با عوارض دراز مدت بوتاکس آشنا شوید

اگر برای شما جای سوال است که آیا بوتاکس بعد از چند سال با عوارضی همراه می شود. در این مطلب به بررسی عوارض درازمدت بوتاکس می پردازیم.

با عوارض دراز مدت بوتاکس آشنا شوید

تزریق بوتاکس به عنوان راهکاری موقتی برای جوانسازی پوست شناخته می شود که تاثیر آن بعد از گذشت چند ماه به تکرار مجدد نیاز دارد. بوتاکس ممکن است در دراز مدت با عوارضی همراه باشد. این مطلب به عوارض درازمدت بوتاکس اشاره دارد.

آشنایی با عوارض دراز مدت بوتاکس

تزریق بوتاکس به عنوان روشی موقتی برای جوان سازی پوست تاثیری چند ماهه دارد و بعد از گذشت دوره موثر به تکرار مجدد تزریق آن نیاز است. اگر بوتاکس بعد از چند ماه مجددا تزریق نشود، پوست دوباره به شکل اولیه اش بر می گردد. به این ترتیب برای آن که فرد تاثیر طولانی مدت بوتاکس در جوانسازی پوست را تجربه نماید، لازم است تا چند سال به طور مکرر این ماده را تزریق نماید.

حال برای برخی افراد جای سوال است که آیا تزریق بوتاکس در دراز مدت با عوارض همراه است یا خیر؟ در ادامه مطلب به بررسی این موضوع می پردازیم.

بوتاکس

تقریبا همه افراد به زیبایی و جلوگیری از روند پیر شدن اهمیت می دهند. در طول سال ها انسان ها از روش های مختلفی برای کند نمودن روند پیری استفاده کرده اند و مواد مختلفی برای رفع چین و چروک به کار برده اند. چین و چروک پوست موجب از بین رفتن شادابی، طراوت و جوانی پوست می شود.

یکی از راهکارهای رایج و قطعی برای حذف چین و چروک پوست، استفاده از بوتاکس می باشد. بوتاکس یک دارو تزریقی بوده که به عضلات زیر پوست وارد شده و سبب رفع چین و چروک می شود. بوتاکس نوعی سم است که از باکتری کلستریدیوم تولید شده و با فلج عضلات ناحیه مدنظر، چین و چروک پوستی محو می شود.

اولین بار در سال 1980 پزشک کانادایی سم بوتولینوم را برای کاربردهای زیبایی کشف کرد. انقباض و حرکت عضلات صورت علت اصلی بروز چین و چروک پوست هستند. اگر توسط ماده خارجی مانع حرکت عضلانی شویم چروک های سطح پوست کاهش می یابند. تزریق بوتاکس به ناحیه مدنظر با از کار انداختن اعصاب این ناحیه، حرکت عضلات را متوقف کرده در نتیجه اگر عضلات برای مدتی فلج بمانند چروک ها هم محو می شوند.

عوارض بوتاکس

تزریق بوتاکس هم شبیه بیشتر روش های زیبایی ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. این عوارض احتمالی در تمام افراد روی نمی دهد بلکه احتمال بروز آن ها در درصد کمی از افراد دیده می شود. از آن جا که سم بوتولینوم ماده سمی کشنده ای می باشد استفاده نادرست از آن سبب بروز صدمات جبران ناپذیر و حتی مرگ می شود.

ولی احتمال این اتفاقات خیلی نادر بوده و با مراجعه به مراکز زیبایی معتبر احتمال آن به صفر می رسد. به طور کلی ممکن است بعد از تزریق بوتاکس عوارض کوتاه مدت زیر روی دهد:

  • درد، ورم و کبودی محل تزریق
  • خنده کج
  • عدم تقارن ابروها
  • سردرد و ایجاد علائم شبه آنفلونزا
  • افتادگی پلک و ابرو
  • خشکی چشم یا آب ریزش چشم بیش از حد

تزریق بوتاکس در پزشکی بر مبنای دوز بسیار پایین و کنترل شده صورت می گیرد و روشی ایمن شناخته شده است. ولی عوارضی مانند ورم پوست، افتادگی ابرو، پلک و درد در ناحیه تزریق از عوارض شایع آن می باشند که به طور موقت و خفیف بروز یافته و خطر جدی برای حیات فرد به دنبال ندارد.

به این ترتیب بعد از تزریق بوتاکس عوارض کوتاه مدتی ایجاد می شود که چند دقیقه تا چند ساعت پس از تزریق بروز و ممکن است تا چند هفته باقی بمانند. این عوارض موقتی بوده و با گذشت زمان رفع می شوند. با توجه به این که تاثیر تزریق بوتاکس موقتی و چند ماهه است به این ترتیب برای باقی ماندن تاثیراتش باید سالیان متوالی مجددا تزریق صورت گیرد.

این مسئله منجر شده بدن فرد چند سال در معرض بوتاکس باشد. مطالعات در مورد عوارض درازمدت بوتاکس محدود است ولی ممکن است بعد از تزریق دهم یا یازدهم عوارض نامناسب زیر بروز یابد:

  • مشکل جویدن
  • تپش قلب
  • مشکل صحبت کردن
  • مشکل در بلعیدن
  • افتادگی پلک
  • ضعف گردن
  • حالت تهوع و استفراغ
  • تاری دید
  • ضعف عمومی
  • گرفتگی صدا

با این وجود این مطالعات برای نتیجه گیری درباره تاثیرات دراز مدت بوتاکس کافی نبوده و مطالعات مختلفی هم وجود دارد که تاثیرات مثبت بوتاکس بر پوست را در درازمدت بیان می دارند. افرادی که بوتاکس را به مدت طولانی تزریق می کنند دارای پوست جوانتر و صاف تر نسبت به افرادی هستند که برای مدت کوتاه بوتاکس را تزریق کرده اند.

در پایان این مطلب همچنین پیشنهاد می شود برای اطلاع از عوارض بوتاکس پیشانی و عوارض بوتاکس در شیردهی روی لینک ها کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان