غرضی: حرف‌های پزشکیان را از هیچ رئیس‌جمهور پیشین نشنیده‌ام

«آقای هاشمی در ثبت اسناد بوده و اگر بتواند با تکیه بر تجربیاتش دولت را رهنمود کند و توسعه‌ی تکنولوژی، مخصوصاً اینترنت را, تنها چاره‌ی کشور برای چهار یا هشت سال آینده قرار دهد، شاید بشود جوان امروز را به آینده امیدوارتر کرد.» این نظر محمد غرضی وزیر سابق ارتباطات درباره وزیر ارتباطات دولت پزشکیان است.

غرضی: حرف‌های پزشکیان را از هیچ رئیس‌جمهور پیشین نشنیده‌ام

جواد مرشدی:دولت چهاردهم در مراسم تودیع و معارفه وزیر ارتباطات ابتکار عمل جالبی بخرج داد و از وزرای پیشین این وزارتخانه نیز دعوت بعمل آورد.اگر چه دربین وزرای پیشین چند غایب هم وجود داشت ولی در مجموع دوازده سکاندار قبلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گرد هم آمدند ،از وزیر پست و تلگراف و تلفن دهه 60 گرفته تا وزیر جدید.

محمد غرضی که بیشترین سابقه وزارت در بین مدعوین را داشت در گفتگو با "خبرآنلاین" حال و هوای مراسم را خیلی خوب توصیف کرد و مطالب عنوان شده در آن جلسه را امیدوار کننده می داند.

 وزیر سابق سه دوره این وزارتخانه در خصوص فیلترینگ و رویکرد وزیر جدید در این خصوص می گوید: آقای رئیس‌جمهور وعده‌ی رفع فیلتر داده‌اند اما رفع فیلتر دست وزارت ارتباطات است. باید دید که این وزارتخانه چطور می‌تواند دولت را برای رفع آن قانع و همراه کند. امیدوارم که این اتفاق محقق شود.

مشروح این گفتگوی کوتاه را بخوانید:

مراسم تودیع و معارفه‌ی وزیر ارتباطات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ چه احساسی نسبت به این مراسم داشتید؟

الحمدلله، دولتی روی کار آمده که احوال بسیار درخشنده‌ای دارد و به قاعده‌ی جامعه اهمیت می‌دهد. حرف‌هایی را که آقای پزشکیان می‌گویند، از هیچ رئیس‌جمهور پیشین هرگز نشنیده بودم. خیلی مراسم خوبی بود زیرا مطالبی که مطرح شد بسیار امیدوارکننده است.

ارزیابی تان ازابتکارحضور وزرای ادوار در این مراسم چیست؟

 خیلی خوب بود، دوازده وزیر آمده بودند. آقای سلیمانی و آقای مرتضی نبوی نیامده بودند، آقای اسلامی، وزیر اسبق مرحوم بازرگان نیز نیامده بود. ولی دوازده وزیر حضور داشتند. خیلی لذت بردم و مایه‌ی افتخار است که جمهوری اسلامی این همه خدمات را با توانمندی به مردم عرضه کرده است.

حرف های پزشکیان را از هیچ رئیس جمهوری نشنیده‌ام

پیشنهادتان به وزیر جدید چیست؟

اول این که حقوق عامه را بر حقوق خاصه ترجیح بدهد. دوم این که تکنولوژی را تنها راه چاره‌ی رفع گرفتاری ایران قرار دهد. اگر آقای وزیر محترم بتواند هم تکنولوژی را عرضه کند، هم به قاعده‌ی جامعه برساند، باعث خوشحالی و امیدواری خواهد بود.

به نظرتان درحال حاضر اولویت‌های وزیر ارتباطات باید چه چیزهایی باشد؟

اولین اولویت‌ او باید تکنولوژی باشد. این که اینترنت را در تمام روستاها و شهرها و زمین و آسمان گسترش دهد و به مردم برساند.

نکته‌ی مهم این است که آقای هاشمی در ثبت اسناد بوده و اگر بتواند با تکیه بر تجربیاتش دولت را رهنمود کند و توسعه‌ی تکنولوژی، مخصوصاً اینترنت را, تنها چاره‌ی کشور برای چهار یا هشت سال آینده قرار دهد، شاید بشود جوان امروز را به آینده امیدوارتر کرد.

وضعیت فیلترینگ را در دولت چهاردهم چگونه می بینید؟آیا فیلترینگ رفع خواهد شد؟

آقای رئیس‌جمهور وعده‌ی رفع فیلتر داده‌اند اما رفع فیلتر دست وزارت ارتباطات است. باید دید که این وزارتخانه چطور می‌تواند دولت را برای رفع آن قانع و همراه کند. امیدوارم که این اتفاق محقق شود.

حرف های پزشکیان را از هیچ رئیس جمهوری نشنیده‌ام

58212

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان