آیفون ۱۶ یا سامسونگ اس ۲۴ / برنده کدام است؟

اپل در رویداد شهریورماه امسال، از آیفون‌ ۱۶ رونمایی کرد. قوی‌ترین گوشی که اپل در این رویداد رونمایی کرد، آیفون ۱۶ پرومکس بود که اکنون رقیب پر و پا قرصی برای پرچم‌دار سامسونگ، گلکسی اس ۲۴ اولترا شمرده می‌شود.

آیفون 16 یا سامسونگ اس 24 / برنده کدام است؟

تینا مزدکی: چه آیفون 16 پرومکس و چه گلکسی اس 24 اولترا، هر دو طرفداران خود رادارند، اما اگر بخواهیم بگوییم در مقایسه باهم، عملکرد کدام‌یک از آن‌ها قوی‌تر است، کاملاً بستگی به نگاه شما دارد!

به‌عنوان‌مثال صفحه‌نمایش آیفون 16 پرومکس 6.9 اینچ شد، درحالی‌که صفحه‌نمایش اس24 اولترا 6.8 اینچ است، اینکه کاربران متوجه تفاوت 0.01 اینچی شوند، غیرقابل‌تصور است اما گفته می‌شود که اس24 اولترا تراکم پیکسلی بالاتری دارد(501ppi در مقابل 460ppi).

آیفون 16 پرومکس یا سامسونگ گلکسی اس 24 / برنده کدام است؟

از طرفی تراشه سامسونگ کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3 است، درحالی‌که  تراشه اپل، تراشه جدید A18 Pro است که اپل قول داده بازدهی انرژی و عملکرد بهتری را برای بازی و هوش مصنوعی ارائه دهد. با توجه به اینکه بنچمارک‌های آیفون به‌طور مداوم بر معیارهای گرافیکی تسلط دارند، احتمالاً تراشه جدید برای خودش غولی خواهد بود.

در مورد دوربین‌های پشت گوشی نیز، باید بگوییم که آیفون دوربینی با سه لنز اصلی، اولترا واید و زوم تله فوتو 5 برابری دارد، درحالی‌که اس 24 اولترا بزرگنمایی تله فوتو اصلی، دوربین فوق عریض و 3 برابری و 5 برابری دارد. بنابراین ازنظر فنی، احتمالاً دوربین سامسونگ با سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی قدرتمندتر است.

بااین‌حال باید به خاطر داشته باشیم که اپل همیشه یکی از بهترین تصاویر را به ثبت می‌رساند. بنابراین تصاویر ProRaw و ویدیوی ProRes، همچنین تصویربرداری اسلوموشن جدید 4K باعث می‌شود که آیفون همچنان یک رقیب سفت‌وسخت در دنیای فناوری باشد.

در آخر باید بگوییم که هر دوگوشی تا 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی دارند، اما هیچ‌کدام به شما اجازه نمی‌دهد فضای ذخیره‌سازی را افزایش دهید. از طرفی هر دو در طراحی‌های خود از تیتانیوم استفاده می‌کنند که دارای مقاومت IP68 در برابر آب است. حالا شما بگویید، کدام گوشی را انتخاب می‌کنید؟

منبع: cnet

58323

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان