۲ آموزش متفاوت برای ساخت پرده آویز با مهره

به منظور ایجاد تغییراتی جذاب و مدرن در طراحی دکوراسیون منزلتان می توانید با یادگیری آموزش ساخت پرده آویز با مهره یک مدل پرده خاص و منحصر به فرد برای خود بسازید و در هر قسمتی که مدنظر دارید نصب نمایید و بدین گونه فضایی دلنشین در منزلتان ایجاد نمایید.

2 آموزش متفاوت برای ساخت پرده آویز با مهره

از جمله ضروریات منزل که تاثیر زیادی در طراحی داخلی فضا دارد پرده بوده که متناسب با نیاز و بودجه تعیین شده تهیه می گردد و افراد می توانند برحسب سبک دکوراسیون منزلشان مدل دلخواهی از آن را سفارش دهند و نصب نمایند. همچنین بانوان هنرمند نیز می توانند با توجه به هنر و مهارتی که دارند در صورت تمایل به دوخت مدل خاصی از آن بپردازند. در همین زمینه قصد داریم در این مطلب برای یادگیری شما عزیزان به آموزش ساخت پرده آویز با مهره بپردازیم.

روش درست کردن پرده ریسه ای با مهره

آموزش ساخت پرده آویز با مهره

پرده ها در انواع و اقسام مختلف مطابق با سلایق افراد و نیازهای انواع مکان های مختلف طراحی و تولید شده که برخی از آن ها مدل رسمی و برخی حالت فانتزی دارند. پرده های آویز و یا ریسه ای از جمله انواع فانتزی به حساب آمده که با دیگر پرده ها تفاوت هایی دارند. ساخت پرده آویز با مهره یکی از ایده هایی بوده که می توانید در این زمینه بکار گیرید و در صورت علاقه مندی به این سبک پرده ها مدل زیبایی را برای خود بسازید و استفاده نمایید.

بهتر است بدانید که بعضی از پرده های ریسه ای توسط مهره ها و یا صدف ها و … دیزاین و ساخته می شوند. بعضی دیگر توسط کاموا و نخ های کتانی رنگی با بافت های متنوع درست می شوند. این پرده های فانتزی و زیبا به طور معمول برای قسمت ورودی منازل و یا جدا کننده بخش های گوناگون خانه از قبیل اپن آشپزخانه قابل کاربرد می باشند.

طریقه ساخت پرده ریسه ای با مهره

از جمله تفاوت های پرده ریسه ای با دیگر پرده ها این است که این پرده لزوما بر روی پنجره نصب نشده و اغلب برای محل هایی همچون راهروها، اپن آشپزخانه، اتاق خواب، ورودی تراس، اتاق کودک و به عبارت کلی برای جدا کردن قسمت های مختلف منزل استفاده می گردد.

درست کردن پرده ریسه ای همراه با مقدار زیادی ابتکار و نوآوری می باشد که شما می توانید با داشتن میزان کافی مهره های رنگی و جذاب و همچنین دیزاین مورد پسندتان یک پرده زیبا بسازید و لذت ببرید. در ادامه به شرح مراحل ساخت مدل زیبایی از این سبک پرده پرداخته ایم.

مراحل ساخت پرده

برای ساخت پرده آویز با مهره تنها لازم است نخ های مستحکم همچون نخ ماهیگیری و یا نخ های ضخیم داشته باشید. مهره های رنگی با سایز های یکسان و یا مختلف را نیز می توانید از خرازی ها تهیه نمایید. وسایلی همچون قیچی، متر و یک میل پرده نازک نیز برای این امر احتیاج دارید.

طریقه ساخت پرده آویز با مهره

برای آغاز کار در ابتدا باید ارتفاع پرده را مدنظر قرار دهید و نخ ها را مقداری بلند تر ار آن میزان برش بزنید. این عمل به این خاطر بوده که در قسمت بالای هر نخ بایستی یک گره بخورد و در میل پرده قرار گرفته شود. تعداد نخ ها و یا همان ریسه ها بسته به سلیقه شما می باشد.

در صورتی که دوست دارید پرده ای متراکم بسازید نخ های زیادی برش بزنید. در زمان خریدن مهره های رنگی، قطر مهره ها و در نهایت تعداد آن ها اهمیت دارد. واضح است که به هر میزان قطر مهره ها زیادتر باشد تعداد مهره کمتری مورد احتیاج می باشد. در ذهن خود طرحی متفاوت را برای پرده خود در نظر بگیرید. به عنوان مثال یک طرح با مهره های آبی و سفید گزینه خوبی می باشد.

طریقه ساخت پرده ریسه ای با مهره

بایستی این طرح را در کل رشته ها تکرار نمایید. با یک مقدار فاصله معین از ابتدای پرده کار را آغاز کنید. هر مهره را وارد نموده و زیر آن یک گره بزنید. البته براساس طرح ذهنی خود در صورتی که مهره ها پشت سر هم درون نخ قرار گرفتند احتیاجی به گره زنی نمی باشد.

این عمل را به قدری ادامه بدهید تا به انتهای کار برسید. این شیوه برای درست کردن پرده ریسه ای کریستالی نیز استفاده می گردد. این مدل پرده برای افرادی که دیزاین کلاسیک پر زرق و برقی دارند انتخابی ایده آل می باشد.

روش دوم ساخت پرده آویز

برای انجام این شیوه به لوازم و متریال مختلفی احتیاج دارید که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم.

  • دانه اکریلیک رنگی رنگی
  • مهره چوبی
  • مهره اکریلیک شفاف
  • مهره سنگی
  • سیم مفتول یا سیم بکسل
  • آویز های فلزی
  • چسب دوطرفه
  • ماژیک
  • قیچی
  • گیپور

آموزش درست کردن پرده آویز با مهره

مراحل انجام کار

برای این کار باید یک تکه 34 سانتی متری از سیم مفتول را جداسازی نمایید. سپس آویز فلزی را با یک گره در یک سومی سیم جاسازی کنید. در ادامه کار با دو سانتی متر فاصله یک گره دیگر بر روی سیم ایجاد نموده و یک مهره رنگی را درون سیم بگذارید. دقت کنید که گره به خاطر فیکس نگه داشتن مهره بر روی سیم زده می شود.

طریقه درست کردن پرده آویز با مهره

سپس دو سانتی متر دیگر و یک گره دیگر این دفعه یک مهره کوچکتر را داخل سیم بگذارید. قسمت انتهایی سیم را یک گره ایجاد نموده و یک حلقه بسازید. اکنون شما قسمت دسته مرکزی پرده آویز را ساخته اید. اکنون نوبت درست کردن چند رشته تزیینی دیگر می باشد، برای این کار باید یک تکه 68 سانتی متری از سیم را جداسازی نمایید.

آموزش درست کردن پرده ریسه ای با مهره

همانند رشته قبلی در ابتدا یک آویز دکوری داخل سیم جاساز نمایید و به نوبت مهره های رنگی را با میزان فاصله دو سانتی متری از هم داخل سیم بگذارید و قسمت انتهایی سیم را حلقه نمایید. توجه نمایید که این دسته ها بایستی در مقدار طول های متفاوتی ایجاد شوند. از این رو یک بند 76، 84، 92 و 100 سانتی متری دیگر نیز برش بزنید و این مراحل را اجرا نمایید تا رشته های مطابق شکل داشته باشید.
مراحل درست کردن پرده ریسه ای با مهره
در گام بعدی ساخت پرده آویز با مهره بعد از ساختن رشته ها به میزان موردنیاز باید به نصب پرده آویز بپردازید. رشته مرکزی که از تمامی آن ها کوتاه تر می باشد را در قسمت میانی بگذارید و در پی بالا رفتن مقدار طول رشته ها اندازه بندهای تزیینی را در دو سمت رشته مرکزی با بکار بردن چسب دوطرفه نصب نمایید.
آموزش درست کردن پرده آویز با مهره
به منظور مخفی کردن چسب ها می توانید با کمک یک نوار گیپور چسب ها را پوشش دهید.
 مراحل ساخت پرده آویز با مهره

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه شدید بسیار سپاس گزاریم، ضمن این که می توانید در صورت تمایل برای یادگیری نحوه دوخت پرده پلیسه و دوخت پرده پانچ بر روی لینک های ارائه شده کلیک کنید و از این مطالب بازدید نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان