صفر تا صد سرمایه گذاری با خرید طلا به همراه نکات طلایی

در این مطلب روش‌های سرمایه گذاری با خرید طلا را بررسی کرده و مهمترین مزایای ورود به این حوزه را شرح می‌دهیم. اگر قصد دارید نکات لازم در زمینه خرید طلا را یاد بگیرید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

صفر تا صد سرمایه گذاری با خرید طلا به همراه نکات طلایی

با افزایش تورم و بیشتر شدن مشکلات اقتصادی، حفظ سرمایه ضرورت پیدا کرد. به طوری که به مرور زمان، مردم تصمیم گرفتند روش‌های مختلف افزایش سرمایه را امتحان کنند. امروزه سرمایه گذاری با خرید طلا یکی از روش‌های پر بازده و کم ریسک است که علاوه بر حفظ ارزش پول، باعث افزایش ارزش دارایی در دراز مدت خواهد شد. در این مطلب بهترین روش‌های سرمایه گذاری با خرید طلا را بررسی کرده و مهمترین مزایای ورود به این حوزه را شرح می‌دهیم. اگر قصد دارید نکات لازم در زمینه خرید طلا را یاد بگیرید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مهمترین دلایل سرمایه گذاری در حوزه طلا

امروزه سرمایه گذاری با خرید طلا، به عنوان یک روش پرطرفدار و محبوب شناخته می‌شود که دست شما را برای خرید و فروش باز می‌گذارد. بر این اساس سرمایه گذاران با خرید طلا این امکان را خواهند داشت تا بر اساس میزان سرمایه و ریسک پذیری خود، یکی از روش‌های شناخته شده در این زمینه را انتخاب کنند. برخلاف تصور عموم مردم، خرید و فروش طلا نیازمند کسب آگاهی و اطلاعات کافی است. بنابراین، بهتر است پیش از خرید تمام نکات لازم در این حوزه را آموزش دیده و سپس بهترین روش را به فراخور نیاز خود انتخاب کنید. 

مزایای سرمایه گذاری با خرید طلا

خرید طلا مانند سایر بازارهای مالی است. بنابراین، مزایا و معایب خاص خود را خواهد داشت. بر این اساس مهمترین مزایای سرمایه گذاری با خرید طلا عبارتند از:

کم ریسک بودن

برخلاف سرمایه گذاری در بازارهایی مانند کریپتو کارنسی، سرمایه گذاری با خرید طلا بسیار کم ریسک است. بنابراین، نه تنها در ایران بلکه در بیشتر کشورهای جهان، خرید این فلز ارزشمند یک روش مطمئن برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود. با وجود اینکه قیمت طلا هر از گاهی دستخوش نوسانات متعدد می‌شود اما به طور کلی ریسک قابل توجهی نداشته و امن و مطمئن است.

قدرت نقدشوندگی بالا

اگر بگوییم فلز طلا بالاترین قدرت نقدشوندگی را در بین فلزات ارزشمند دارد، دروغ نگفته‌ایم. بر این اساس در هر نقطه از جهان، امکان خرید و فروش طلا وجود خواهد داشت. بنابراین، سرمایه گذار به راحتی می‌تواند در مواقع لزوم طلا را به فروش رسانده و پول نقد دریافت کند. این مزیت بزرگ باعث شده است که خرید طلا به عنوان یک سرمایه گذاری منعطف مورد تمجید و توجه قرار گیرد. به طوری که تبدیل آن به پول نقد دشوار نخواهد بود.

ایجاد تنوع در سبد دارایی

در بازار سرمایه گذاری یک جمله معروف وجود دارد که می‌گوید "سرمایه گذار عاقل، تمام تخم مرغ‌های خود را در یک سبد نمی‌چیند." از این جمله می‌توان نتیجه گرفت که در یک سرمایه گذاری اصولی، ایجاد تنوع حرف اول را می‌زند. بنابراین، یک سرمایه گذار حرفه‌ای باید بخشی از سرمایه را به دارایی‌های کم ریسک و پر بازده مانند طلا اختصاص دهد تا در شرایط بحرانی و اوضاع نامطلوب اقتصادی، سرمایه خود را حفظ کند. 

کسب سود قابل توجه

یکی از سرمایه گذاری‌های مهمی که علاوه بر حفظ ارزش دارایی، باعث کسب سود خواهد شد، سرمایه گذاری با خرید طلا است. در واقع با معامله در این بازار می‌توان در نوسانات مختلف، خرید و فروش را انجام داده و سود خوبی را کسب کرد. با این حال باید به این نکته توجه داشت که کسب سود از این طریق مستلزم صبر و حوصله است؛ چرا که نوسانات در بازار طلا زیاد نخواهند بود. در این شرایط با کمی تحمل می‌توان سود خوبی را با ریسک کم به دست آورد.

معایب خرید طلا

سرمایه گذاری در بازار طلا، در کنار مزایای متعدد، معایب مهمی نیز خواهد داشت که نباید آنها را نادیده گرفت. بر این اساس مهمترین معایب خرید طلا عبارتند از:

عدم کسب سود در کوتاه مدت

بازار طلا برخلاف بسیاری از بازارها، امکان کسب سود در کوتاه مدت را در اختیار شما قرار نمی‌دهد. در این شرایط افرادی که قصد دارند یک شبه ثروتمند شوند، نباید وارد این بازار شوند. در واقع بازار طلا با وجود ریسک پایین، سود پایینی نیز در کوتاه مدت خواهد داشت. بنابراین، خرید و فروش طلا مختص کسانی خواهد بود که یا قصد حفظ سرمایه را دارند یا اینکه به دنبال کسب سود در کوتاه مدت نیستند.

تاثیر پذیری از اخبار

طلا یکی از بازارهایی است که انتشار اخبار سیاسی یا اقتصادی مهم، روی قیمت آن تاثیر بسزایی خواهد داشت. بر این اساس باید در کوتاه مدت منتظر ریسک‌های احتمالی بود. این در حالی است که اگر دید بلند مدت داشته باشید جای نگرانی نخواهد بود. زیرا نوسانات طلا با دید بلند مدت صعودی است و شاید در بازه‌های زمانی موقت نزولی باشد.

نیاز به سرمایه اولیه متوسط

با توجه به کاهش ارزش پول در کشور و افزایش قیمت طلا، یکی از معایب خرید طلا، نیاز به سرمایه نسبتا زیاد است. در واقع برای سرمایه گذاری در این حوزه، سرمایه محدود نه تنها موجب کسب سود در کوتاه مدت نخواهد شد بلکه ممکن است تاثیر منفی نیز داشته باشد. در این حالت باید برای ورود به بازار طلا، سرمایه اولیه نسبی را فراهم کرده و سپس اقدام به سرمایه گذاری کنید.

بهترین روش‌های سرمایه گذاری در طلا

امروزه برای سرمایه گذاری با خرید طلا، روش‌های زیادی وجود دارد که برخی از آنها شناخته شده هستند. از مهمترین روش‌های خرید طلا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خرید سکه طلا

یکی از رایج ترین شیوه‌های سرمایه گذاری در بازار طلا، خرید سکه است. با توجه به نوسان قابل توجه قیمت سکه در کوتاه مدت و بلند مدت، خرید سکه می‌تواند سود خوبی را به همراه داشته باشد. علاوه بر این با توجه به تنوع سکه‌های ربع، نیم و تمام در بازار، دست خریدار برای انتخاب باز خواهد بود. این در حالی است که علاوه بر سکه‌های مذکور، سکه‌های دیگری نیز وجود دارند که با وزن پایین‌تر به فروش می‌رسند.

خرید طلای آبشده

به احتمال قوی تا به امروز حداقل یکبار اصطلاح طلای آبشده به گوشتان خورده است. در واقع طلای آبشده ترکیبی از طلای دست دوم و آسیب دیده است که پس از ذوب شدن به شکل مفتول درآمده و سپس به فروش می‌رسد. طلاهای آبشده برخلاف طلاهای زینتی و سکه‌ها، مالیات و اجرت ندارند. به همین دلیل از قیمت کمتری برخوردار هستند. به همین دلیل برای سرمایه گذاری مناسب خواهند بود.

خرید طلای زینتی

از دیگر روش‌های خرید طلا می‌توان به خرید طلای زینتی اشاره کرد. در واقع طلای زینتی استفاده شخصی داشته و محدودیتی در فروش ندارد. بنابراین، برخلاف سکه یا طلای آبشده از قدرت نقدشوندگی بالاتری برخوردار است. با این وجود برای کسب سود نمی‌توان روی آن حساب باز کرد؛ چرا که با تعلق گرفتن اجرت و مالیات، در کوتاه مدت چندان اقتصادی نخواهد بود.

جان کلام

امروزه یکی از بهترین روش‌های کسب سود، سرمایه گذاری با خرید طلا است که باعث حفظ ارزش سرمایه شما در بلند مدت خواهد شد. به همین دلیل برخلاف تصور عده‌ای از مردم، در طی چند سال اخیر تقاضا برای خرید طلا نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش قابل توجهی داشته است. علاوه بر این به دلیل قدرت نقدشوندگی بالا و ارزش قابل توجه طلا، خرید آن انتخاب هوشمندانه‌ای است. بنابراین، به عنوان یک روش مطمئن و کم ریسک می‌توان روی خرید طلا حساب باز کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان