راهنمای خرید کوله پشتی مدرسه و نکاتی که باید در نظر بگیرید

این مقاله شما را با کوله پشتی های مدرسه آشنا می کند که علاوه بر زیبایی آن ها استادار های لازم را نیز داشته باشد تا فرزندان شما دچار مشکلات ستون فقرات و کتف ها نشوند.

راهنمای خرید کوله پشتی مدرسه و نکاتی که باید در نظر بگیرید

کوله پشتی مدرسه یکی از اقلام ضروری برای بازگشت به مدرسه است که با توجه به اینکه وظیفه حمل کتاب و دفتر و وسایل مورد نیاز فرزند شما را برعهده دارد در زمان انتخاب آن باید استاندار های ویژه ای توجه کنید. باید در انتخاب کوله پشتی مناسب برای مدرسه دقت کافی داشته باشید تا از آسیب دیدن ستون فقرات و استخوان بندی بچه ها در سنین حساس رشد جلوگیری کنید. در ادامه به نکاتی درباره خرید کوله پشتی مدرسه و ویژگی های یک کوله پشتی مناسب خواهیم پرداخت.

خرید کوله پشتی مدرسه

از مهم ترین ویژگی های یک کوله پشتی خوب برای مدرسه این است که ظرفیت و حجم مناسبی برای گذاشتن وسایل مورد نیاز داشته باشد. با توجه به اینکه زمان بازگشت به مدرسه در فصل پاییز و زمستان است. باید در مقابل بارندگی مقاوم باشد. یک ویژگی مهم دیگر که باید به آن توجه داشته باشید کیفیت کوله پشتی مدرسه است. این مورد با توجه به استفاده مداوم و روزانه و بازیگوشی کودکان و اینکه بسیاری از آن ها ممکن است خیلی به مراقبت از کوله ی خود اهمیت دهند و آن را به هر سمتی پرتاب کنند. بسیار مهم است.

کوله پشتی مدرسه

1. بررسی کیفیت کوله پشتی

برای خرید یک کوله پشتی با کیفیت عامل زمان هم تاثیر گذار است. مطمئنا بهترین زمان برای خرید کوله پشتی باکیفیت و دسترسی به بیشترین تنوع درست قبل از بازگشایی مدارس است. البته باید توجه داشت که این تنوع زیاد شما را گیج نکند و در عوض مبلغ بالایی با یک کوله عادی به خانه برنگردید. پس قبل از خرید باید فاکتورهای انتخاب خود را مشخص کنید. از خرید کوله پشتی های ارزان و مد روز و زیبا اما بی کیفیت خودداری کنید. چون در صورت خراب شدن آن ممکن است دیگر نتوانید با گذشت از فصل مدرسه به راحتی یک کوله پشتی با کیفیت پیدا کنید.

برای بررسی کیفیت کوله پشتی مدرسه باید به کل آن داخل خارج نگاه کنید و به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • بررسی کنید که وزن کوله بسته به سن کودک شما بیش از 10 تا 20 درصد وزن بدن او نباشد. یک نکته خوب در حین خرید این است که چند کتاب ظرف غذا و بطری آب همراه داشته باشید تا در کوله پشتی قرار دهید و تقسیم وزن و وسایل در کوله پشتی را آزمایش کنید.
  • چک کنید که پارچه کوله در برابر نفوذ آب مقاوم باشد.
  • به محافظ زیپ توجه کنید. بهتر است زیپ کوله با یک کاور پارچه ای پوشانده شده باشد یا طراحی آن به صورتی باشد که یک لایه ی محافظ روی بخش محفظه اصلی را بپوشاند تا در برابر نفوذ آب مقاوم باشد.
  • درزها و سلامت زیپ ها را چک کنید و تمام بخش ها را مورد بازبینی قرار دهید تا کوله دچار زدگی یا پارگی نباشد.

2. انتخاب اندازه درست

عرض کوله پشتی مدرسه باید متناسب با عرض فرد باشد. به عنوان مثال اندازه کوله ای که برای یک کودک دوره ی پیش دبستانی انتخاب می کنید مطمئنا با اندازه کوله پشتی یک کودک دوره دبستان یا دبیرستان باید فرق داشته باشد. همچنین به ارتفاع کوله پشتی نیز توجه کنید که باید حدود 5 سانتی متر پایین تر از شانه شروع شود و تا پایین کمر یا کمی بالاتر از آن امتداد بیابد.

کوله پشتی مدرسه

3. اهمیت محفظه های متعدد در انتخاب کوله پشتی مدرسه

کوله پشتی هایی را انتخاب کنید که به شما در سازماندهی بهتر کمک می کنند. تقسیم کننده ها جیب ها و محفظه های یک کوله پشتی برای کمک به شما در سازماندهی بهتر و توزیع یکنواخت وزن طراحی شده اند. همچنین این محفظه ها به فرزندتان کمک می کنند که تقسیم بندی مورد نظر خود را انجام دهند و سریع تر وسیله مورد نیاز خود را پیدا کنند. نکته مهم در مورد نحوه استفاده از محفظه ها این است که وسایل سنگینن تر را نزدیک تر به پشت قرار دهید زیرا به مرکز حفظ تعادل کمک می کند.

4. کوله ای را انتخاب کنید که نوار شب رنگ دارد

این ویژگی در کوله پشتی مدرسه به بالا بردن ایمنی فرزندتان کمک می کند. کوله هایی که با علامت یا نوار شب رنگ دارند دید در شب را افزایش می دهند. به این ترتیب اگر فرزند شما صبح خیلی زود از خانه خارج شده و کنار خیابان منتظر سرویس مدرسه است یا در ساعات تاریک بعد از کلاس های فوق برنامه یا تقویتی برای آمدن به خانه در حال عبور خیابان است به راحتی توسط راننده ها دیده می شود و امنیت بیشتری خواهد داشت.

5. علاقه و نظر فرزندتان را در نظر بگیرید

در حالی که تناسب و کیفیت بالا مهم ترین فاکتورهایی هستند که در انتخاب کوله پشتی مدرسه به آن دقت کنید اما فراموش نکنید که باید به نظر و سلیقه فرزندتان هم توجه داشته باشید و بعد از در میان گذاشتن نکاتی که برای سلامتی او مهم است بگذارید در تصمیم گیری برای انتخاب کوله مورد علاقه اش مشارکت داشته باشد. زیرا او کسی است که می خواهد هرروز از این کوله استفاده کند و مهم است که فرزندتان حس خوبی به وسایل شان داشته باشند. زمانی که به نظر فرزندتان اهمیت می دهید مطمئنا اثر آن را خواهید دید. کودکان وقتی به وسیله ای علاقه داشته باشند بسیار بهتر از آن مراقبت خواهند کرد.

بند های پهن و پدر دار

6. کوله پشتی مدارس باید از ستون فقرات حمایت کند

بند های کوله پشتی پهن و پد دار برای محافظت از شانه ها در برابر فشار بیش از حد و ایجاد راحتی بهتر طراحی شده اند. یک کوله پشتی خوب باید سنگینی کیف را بین هردو کتف به طور مساوی تقسیم کند. وجود پد روی دسنه های کوله پشتی می تواند فشاری که کیف به کتف ها و کمر دانش آموز وارد می کند را کاهش دهد.

بهتر است در بخش پشتی کوله روی کمر هم پد به کار رفته باشد تا به شکل بهتری از ستون فقرات حمایت کند و در طولانی مدت از درد گرفتن و خستگی بیش از حد عضلات پشت دانش آموز جلوگیری کند.

7. هرگز از کیف دوشی کج و یک طرفه استفاده نکنید

همانطور که گفتیم کوله پشتی باید وزن را به صورت مساوی بین کتف ها تقسیم کند. به این ترتیب کیف های دوشی کج یا یک طرفه باید کلا از بازی خارج شوند. تقسیم شدن وزن بین دو کتف نه تنها فشار وارد شده به کمر و شانه ها را کمتر می کند بلکه از انحراف ستون فقرات در کودکان نیز جلوگیری می کند.و همچنین برای حفظ سلامت زانو و ساق پا هم بهتر است.

8. بندهای کوله پشتی باید قابل تنظیم باشد

مطمئن شوید کوله پشتی مدرسه ای که انتخاب می کنید بندهای قابل تنظیم داشته باشد. بند قابل تنظیم اجازه می دهد کوله کاملا به کمر نزدیک کنید. همچنین تسمه های قابل تنظیم برای این است که از تناسب و موقعیت مناسب کوله پشتی که باید کمی بالاتر از کمر قرار گیرد مطمعن شوید. اگر بند کوله شل باشد و کوله از کمر فاصله بگیرد وزن کیف بدن را به عقب می کشد و فشار بیشتری را به کمر وارد می کند.

انتخاب کوله پشتی

9. کوله سبک انتخاب کنید

وزن کوله پشتی مدرسه اهمیت زیادی دارد. طبق توصیه اکثر پزشکان متخصص ارتوپدی وزن کوله پشتی نباید بیش از 10 درصد وزن دانش آموز باشد. کوله پشتی سنگین نه تنها باعث درد در ناحیه گردن و کمر می شود بلکه خود به تنهایی می تواند با به هم زدن تعادل ستون فقرات از عوامل ایجاد انحراف در ستون فقرات و مهره ها باشد. بنابراین بهتر است از ابتدا کوله پشتی سبک تر انتخاب کنید تا بتوانید میزان بیشتری وسایل در آن جای دهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان