورت استفاده می شود

همانطور که حتما می دانید، ماسک های صورت با جذب سطحی، می توانند صورت را پاکسازی کرده و یا مواد مغذی را به پوست و سلول های ما برسانند. امروزه در میان ماسک ها، ماسک زغالی یکی از پرطرفدارترین انواع ماسک هایی است که برای صورت استفاده می شود.

ماسک زغالی نیز همچون سایر ماسک ها هم به صورت کرمی و هم به صورت نقابی وجود دارد. اگر شما هم اهل استفاده از ماسک های کرمی باشید، حتما می دانید که این نوع از ماسک، اگرچه صرفه اقتصادی دارد اما کمی کثیف کاری داشته و ممکن است روی فرش و موکت شما بریزد.

اما نگران نباشید. چاره کارتان پیش ماست. ما در این مقاله به شما یاد می دهیم که چطور ماسک زغالی ریخته شده روی موکت تان را تمیز کنید تا اثری از لکه باقی نماند.

سرعت عمل داشته باشید

اولین نکته ای که باید به خاطر داشته باشید، سرعت عمل است. به یاد داشته باشید که بلافاصله پس از ریختن ماسک روی موکت، باید با چند دستمال کاغذی، آن را پاک کنید. اگر دستمال در نزدیکی تان نیست، می توانید با یک قاشق یا کاردک یا حتی یک کارت، به سرعت مواد ماسک را از روی موکت بردارید تا بیشتر از این وارد الیاف نشود.

هرچه سریع تر بتوانید این مرحله را انجام دهید، لکه کوچک تری خواهید داشت که تمیز کردن آن نیز آسان تر است. اگر نمی توانید سرعت عمل داشته باشید، می توانید با سفارش آنلاین قالیشویی توحید به راحتی، از خدمات موکت شویی استفاده کرده و موکت های تان را عمیقا با دستگاه ها و مواد باکیفیت شستشو دهید.

با مایع ظرفشویی به جان لکه بیفتید

بعد از آنکه لکه را پیش از تشکیل شدن پاک کردید، باید یک ترکیب حاوی یک قاشق مایع ظرفشویی و یک فنجان آب ولرم تهیه کنید. دقت کنید که آب زیاد داغ نباشد که به الیاف موکت آسیب نرسد. یک دستمال بردارید. به ترکیب آغشته کنید. دستمال را به لکه بزنید و با ضربات پیاپی و فشارهای ملایم، لکه را پاک کنید.

نکاتی که باید در حین تمیز کردن لکه با ترکیب مایع ظرفشویی و آب، مدنظر قرار دهید، به شرح زیر است:

  • لکه را به هیچ عنوان مالش ندهید
  • مقدار زیادی از ترکیب آماده شده روی موکت نریزید تا زیادی خیس نشود
  • از سمت خارج به سمت مرکز لکه حرکت کرده و تمیزکاری را انجام دهید تا لکه بزرگتر نشود

شستن موکت

در این اقدام باید بلافاصله پس از اینکه لکه را با مایع ظرفشویی تمیز کردید، بشویید. اگر این کار را بلافاصله انجام ندهید، مایع ظرفشویی در الیاف موکت خشک شده و کار شما سخت خواهد شد. پس بلافاصله پس از عملیات تمیزکاری، کمی آب در یک ظرف بریزید و کنار دستتان بگذارید. یک دستمال تمیز و سفید بردارید و با آب مرطوب کنید. توجه کنید که از آب فقط به حد مرطوب کردن دستمال بردارید و دستمال تان را زیاد خیس نکنید.

دستمال مرطوب را درست همانند مرحله قبل و با رعایت همان نکات، به لکه بزنید تا شوینده و ماسک از موکت خارج شود. دقت کنید تا مواد کاملا از الیاف خارج شوند.

خشک کردن

خشک کردن اقدامی ست که در مراحل پایانی تمیز کردن لکه موکت انجام شده و باید به نحو احسن انجام شود. برای خشک کردن موکت، می توانید از یک دستمال که قابلیت نمگیری بالایی دارد، استفاده کنید. همچنین می توانید یک دستمال را روی موکت گذاشته و به کمک سشوار، محل را خشک کنید. دقت کنید که سشوار باید حداقل در فاصله 20 سانتی متری از موکت قرار بگیرد تا الیاف آن آسیب نبینند.

همچنین باز کردن در و پنجره ها و یا روشن کردن هواکش و کولر نیز می تواند به خشک شدن هرچه سریع تر موکت کمک کنند.

اگر موکت پرزبلند است، جاروبرقی بکشید

اگر موکت تان پرزبلند است، می توانید پس از تمیز کردن آن، با جاروبرقی، الیاف را به حال اول خود بازگردانید. با جاروبرقی می توانید موکت تان را به حالت قبل از تمیز کردن، بازگردانید.

همچنین چنانچه هنوز لکه تمیز نشده و یا کار باب میلتان نبود یا حتی اصلا شرایط تمیز کردن لکه موکت را نداشتید، می توانید ابتدا از نرخ قالیشویی برای موکت شویی آگاه شده و در صورت امکان، به راحتی از خدمات موکت شویی استفاده نمایید.

تخصص در شستشوی انواع فرش و موکت همیشه حرف اول را می زند

اگر شما هم فرش ها و موکت های تان کثیف شده و دنبال یک قالیشویی معتبر و ممتاز هستید، قالیشویی توحید پیشنهاد ماست. قالیشویی توحید دارای کادری مجرب و با سابقه بالا در شستشوی انواع فرش و موکت، می تواند انواع فرش های رنگ روشن و کرمی رنگ و همچنین انواع فرش های رنگ تیره شما را لکه گیری کرده و به خوبی شستشو دهد.

دستگاه های آبگیر لوله ای که فقط چند سالی ست برای خشک کردن انواع فرش و موکت به کار می روند تا فرش ها حین خشک شدن، چروک نشده یا تا نخورند نیز در قالیشویی توحید مورد استفاده قرار می گیرند. به کمک این دستگاه ها، فرش ها وارد مخزن های لوله ای شده و با سرعت بالا می چرخند و در همان حال خشک می شوند. به این ترتیب تا نمی خورند.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید با صد در صد تضمین کیفیت در همه جای تهران، شعبه دارد. پس اگر به دنبال نزدیک ترین قالیشویی به خودتان هستید، کافیست نام قالیشویی محله خودتان را در وب سایت قالیشویی توحید پیدا کرده و از خدمات بی نظیر ما بهره مند شوید. خدمات ما به صورت تخصصی توسط تکنسین های فرش شویی انجام شده و فرش ها و موکت های تان با کاور و کاملا بهداشتی درب محل خودتان، تحویل می شوند.

قالیشویی توحید بیشتر از 30 سال تجربه دارد و امروزه با رعایت موازین شرعی و اسلامی، مقید است تا فرش های نجس شما را کاملا تمیز نماید. پس اگر به هر دلیلی فرش های تان آلوده شده و یا برای خانه تکانی عید قصد دارید تا فرش های تان را بشویید، می توانید به قالیشویی توحید اعتماد کنید.

منبع

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان