ماهان شبکه ایرانیان

۳۵۸ اثر به چهارمین جشنواره آواها و نواهای بومی محلی چهارمحال و بختیاری رسید

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به دریافت و داوری ۳۵۸ اثر در دبیرخانه چهارمین جشنواره آواها و نواهای بومی محلی گفت: آیین پایانی و معرفی برترین‌های این دوره از جشنواره ۱۹ مهر در کوهرنگ برگزار می‌شود.

358 اثر به چهارمین جشنواره آواها و نواهای بومی محلی چهارمحال و بختیاری رسید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال وبختیاری، شهرام فرجی افزود: فراخوان چهارمین جشنواره استانی آواها و نواهای بومی محلی در سه بخش شادیانه‌ها و عاشقانه‌ها، کارآواها و سوگینه و حماسی، نیمه مرداد امسال با همکاری قرارگاه فرهنگی هنری شهید آوینی منتشر شد که پس از پایان مهلت ارسال آثار، 358 اثر در دبیرخانه دریافت شد.

وی استقبال از این دوره از جشنواره را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: تعداد آثار دریافت شده در دبیرخانه چهارمین جشنواره آواها و نواها در مقایسه با دوره قبلی افزایشی 43 درصدی را نشان می‌دهد.

فرجی با بیان اینکه بیش‌ترین آثار دریافتی متعلق به علاقه‌مندان 10 تا 15 سال است، اظهار کرد: توجه نسل نوجوان به فرهنگ و آثار موسیقایی بازمانده از نسل‌های گذشته به عنوان بخشی از حافظه فرهنگی و هنری اقوام، جای خرسندی است و امید می‌رود این جشنواره بتواند نقش ارزنده‌تری را در احیا و تقویت این بخش از فرهنگ و هنر ایرانی در منطقه زاگرس‌نشین ایفا کند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: با وجود آنکه گستره پذیرش آثار در جشنواره آواها و نواهای بومی و محلی، استانی اعلام شده بود اما بیش از 30 اثر از استان‌های زاگرس‌نشین همچون لرستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و مناطقی از اصفهان، خوزستان و بوشهر نیز در دبیرخانه دریافت شد که بیانگر ظرفیت و قابلیت این جشنواره برای تبدیل شده به رویدادی منطقه‌ای است.

وی به داوری آثار دریافتی در چهارمین جشنواره آواها و نواهای بومی و محلی چهارمحال و بختیاری هم اشاره کرد و گفت: هیات داوران متشکل از دیدار محمودی، روح الله کریمی، داریوش اسکندری و لطف علی چراغپور پس از بررسی آثار در بخش شادیانه‌ها و عاشقانه‌ها، سه اثر را به عنوان آثار برتر انتخاب کردند.

فرجی افزود: بنا به نظر داوران در بخش کارآواها هیچ اثری شایسته عنوان نخست نشد اما 2 اثر به عنوان آثار برتر رده دوم و یک اثر هم در رده سوم منتخب شد.

وی با بیان اینکه در بخش سوگینه و حماسی هم داوران، سه اثر برتر را مشخص کردند، اظهار کرد: در هر سه بخش جشنواره، یک اثر نیز به عنوان شایسته تقدیر شناخته شده است تا در مجموع نام 12 برگزیده چهارمین جشنواره آواها و نواهای بومی و محلی در آیین پایانی اعلام شود.

فرجی یادآور شد: با توجه به استقبال خوب هنرمندان شاهنامه‌خوان در بخش حماسی و بنا به نظر داوران و مسئولان دبیرخانه این دوره از جشنواره آواها و نواهای بومی محلی، چهار نفر از شرکت‌کنندگان نوجوان و نونهال هم در بخش ویژه جشنواره تقدیر خواهند شد.

وی تصریح کرد: آیین پایانی چهارمین جشنواره آواها و نواهای بومی محلی چهارمحال و بختیاری 19 مهر با اجرای زنده آثار منتخب در اردوگاه آموزشی تربیتی امام خمینی (ره) شهر چلگرد برگزار می‌شود.

گفتنی است، در سومین دوره از جشنواره آواها و نواهای بومی محلی 250 اثر از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری و همچنین برخی استان‌های هم‌جوار به دبیرخانه ارسال شده بود که در پایان بنا به نظر هیات داوران 12 اثر برگزیده و پنج اثر شایسته تقدیر شناخته شدند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان