روش صحیح شستن چادر مشکی با دست و با ماشین لباس شویی

برای دوام و حفظ کیفیت چادر مشکی و همچنین برای زیبایی چادر ما باید روش های صحیح شستن چادر مشکی را کاملا بلد باشیم در این مقاله ما سعی کردیم به روش های شستشو چادر مشکی بپردازیم امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما کاربردی باشد.

روش صحیح شستن چادر مشکی با دست و با ماشین لباس شویی

شستن چادر مشکی یکی از مهم ترین عوامل برای حفظ زیبایی دوام و کیفیت آن است. این موضوع نه تنها باعث حفظ رنگ و بافت چادر می شود بلکه از بور شدن چادر و آسیب های دیگری که ممکن است به چادر وارد شود نیز جلوگیری می کند. در ادامه بهترین روش های شستشوی چادر مشکی را مورد بررسی قرار می دهیم.

شستن چادر مشکی با دست

شستن چادر مشکی  هم مانند شستن لباس مشکی نیازمند دقت و رعایت نکاتی است که برای حفظ کیفیت عمر چادر مهم می باشد.  نیازمند رعایت نکات زیر است.

  • ابتدا یک تشت آب ولرم با دمای حدود 30 درجه آماده کنید. مطمئن شوید که اندازه تشت برای شستن چادر مناسب است.
  • مقدار مناسبی از ماده شوینده مخصوص پارچه های حساس را در آب حل نمایید. اطمینان حاصل کنید که ماده شوینده کامل در آب حل شده است.
  • چادر مشکی را درون آب حاوی ماده شوینده بیندازید و مدتی صبر کنید تا آلودگی ها را از بین ببرد. به خاطر داشته باشید از مالش دادن و مچاله کردن چادر خودداری کنید.
  • به جای چلاندن چادر آن را کمی در آب فشار دهید تا آبی که جذب شده است از آن خارج شود. این کار می تواند به کیفیت و حفظ شکل اصلی چادر کمک کند.
  • پس از شستن چادر مشکی را در جای مناسبی آویزان نمایید تا آبی که جذب شده به طور کامل خارج شود و چادر خشک گردد.
  • پس از خشک شدن کامل چادر آن را با دقت بررسی کنید که هیچ گونه آلودگی باقی نمانده باشد.

شستن چادر با دست

شستن چادر مشکی با لباسشویی

برای این نوع شستن  مانند از بین بردن لکه شمع  از روی لباس نیازمند رعایت نکات خاصی هستیم تا از آسیب به پارچه و کیفیت آن جلوگیری شود. این نکات شامل :

  1. دمای آب را روی حدود 30 درجه تنظیم کنید. اگر ماشین لباسشویی شما دارای تننظیمات شستشوی دستی است از این حالت استفاده کنید.
  2. مقدار مناسبی از ماده شوینده را در آب حل کنید. اطمینان حاصل کنید که ماده شوینده به طور کامل در آب حل شده تا شستن لباس به درستی انجام شود.
  3. برای شستشوی چادر مشکی فقط پارچه چادری را در ماشین قرار دهید و از قرار دادن پارچه های دیگر مانند پارچه نخی خودداری کنید. از دور موتور پایین استفاده کنید.
  4. چادر مشکی را به همراه ماده شوینده وارد ماشین لباسشویی کنید و دکمه برنامه شستشو را بزنید.
  5. پس از پایان برنامه شستشو چادر مشکی را سریعا از ماشین خارج کننید و به صورت نم دار روی بند پهن کنید تا چروک نشود.
  6. دقت داشته باشید که دمای آب بسیار بالا باعث چروک شدن بیشتر لباس ها می شود. بنابراین ماشین لباسشویی را روی دمای شستشوی مناسب تنظیم کنید.

شستن چادر مشکی با مایع ظرفشویی

در این روش شستن به دلیل کم بودن درصد ماده قلیایی مایع ظرفشویی می تواند باعث تمیز تر شدن چادر شود و از وارد شدن هر گونه آسیب به پارچه جلوگیری کند.برای انجام این کار می توانید مقدار مناسبی از مایع ظرفشویی را با آب مخلوط کرده و چادر مشکی را با دست های خود شستشو دهید سپس آن را به دقت آبکشی و خشک کنید.. این روش می تواند به شما کمک کند تا چادر مشکی خود را به راحتی و با حفظ کیفیت بشویید و به نتیجه مطلوبی دست یابید.

شستن چادر مشکی با نمک

شستن با استفاده از نمک یک روش طبیعی و موثر است که می تواند به تقویت رنگ و تثبیت آن کمک کند. برای استفاده از این روش مقداری نمک را به آب گرم اضافه کنید تا کاملا حل شود سپس چادر مشکی را در این محلول قرار داده و به دقت آن را شستشو دهید. بعد از اینکه چادر کامل شسته شد آن را با آب تمیز بشویید و سپس یه آرامی خشک کنید. با این روش طبیعی می توانید از بور شدن لباس مشکی جلوگیری کنید و رنگ و شکل اصلی آن را حفظ کنید.

شستن چادر مشکی با جوش شیرین

شستن چادر مشکی با جوش شیرین روشی موثر برای پاکسازی و حفظ رنگ لباس است. جوش شیرین دارای ویژگی های ضد باکتری و ضد عفونی کننده است که می تواند به پاکسازی عمیق و بهتر لباس ها کمک کند. برای استفاده از این روش مقداری جوش شیرین را در آب بجوشانید و صبر کنید تا ولرم شود. سپس به آرامی چادر مشکی را در این محلول قرار داده و به دقت آن را شستشو دهید.

در اینجا بهتر است که از سرکه نیز استفاده نمایید تا لکه های احتمالی روی پارچه نیز از بین برود. بعد از اینکه چادر به طور کامل شسته شد آن را با آب تمیز بشویید و سپس به آرامی خشک کنید. این روش می تواند به تمیزی و حفظ رنگ اصلی چادر کمک کند.

شستشو چادر با ماشین لباسشویی

شستن چادر مشکی با سرکه

برای شستن با سرکه ایتدا مقداری سرکه سفید را با آب مخلوط کرده سپس چادر را در این محلول قرار دهید و به آرامی آن را شستشو دهید. می توانید از دستمال لطیف یا اسفنج نرم نیز برای این کار استفاده کنید. یعد از شستشو چادر را با آب تمیز بشویید تا سرکه به طور کامل از آنن دور شود. سپس چادر را به آرامی خشک کنید. این روش می تواند به تثبیت رنگ و پوسیدگی و بور شدن چادر کمک کند.

تثبت رنگ چادر مشکی

برای تثیت رنگ چادر مشکی می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. یک روش موثر استفاده از نمک است روش دیگر استفاده از سرکه است . همچنین شستشو با آب سرد و استفاده از شوینده هایی مانند شامپو یا مایع ظرفشویی و دستشویی روش های دیگری برای تثبیت رنگ چادر مشکی است.

جلوگیری از سفیدک زدن چادر مشکی حین شستشو

برای جلوگیری از سفیدک زدن ابتدا از آب سرد برای شستشو استفاده کنید و از آب گرم پرهیز نمایید زیرا ممکن است باعث باز شدن فیبرهای پارچه و سفیدک زدن چادر شود. همچنین از مواد شوینده مخصوص لباس مشکی استفاده نمایید که تمیز شدنن پارچه را تضمین کرده و از سفیدک زدن آن جلوگیری می کند.

قبل از شستن چادر مشکی آن را از سایر لباس ها جدا کرده و از تماس مستقیم با لباس های رنگارنگ پرهیز کنید. همچنین می توانید از مواد تثبیت کننده رنگ مانند سرکه یا نمک استفاده نمایید.

اتو کشی چادر مشکی

پس از شستن نوبت به اتو کشی می رسد که نیازمند مراقبت و توجه خاصی است. برای کاهش الکتریسیته بعد از شستشو می توانید از نرم کننده لباس استفاده کنید. این کار باعث می شود چادر در شستشو بعدی پرز نگیرد و در صورت نیاز به اتوکشی راحت تر اتو شود.

برای جلوگیری از براق شدن چادر آن را به صورت وارونه یا برعکس اتو بزنید و تا حد امکان چروک ها را با بخار صاف کنید. همچنین می توانید بین اتو و چادر یک پارچه نخی مشکی قرار دهید. به یاد داشته باشید که از کمترین دمای ممکن برای اتو کشی استفاده کنید زیرا پارچه چادر از الیاف مصنوعی بافته می شوند و دمای زیاد ممکن است به پارچه آسیب برساند.

شستن چادر مشکی با اسفنج

چادر مشکی را با چه چیزی بشوییم که پرز نگیرد؟

پرز بر روی چادر مشکی گاهی ناشی از الیاف کوچکی است که در حین شستشو از لباس های دیگر جدا شده و بر سطح چادر می نشیند. گاهی هم پرزها و ذرات گرد و غبار به دلیل الکتریسیته پس از شستشو به سطح چادر می چسبند.

وجود پرز روی چادر باعث کاهش زیبایی و کیفیت رنگ آن می شود. هر چه رنگ چادر تیره تر باشد پرزهای چسبنده آن نیز بیشتر به چشم می آیند و ظاهر ناخوشایندی به وجود می آورند.

برای از بین بردنن پرزها و بهبود ظاهر چادر مشکی می توان از روش های زیر در هنگام شستن چادر استفاده کرد:

  • استفاده از اسفنج یا پد مرطوب و کشیدن آن روی چادر
  • اضافه کردن مخلوط آب و سرکه سفید به آب شستشوی چادر
  • استفاده از دستکش ظرفشویی یا جوراب نایلونی برای برداشت پرز ها
  • کمک گرفتن از شوینده و نرم کننده با کیفیت برای چادر مشکی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان