وزیر اسرائیلی : اسرائیل در حال التماس کردن است

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی شامگاه امروز پنجشنبه ضمن انتقاد از ارسال هیأت مذاکره کننده به مذاکرات آتش بس در غزه، تاکید کرد که اعزام این هیأت اشتباه است.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد از ارسال هیأت مذاکره کننده به مذاکرات دوحه، گفت که ظاهرا این رژیم در حال التماس کردن است، نه حماس؛ زیرا این جنبش، حاضر به شرکت در این دور از مذاکرات نشده است.

به گزارش فارس، «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی شامگاه امروز پنجشنبه ضمن انتقاد از ارسال هیأت مذاکره کننده به مذاکرات آتش بس در غزه، تاکید کرد که اعزام این هیأت اشتباه است.

امروز دوحه میزبان دور جدید از مذاکرات تحت عنوان «آخرین فرصت» برای آتش‌بس است. اسامه حمدان از رهبران حماس در خصوص موضع جنبش حماس در خصوص این مذاکرات و دلیل عدم مشارکتش در آن، گفت: تبادل اسرا تنها در صورت برقراری آتش‌بس میسر می‌شود؛ یعنی نقطه آغاز برای تبادل اسرا، آتش‌بس است و نه هیچ چیز دیگر.

این رهبر حماس توضیح داد که «همه از جمله رهبران حماس به دنبال آتش‌بس هستند. اما آتش‌بس یک چیز است و تسلیم شدن چیز دیگر. ما نمی‌توانیم از یک فلسطینی‌ بخواهیم که تسلیم شود».

وی در خصوص مشکلی که طی چند دور مذاکره غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی کاملا مشهود بود، گفت: مشکل این است که آمریکا هیچ تلاش واقعی برای الزام اسرائیل به ضمانت‌ها و اطمینان‌بخشی‌های ادعایی مبذول نمی‌دارد. لذا کمترین چیزی که ما امروز می‌توانیم بخواهیم، الزام اسرائیل به ضمانت‌ها و تعهداتش است. در غیر این صورت، چگونه می‌توان اعتماد مجدد فلسطینی‌ها به نقش آمریکا و تضمین‌های آن را توجیه کرد؟».

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر