اجرای طرح قاضی مدرسه دربام ایران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان چهارمحال وبختیاری گفت: با محوریت دادگستری استان و همکاری اداره کل آموزش و پرورش، از ابتدای مهرماه ۱۴۰۳، در حداقل ۳۰ مدرسه، طرح قاضی در مدرسه اجرایی خواهد شد.

اجرای طرح قاضی مدرسه دربام ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی  معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان، سید محمد موسوی، در جلسه‌ی چگونگی اجرای طرح قاضی در مدرسه اظهار کرد: تعداد 50 مدرسه از مدارس استان چهارمحال و بختیاری به عنوان مدرسه‌ی هدف انتخاب شدند که این طرح در حداقل 30 مدرسه، اجرایی می‌شود.

این مقام قضایی از شناسایی قضات توانمند و مایل به حضور در این طرح خبر داد و گفت: استان چهارمحال و بختیاری، دارای 17 منطقه است که در نظر است این طرح در تمامی مناطق اجرایی شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در ابتدای سال جاری، این طرح توسط دادگستری استان و با محوریت دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای مهر ماه سال جاری، مجدداً حضور قضات در مدارس از طریق برنامه‌ریزی و هماهنگی بهتر، پر رنگ‌تر خواهد شد.

موسوی هدف از اجرای این طرح را آشنایی جوانان با برخی قوانین کاربردی، تعریف رفتارهایی که جرم‌انگاری شده‌اند و جوانان از آنان آگاه نیستند، چگونگی کنترل خشم، پیشگیری از اعتیاد و ... دانست.

در ادامه احمد طاهری‌فرد، رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت آموزش و پرورش گفت: قطعاً طرح قاضی در مدرسه، در پیشگیری از جرایم و اشتباهاتی که بیشتر توسط نوجوانان و جوانان رخ می‌دهد، مؤثر است.

وی افزود: همچنین در نظر است این طرح برای دانش‌آموزان رشته‌ی علوم انسانی، اجرایی شود که علاوه بر موارد فوق‌الذکر، ایشان آشنایی نسبت به منصب قضاوت کسب کنند.

46
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان