نحوه ثبت شرکت در عمان

هر کشوری برای ثبت شرکت، قوانین خاص خود را دارد. شاید سرمایه‌گذارانی که قرار است کشورهای خارجی همانند عمان را برای ثبت شرکت انتخاب کنند، نگران پیچیدگی‌های قانونی برای راه‌اندازی شرکت خود باشند اما باید بگوییم که خوشبختانه دولت عمان قوانین سختگیرانه‌ای را در این زمینه وضع نکرده است.

نحوه ثبت شرکت در عمان

هر کشوری برای ثبت شرکت، قوانین خاص خود را دارد. شاید سرمایه‌گذارانی که قرار است کشورهای خارجی همانند عمان را برای ثبت شرکت انتخاب کنند، نگران پیچیدگی‌های قانونی برای راه‌اندازی شرکت خود باشند اما باید بگوییم که خوشبختانه دولت عمان قوانین سختگیرانه‌ای را در این زمینه وضع نکرده است.

در واقع اگر شما کشور عمان را در کنار کشورهای بزرگ اروپایی قرار دهید، متوجه خواهید شد که قانون‌های وضع شده برای ثبت شرکت در عمان نسبت به کشورهای اروپایی، بسیار راحت‌تر است. اما با این حال شما باید مراحل ثبت شرکت در عمان را بدانید تا طبق یک برنامه زمانی منظم پیش بروید و دقیقاً زمانی که مد نظر دارید، فعالیت و سرمایه‌گذاری خود را آغاز نمایید.

 در این مطلب به نقل از وبسایت موسسه مهاجرتی قصران گروپ قرار است نحوه ثبت شرکت در عمان را برای شما توضیح دهیم. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

مراحل ثبت شرکت در عمان

درست است که پیچیدگی‌های ساختاری زیادی برای ثبت شرکت در عمان وجود ندارد ولی آگاهی از مراحل انجام کار کمک می‌کند تا زمان خود را از دست ندهید. در این صورت سرمایه‌گذاری شما به موقع در کشور عمان شروع به سودآوری خواهد کرد.

مراحل ثبت شرکت در عمان به شرح زیر است:

نوع شرکت را مشخص کنید

شما در اولین قدم باید انواع شرکت و انواع کسب و کار در کشور عمان را بشناسید و با کسب و کار مدنظر خود مقایسه کنید.

باید شرکتی را انتخاب نمایید که با سرمایه‌گذاری شما همخوانی داشته باشد. بنابراین این مرحله بسیار حساس است. پس در اولین قدم لازم است شرایط هر یک از انواع شرکت در عمان را بررسی نمایید.

فعالیت خود را مشخص کنید

در این مرحله باید به صورت کاملاً واضح و شفاف مشخص نمایید که حوزه کاری شما چیست تا بتوانید مجوزهای لازم را از مقامات دولت عمان دریافت نمایید.

نامی برای شرکت خود انتخاب کنید

یکی از مهمترین مراحل ثبت شرکت در عمان، نامگذاری است. برای این منظور باید طبق قوانین کشور عمان پیش بروید. مهمترین مقررات انتخاب نام تجاری برای ثبت شرکت در عمان عبارتند از:

-  نام شرکت شما حتماً باید در گروه نام‌های عربی قرار داشته باشد.

-  باید نامی را انتخاب کنید که مطابق با آداب و سنن عمومی کشور عمان است.

-  نام تکراری انتخاب نکنید.

- تنها سرمایه‌گذارانی که بالاتر از 50 هزار ریال سرمایه وارد کشور عمان می‌کنند می‌توانند از کلمات عمانی برای ثبت شرکت استفاده کنند.

- به هیچ عنوان حق انتخاب نام شخصیت‌های ممتاز برای نام شرکت را ندارید.

-  در صورتی که تمایل دارید اسم فرزندان خود را برای ثبت شرکت استفاده کنید، نباید به سراغ عنوان "ابو" بروید.

- همچنین شما می‌توانید از نام مناطق معروف، شهرها و رودخانه‌ها برای انتخاب نام شرکت خود استفاده کنید.

نحوه ثبت شرکت در عمان

سرمایه و همچنین مالکان شرکت را مشخص کنید

 در این مرحله باید طبق یک بیانیه مشخص گردد شما قرار است چه میزان سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در عمان وارد این کشور کنید و این سرمایه متعلق به چه افرادی است. در واقع باید سهامداران و میزان سرمایه آن‌ها مشخص گردد.

اسناد حقوقی را تنظیم نمایید

برای این منظور شما باید تفاهم‌نامه و اساسنامه شرکت را مشخص نمایید. این دو سند براساس قوانین داخلی شرکت تنظیم می‌گردند و محدوده فعالیت هر یک از سهامداران را مشخص خواهند کرد. تمامی اسناد باید محضری شوند تا جنبه قانونی داشته باشند.

شرکت خود را به ثبت برسانید

 اکنون باید کلیه مدارک سهامداران آماده و به دفتر ثبت تجاری عمان تحویل داده شود. لازم است برای ثبت شرکت در دفاتر ثبت تجاری عمان، حتماً هزینه‌ای را بپردازید.

مجوز تجاری را دریافت کنید

به محض اینکه شرکت شما در دفاتر تجاری عمان به ثبت رسید، شما می‌توانید مجوز تجاری را دریافت کرده و به صورت قانونی فعالیت خود را در کشور عمان آغاز نمایید.

نحوه ثبت شرکت در عمان

ثبت نام مالیاتی انجام دهید

 هر یک از شرکت‌هایی که در کشور راه‌اندازی می‌شوند، موظف به پرداخت مالیات هستند. وقتی شما مجوزها را دریافت کردید و فعالیت قانونی شما آغاز شد، باید در اداره مالیات عمان، ثبت نام کنید تا به شما شماره مالیاتی داده شود.

حساب بانکی خود را افتتاح کنید

 برای انجام کارهای مالی، مالیاتی و همچنین جهت دریافت کد مالیاتی، شما حتماً باید در یکی از بانک‌های کشور عمان حسابی را افتتاح کنید.

ویزای سرمایه‌گذاری را دریافت نمایید

 افرادی که قرار است در شرکت خود در کشور عمان حضور داشته باشند و فعالیت خود را آغاز نمایند، باید حتماً ویزای سرمایه‌گذاری را دریافت کنند. این ویزا اعتبار دو ساله دارد ولی می‌توانید آن را تمدید کنید. برای تمدید باید قبل از اینکه تاریخ انقضای ویزا فرا برسد، اقدامات لازم را انجام دهید.

نحوه ثبت شرکت در عمان

هزینه ثبت شرکت در عمان چقدر می ‌شود؟

از زمانی که می‌خواهید که شرکتی را در کشور عمان به راه بیندازید تا زمانی که فعالیت قانونی شما آغاز گردد، باید هزینه‌هایی را بپردازید. عمده هزینه‌ها به نوع شرکت انتخابی، ساختار انتخابی برای راه‌اندازی شرکت و اندازه کسب و کار بستگی دارد. پس قبل از اینکه برای ثبت شرکت اقدام کنید، حتماً برآوردی از هزینه‌های لازم برای به ثبت رساندن شرکت در عنوان داشته باشید چون این هزینه‌ها بخشی از سرمایه اولیه به حساب می‌آیند.

کلام آخر

پیشنهاد ما این است که برای ثبت شرکت در عمان، به سراغ موسسات مهاجرتی بروید تا صفر تا صد کار را برای شما انجام دهند. به هر حال شما با روال کار آشنایی ندارید. از طرف دیگر به دلیل دسترسی نداشتن به بانک‌های جهانی، نمی‌توانید هزینه‌ها را از راه دور واریز کنید. خوشبختانه موسسات معتبر زیادی در ایران فعالیت دارند که در این زمین می‌توانند در کنار شما باشند تا به راحتی بتوانید شرکت خود را به ثبت برسانید. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان