طرز تهیه دسر سارای سارماسی با طعم ویژه

طرز تهیه دسر سارای سارماسی که یک دسر ترکیه ای ویژه بوده را می توانید در این بخش مطالعه کنید. این دسر ویژه برای پذیرایی در مجالس نیز بسیار مناسب می باشد.

طرز تهیه دسر سارای سارماسی با طعم ویژه

برای اینکه طعم متنوعی از دسرهای خانگی را بچشید، می‌ توانید در این بخش با طرز تهیه دسر سارای سارماسی آشنا شوید. این دسر ویژه طعم فوق العاده‌ ای داشته و برای پذیرایی در مهمانی‌ های شما گزینه مناسبی می‌ باشد.

اگر می‌ خواهید انواعی از دسرهای خانگی را تهیه کنید، در آرگا همراه ما باشید. شما می توانید طرز تهیه دسر سوهان و دسر لیمویی را مطالعه کنید.

طرز تهیه دسر سارای سارماسی

مواد اولیه:

  • آرد سفید: 1 لیوان
  • نشاسته ذرت: 2 قاشق غذاخوری
  • شکر: 1 دوم لیوان
  • شیر: 1 لیتر
  • وانیل: 1 دوم قاشق چای خوری
  • خامه فرم گرفته: 200 گرم
  • کره: 30 گرم
  • گلاب: 2 قاشق غذاخوری
  • پودر نارگیل: 1 و نیم لیوان

طرز تهیه دسر سارای سارماسی:

برای داشتن این دسر ویژه خانگی ابتدا باید یک قالب در ابعاد 30 در 40 انتخاب کرده و کف آن را چرب کنید. سطح قالب را با استفاده از پودر نارگیل به خوبی به پوشانید. بعد از اینکه تمامی قسمت‌ های قالب به خوبی از نارگیل پوشیده شد، باید به سراغ آماده کردن مواد دسر بروید.

رسپی دسر سارای سارماسی

ابتدا آرد را چند مرتبه الک کرده تا بافت لطیفی داشته باشد. پودر نشاسته را به آن اضافه کرده و ترکیب کنید. بعد از اینکه بافت مواد شما یکدست شد، درون ظرفی شیر سرد شده را ریخته و مواد آرد و نشاسته را روی آن به آرامی الک کرده و هم بزنید.

همزمان مواد را با یکدیگر ترکیب کرده تا یکدست شده و گلوله نشود. بعد از اینکه بافت مواد شما نرم شد و گلوله‌ های آرد باز شده مواد را روی حرارت ملایم قرار داده و به آرامی هم بزنید تا به غلظت لازم برسد. بعد از غلیظ شدن مواد باید به آن مقداری گلاب اضافه کنید. این کار موجب شده تا ملحبی شما طعم و عطر عالی داشته باشد.

مراحل تهیه دسر سارای سارماسی

در این مرحله از طرز تهیه دسر سارای سارماسی بعد از اینکه مخلوط شما به غلظت فرنی رسید، مقداری وانیل و کره ذوب شده را به آن اضافه کنید. مواد را تند هم زده تا ترکیب شما یک دست شده و یک بافت یک دست داشته باشید. مواد آماده شده را به آرامی روی لایه‌ های پودر نارگیل ریخته و به خوبی سطح آن را صاف کنید. به مدت دو تا سه ساعت مواد را درون یخچال قرار داده تا کمی خنک شود.

بعد از اینکه مواد ملحبی گرفته شد و بسته شد، می‌ توانید برای لایه رویی آن از شکلات آب شده نیز استفاده کنید و یا سطح آن را با استفاده از نارگیل به خوبی بپوشانید. بعد از اینکه به خوبی سفت شد، مقداری از مواد را برش زده با استفاده از لیسک آن را رول کرده و درون ظرف مورد نظر قرار دهید. روی آن را نیز می‌ توانید با استفاده از مواد دلخواه و شکلات‌ های چیپسی تزیین کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان