ظاهر شدن یک شکل عجیب در فضا / راز این علامت سوال چیست؟ / عکس

سال گذشته، تلسکوپ فضایی جیمز وب یک «علامت سوال» را در فضا مشاهده کرد. این تصویر در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی منتشر و حدس‌ و گمان‌های زیادی درباره ماهیت آن، از نشانه‌ای از بیگانگان گرفته تا یک نقص در ماتریس در مورد آن مطرح شد.

ظاهر شدن یک شکل عجیب در فضا / راز این علامت سوال چیست؟ / عکس

به گزارش خبرآنلاین، ستاره شناسان پیش از این از رنگ قرمز این جرم می‌دانستند که کاملا دور است، و فرض می‌کردند که شکل علامت سؤالی آن توسط یک جفت کهکشان دوردست که در اعماق فضا به سمت یکدیگر پیچ خورده‌اند ایجاد شده است.

به نقل از ایسنا، آخرین تصویر به دست آمده نشان از صحت این نظریه دارد و جزئیات دو کهکشان در حال تعامل را نشان می‌دهد. یک کهکشان قرمز و غبارآلود، منحنی علامت سوال را مشخص می‌کند و یک کهکشان مارپیچی سفید قوس حلقه‌ای آن را در سمت راست به نمایش گذاشته است. نقطه علامت سوال یک کهکشان نامرتبط است که از دید جیمز وب در مکان مناسبی قرار دارد. این تصویر همچنین هزاران رگه نوری متفاوت را نشان می‌دهد، بنابراین، با دقت نگاه کنید شاید بتوانید نشانه‌های گرانشی دیگری را نیز پیدا کنید.

ظاهر شدن یک شکل عجیب در فضا / عکس

داده‌های جیمز وب نشان می‌دهد که این دو کهکشان 7 میلیارد سال نوری از زمین فاصله دارند و به اندازه‌ای نزدیک هستند که بتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند. ستاره‌شناسان می‌گویند که احتمالا در نتیجه برخورد مخازن گاز آنها، هر دو کهکشان به طور فعال در حال تشکیل ستاره در چندین منطقه فشرده هستند.

با مطالعه نواحی تشکیل ستاره که در جدیدترین تصویر جیمز وب دیده می‌شود، ستاره‌شناسان می‌توانند استنباط کنند که کهکشان‌ها در طول تاریخ جهان ما چگونه تکامل یافته‌اند.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان