طرز تهیه کوکی دبل چاکلت میان وعده خانگی خوشمزه

اگر از علاقه مندان به کوکی های خانگی هستید در این بخش می توانید با طرز تهیه کوکی دبل چاکلت با یک دستور ساده شما علاقه مندان می توانید در این بخش همراه ما باشید

طرز تهیه کوکی دبل چاکلت میان وعده خانگی خوشمزه

برای داشتن طعم فوق العاده ای از کوکی های خانگی شما می توانید در این بخش همراه ما باشید. شما می توانید در این قسمت با طرز تهیه کوکی دبل چاکلت آشنا شوید. این کوکی طعم و مزه فوق العاده ای دارد.

اگر از علاقه مندان به کیک و شیرینی های خانگی هستید در این بخش می توانید با طرز تهیه کوکی آجیلی و کوکی خیس آشنا شوید.

مراحل تهیه کوکی دبل چاکلت

مواد اولیه:

  • کره: 60 گرم
  • شکر: 1 و نیم لیوان
  • شکلات سیاه: 45 گرم
  • تخم مرغ: 1 عدد
  • مغز گردو: به میزان لازم
  • وانیل: 1/3 قاشق چای خوری
  • آرد شیرینی: 1 لیوان
  • بکینگ پودر: 1/4 قاشق چای خوری

طرز تهیه کوکی دبل چاکلت:

برای داشتن این کوکی خوشمزه باید ابتدا پودر کاکائو، وانیل، شکر، بکینگ پودر و آرد را ترکیب کرده و بهتر است تا دو مرتبه الک کنید. این کار باعث شده تا کوکی شما بافت لطیفی داشته باشد.

طرز تهیه کوکی دبل چاکلت

مواد ترکیب شده را درون ظرفی ریخته و شکلات سیاه تخته ای را با کره روی حرارت بن ماری نمایید. به آرامی باید مواد شکلات بن ماری شده را با مواد ترکیب کرده و آرام هم بزنید تا مواد شما یکدست شود. توجه کنید که ابتدا باید مواد را کمی در دمای محیط قرار دهید تا خنک شده و بعد باید مواد را ترکیب کرده تا یک خمیر یکدست داشته باشید.

تخم مرغ ها را درون مواد شکسته و به آن مقداری وانیل و شکر هم اضافه کنید. برای ترکیب شدن مواد می توانید از همزن دستی نیز استفاده کنید‌. مواد را به خوبی با یکدیگر ورز داده تا یکدست شود‌. مغز گردوی خرد شده را می توانید به مواد خود اضافه نمایید.

حالا باید روی خمیر کوکی خود یک سلفون کشیده تا کمی استراحت کند‌. خمیر را درون یخچال گذاشته و زمان دهید تا کمی استراحت نماید. فر را در دمای 170‌درجه سانتی گراد قرار داده و زمان دهید تا فر گرم شود‌.

دستور تهیه کوکی دبل چاکلت

در این مرحله از طرز تهیه کوکی دبل چاکلت کف سینی فر را چرب کرده و بعد خمیرها را با فاصله از یکدیگر قالب بزنید و کف سینی بگذارید. با کف دست خود باید خمیر را کمی خمیر را باز کرده تا صاف شود. روی کوکی را می توانید مقداری گردو بریزید.

این نوع کوکی ویژه را می توانید برای مهمانی های خود تهیه کرده و نوش جان کنید. این کوکی ویژه طعم فوق العاده ای داشته و شما با همین روش می توانید انواعی از کوکی های خانگی را داشته باشید.

شما می توانید این کوکی را ساده و بدون پودر کاکائو نیز تهیه کنید‌. طعم این کوکی را می توانید در کنار یک نوشیدنی چای و قهوه نیز تجربه کنید. این نوع کوکی فوق العاده و خوشمزه طعم عالی داشته و با این روش می توانید شیرینی های دیگری نیز داشته باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر