ماهان شبکه ایرانیان

دسر با طعم نارگیل با طعم های مختلف

برای تنوع میتوانید دسرهای مختلف با طعم نارگیل را به راحتی درست و برای میهمان سرو کنید.اما دستور تهیه این دسرها چیست؟

همیشه هم پذیرایی از میهمانان نباید با بستنی یا کیک و ژله ساده باشد.برای تنوع میتوانید دسرهای مختلف با طعم نارگیل را به راحتی درست و برای میهمان سرو کنید.اما دستور تهیه این دسرها چیست؟ با ما همراه باشید.

 

دسر نارگیل با ژله

 

شیر : ۲ و نیم لیوان

شکر : ½ لیوان

پودر‌ نارگیل : ½ لیوان

پودر ژلاتین : ۵ قاشق غذاخوری

خامه : ۵۰ گرم

 

طرز تهیه

مرحله اول:
برای تهیه دسر ژله‌ای نارگیلی خوشمزه، ابتدا قالب مورد نظر را ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار در فریزر قرار می‌دهیم تا کاملاً خنک شود. سپس شیر و شکر را در یک کاسه مناسب ترکیب کنید

مرحله دوم:
مخلوط شیر را روی حرارت غیرمستقیم بخار کتری قرار دهید و به آرامی هم می‌زنیم تا شکر به طور کامل در شیر حل شود. در ادامه، پودر ژلاتین را در یک کاسه دیگر ریخته و آب سرد را به آن اضافه کرده و هم بزنید

مرحله سوم
در این مرحله، هنگامی که پودر ژلاتین به حالت اسفنجی درآمد، آن را روی حرارت غیرمستقیم بخار کتری بنماری کیند. سپس خامه صبحانه را در یک کاسه مناسب قرار داده و آن را نیز روی حرارت غیرمستقیم بخار کتری بگذارید

مرحله چهارم
اکنون خامه را بنماری کنید تا نرم و روان شود. سپس خامه را به همراه پودر ژلاتین به مخلوط شیر اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا مواد به طور کامل ترکیب و یکدست شوند. در ادامه، پودر نارگیل را در غذاساز ریخته و میکس کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله زمانی که پودر نارگیل کاملا میکس شد، آن را درون مایه دسر ژله ای ریخته و خوب مخلوط کیند در ادامه قالب را از یخچال فریزر خارج کیند، سپس مایه دسر ژله ای را درون قالب بریزید

مرحله ششم

در این مرحله دسر ژله ای را درون یخچال قرار دهید، سپس اجازه می دهیم به مدت ۴ تا ۵ ساعت درون یخچال بماند تا کاملا خودش را بگیرد. پس از گذشت این زمان دسر ژله ای را از یخچال خارج کنید.

در پایان، به آرامی دسر را از قالب خارج کرده و در ظرف دلخواه خود بر گردانید. سپس مقداری پودر نارگیل و یا ترافل رشته ای رنگی کیلویی قنادی را به عنوان تزئین روی آن بپاشید.

 

 

 

دسر نارگیل با بیسکویت

 

مواد لازم

شیر:۳ لیوان
پودر نارگیل: 4 قاشق غذا خوری سرپُر
بیسکویت پتی بور کاکائویی: نصف بسته
خامه: 70 گرم
نشاسته:2 قاشق غذا خوری
پودر ژلاتین:2 قاشق غذا خوری
وانیل:یک چهارم قاشق چای خوری
شکر/:6 قاشق غذا خوری سرپُر

 

طرز تهیه

ابتدا شیر را با نشاسته ترکیب کنید تا نشاسته به خوبی حل شود. سپس وانیل و شکر را در یک ظرف جداگانه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به غلظت مناسب برسد. (توجه داشته باشید که حرارت باید ملایم باشد و مرتب هم بزنید.)

در مرحله بعد، خامه را روی بخار قرار دهید تا کمی رقیق شود. سپس آن را با مخلوط قبلی که به غلظت رسیده است، ترکیب کنید و حرارت را خاموش کنید.حالا دسر را بچشید و شیرینی آن را بر اساس سلیقه‌تان تنظیم کنید. سپس ژلاتین را به همراه نصف لیوان آب سرد به روش بن ماری ذوب کرده و به مخلوط قبلی اضافه کنید. اجازه دهید مخلوط کمی خنک شود و سپس پودر نارگیل را به آن بیفزایید.

در مرحله نهایی، قالب را چرب کرده و مقداری از مخلوط آماده شده را درون آن بریزید. سپس یک لایه بیسکویت روی آن قرار دهید و این روند را تکرار کنید (یک لایه مخلوط و یک لایه بیسکویت) تا قالب پر شود. سپس دسر را به مدت یک شب تا صبح در یخچال قرار دهید.

حالا دسر شما آماده است و برای خارج کردن آن از قالب، می‌توانید از روش‌های مناسب استفاده کنید.

 

 

 

دسر نارگیل بدون ژلاتین

 

مواد اولیه:

شیر : 3 پیمانه

خامه : 200 گرم

نشاسته ذرت: 2 قاشق غذا خوری

شکر: 1 پیمانه

وانیل: نوک قاشق چای خوری

پودر نارگیل

 

طرز تهیه

مرحله اول: در ابتدا، شیر، شکر و نشاسته را با هم ترکیب کنید و به خوبی هم بزنید تا شکر و نشاسته به طور کامل در شیر حل شوند و گلوله گوگله نشود.

مرحله دوم: مخلوط را روی حرارت قرار دهید و به طور مداوم هم بزنید تا مایه دسر غلیظ شود. هنگامی که مواد به جوش آمدند، حرارت را کاهش دهید و وانیل، کره و پودر نارگیل را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

مرحله سوم: هم زدن را ادامه دهید تا مواد کاملاً یکدست شوند. سپس حرارت را خاموش کنید و دسر نارگیلی را در ظرف مورد نظر بریزید و در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. در صورت تمایل، می‌توانید روی دسر را با پودر نارگیل و گردوی خرد شده تزئین کنید. به همین سادگی دسر نارگیلی شما آماده است!

 

پودینگ نارگیلی

 

مواد مورد نیاز

 

  1. 2 لیوان :شیر
  2. 2 قاشق غذاخوری: نشاسته ذرت
  3. 2 قاشق غذاخوری شکر
  4. 2 قاشق غذاخوری: پودر نارگیل
  5. 25 گرم:کره
  6. شکلات سفید : 4 تکه
  7. 50 گرم: خامه صبحانه
  8. 1/4 قاشق چایخوری: وانیل

 

طرز تهیه

 

1. شیر، نشاسته ذرت، شکر و پودر نارگیل را در یک قابلمه بریزید و با همزن دستی مخلوط کنید تا ذرات نشاسته و نارگیل به خوبی در شیر حل شوند. سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید.

2. با حرارت ملایم، به طور مداوم هم بزنید تا مخلوط یکدست شده و به غلظت فرنی برسد. زمانی که غلیظ شد، وانیل و کره را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کره کاملاً ذوب شود.

3. پس از ذوب شدن کره، شکلات سفید را اضافه کرده و هم بزنید تا شکلات نیز ذوب و مخلوط یکدستی حاصل شود. سپس پودینگ را از روی حرارت بردارید و خامه را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا کاملاً ترکیب شود.

4. پودینگ خوشمزه شما آماده است. آن را در ظرف‌های سرو بریزید و به مدت ۳ تا ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود. سپس با پودر نارگیل، پسته خرد شده و شکلات تزیین کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان