طرز تهیه جعفری پلو غذای ایرانی خوشمزه و متفاوت

طرز تهیه جعفری پلو با یک طعم و مزه ویزه را می توانید در این بخش آموزش ببینید. این پلوی ویژه متنوع بوده و ترکیب مرغ و جعفری تازه در آن یک ترکیب عالی خواهد بود.

طرز تهیه جعفری پلو غذای ایرانی خوشمزه و متفاوت

جعفری پلو یک غذای مقوی و سرشار از ویتامین بوده که می‌ توانید به راحتی آن را تهیه کنید. در این بخش با طرز تهیه جعفری پلو آشنا خواهید شد. این پلو عطر و طعم بی‌ نظیری دارد.

برای داشتن یک پلو خانگی ویژه و خوشمزه در این بخش همراه ما باشید. طرز تهیه پلو بحرینی و پلو پاکستانی با رسپی ویژه را می توانید در لینک مطالعه کنید.

مواد اولیه:

  • برنج: 2 پیمانه
  • پاپریکا: به میزان لازم
  • آب لیمو: 1 قاشق غذاخوری
  • پیاز خرد شده: 1 عدد
  • سینه مرغ: 200 گرم
  • روغن: به میزان لازم
  • فلفل، نمک، زردچوبه، دارچین، ادویه مرغ: به میزان لازم
  • زعفران دم کرده: 1 قاشق غذاخوری
  • سیر: 2 حبه
  • جعفری خرد شده: 2 پیمانه

روش تهیه جعفری پلو

طرز تهیه جعفری پلو:

ابتدا فیله های مرغ را به صورت معبی برش بزنید. درون یک ظرف به همراه مقداری پیاز خلالی شده ریخته و مزه دار کنید. مقداری آب لیموی تازه، نمک، روغن مایع، فلفل، زردچوبه، پاپریکا و ادویه مخصوص مرغ را به مواد اضافه کرده و به خوبی ورز دهید تا مواد مرغ مرینیت و مزه دار شود. ظرف را با یک سلفون پوشانده و درون یخچال بگذارید تا به خوبی مزه دار شود.

بعد از اینکه مرغ مرینیت شد، باید درون تابه ای روی حرارت مقداری روغن ریخته و تکه های مرغ را به همراه مقداری زعفران درون روغن سرخ کنید. زیر حرارت را کم کرده تا با حرارت ملایم پخته شود. بعد از اینکه مرغ ها کمی سرخ شد، به آن مقداری سیر رنده شده و جعفری های ساطوری شده را اضافه کرده و تفت دهید.

دستور پخت جعفری پلو

به مدت چند دقیقه مواد را تفت داده تا بوی سیر و سبزی ها بلند شود. در این مدت مقداری پودر دارچین به مواد خود اضافه کنید. در ادامه به سراغ آماده کردن برنج بروید. درون قابلمه ای مقداری آب ریخته و برنج را درون آب جوش بریزید و بعد از اینکه نرم شد، آبکش کیند.

برای اینکه یک برنج با پخت عالی داشته باشید، باید از قبل برنج را درون آب و نمک خس کنید. مواد مرغ را مزه کرده و در صورت دلخواه به آن مقداری دیگر ادویه و نمک بزنید. بعد از آبکشی زمان دهید تا آب برنج کشیده شود.

کف قابلمه را مقداری روغن ریخته و ته دیگ نان لواش یا سیب زمینی قرار دهید. مقردای از برنج را کف قابلمه ریخته و از مواد مرغ و جعفری تهیه شده لای برنج بگذارید. در ادامه دیگر مواد برنج و مرغ ها را بریزید و درب قابلمه را قرار داده و روی حرارت ملایم گذاشته تا برنج دم بکشد.

طرز تهیه جعفری پلو

طرز تهیه جعفری پلو با این دستور بسیار ساده است و می توانید یک پاوی خانگی ویژه با این روش داشته باشید. سما برای روی این پلو می توانید از مقداری زعفران دم کشیده شده نیز استفاده کنید. این پلوی ویژه طعم فوق العاده ای داشته و برای پذیرایی در مهمانی ها نیز مناسب است.

مدت زمان پخت این پاو ویژه نیز 45 دقیقه بوده و می توانید یک پلوی ویژه با طبخ عالی داشته باشید. برای این پلو بهتر است از جعفری تازه و معطر استفاده کنید که عطر و طعم عالی را به برنج شما می دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان