خط موقت تزریق کلر واحدهای بخار نیروگاه بندرعباس راه‌اندازی شد

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از راه‌اندازی خط موقت تزریق کلر واحدهای بخار این نیروگاه در راستای رفع موانع تولید خبر داد.

خط موقت تزریق کلر واحدهای بخار نیروگاه بندرعباس راه‌اندازی شد

به گزارش خبرآنلاین، داریوش محمودی عنوان کرد: واحد کلرزنی نیروگاه بندرعباس با هدف تولید و تزریق کلر به آب دریا جهت جلوگیری از رشد میکروارگانیسم‌ها و رسوبات کلسیمی در آب خنک‌کن واحدهای بخار، در قسمت ایستگاه پمپاژ و حوضچه آبگیر نیروگاه احداث شده است. این واحد از پمپ‌های فید، فیلترهای آب دریا، رکتی‌فایر، الکترولایزرها، مخزن ذخیره، پمپ‌های تزریق کلر، مسیرهای تزریق و نازل‌های تزریق کلر در زیر دریا تشکیل شده است.


مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: در این واحد از الکترولیز آب دریا برای تهیه کلر مورد نیاز استفاده می‌شود که پس از ذخیره در مخزن، از طریق پمپ‌های تزریق کلر ،به صورت تزریق دائم و تزریق شوک و در نهایت از طریق شبکه نازل‌های تزریق کلر در زیر آب، برای هر لاین آب‌خنک‌کن، به صورت مجزا در آب دریا تزریق می‌شود.


وی اضافه کرد: با توجه به مشکلات پدید آمده در خط اصلی تزریق کلر و حساسیت و نقش مهم واحد کلزنی و تزریق صحیح آب ژاول، به واحدها، باتوجه به عمر بالای تجهیزات و قطعات موجود، پس از بررسی موانع موجود، ساخت، مونتاژ و راه‌اندازی خط موقت تزریق کلر در دستور کار قرار گرفت، که طراحی اولیه و تنظیم‌کردن لیست لوازم و متریال مورد نیاز جهت اجرا انجام شد و پس از خرید موارد مذکور، کار جوشکاری و مونتاژ اولیه هدرهای پلی اتیلن در کارگاه مکانیک و همزمان با آن، ساخت لوله های تزریق کلر در کارگاه جوشکاری انجام شد.
محمودی تصریح کرد: پس از انجام عملیات کارگاهی، قطعات ساخته‌شده به قسمت ایستگاه پمپاژ انتقال و مونتاژ خط اصلی در محل و در مرحله بعد مونتاژ والوها و مسیرهای تزریق زیر آب باموفقیت به‌اتمام رسید.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس در پایان خاطرنشان کرد: این عملیات پس از خرید متریال مورد نیاز، با تلاش شبانه روزی کارکنان تعمیرات این نیروگاه در مدت 2 شبانه‌روز و بدون توقف انجام شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان