قلعه‌نویی: آقای خداداد شاهنامه تیم‌ملی را باز کن!

آقای عزیزی هر آنچه در این مدتی که کنار تیم‌ملی بوده می‌داند، ایشان می‌تواند مقابل مردم بگوید و ذهن مردم را نسبت به من روشن کن.

قلعه‌نویی: آقای خداداد شاهنامه تیم‌ملی را باز کن!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در شرایطی که تیم ملی فوتبال ایران دو بازی نخست خود در مقدماتی جام جهانی 2026 را با برد پشت سر گذاشت، انتقادات و صحبت‌هایی زیادی درباره وضعیت تیم به وجود آمده است و به همین منظور امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در گفتگو با برنامه 442 از رادیو جوان، درباره شرایط کنونی فوتبال ایران صحبت کرد.

قلعه نویی ابتدا گفت: برای مهندس نبی آرزوی سلامتی و تندرستی داریم و ایشان از خادمین فوتبال این مملکت است و نزدیک به 4 دهه است مشغول فعالیت است؛ او علی رغم مشکلاتی که داشت همراه فرزندانش بازیکنان تیم ملی بود و آخرین خبر از وضعیت او این است که یک ساعت پیش آنژیو شد و وضعیتش بهتر شده. همچنین من به ابراهیم قاسمپور، خداداد عزیزی و کریم باقری بابت از دست دادن نزدیکانشان تسلیت می‌گویم .

او حرفهایش را با اشاره به چمن ورزشگاه فولادشهر میزبان بازی قبلی تیم ملی آغاز کرد و گفت:  شما یک پاترول دارید که 40 سال از عمرش گذشته و یک بنز جدید هم داری که آن را به جاده خاکی و پر از دست انداز می‌بری تا مسابقه بدهد. آن بنز 100 متر هم نمی‌رود اما همان پاترول راحت راه می‌رود. من الان داشتم بازی های سپاهان و ملوان را می‌دیدم و مشخصا این دو تیم در حد و اندازه کیفیت تیمشان بازی نمی‌کردند.

سرمربی تیم ملی درباره انتقادها  پس از دو بازی تیم ملی هم گفت:  اگر در این مدت یک سرمربی ایرانی به آقای بنتو می‌باخت، چه بلایی سرش می‌آوردند؟ حالا ما با تلاش همه بچه‌ها بردیم و اگر چه معتقد هستم می‌توانستیم گل های بیشتری بزنیم اما این وضعیت درست نیست. الان ما کمترین باخت را داریم اما این‌ها را کسی نمی‌بیند. محمود فکری یک مثال دارد و می‌گوید: آن کسی که خواب است را می‌توان راحت بیدار کرد اما کسی که خودش را به خواب زده، نه. الان وضعیت همین است و بدون اطلاع و بدون صحبت ایراد می‌گیرند و این معنا ندارد چون انسان و تیم فوتبال بدون ایراد وجود ندارد. حب و بغض را کنار بگذارید. بازیکنان ما چه گناهی کرده اند؟

او همچنین توضیح داد: ما 7-8 بازی است که پاداش نگرفته و کادرفنی هم مدت‌هاست حقوقش را طلب دارد.توضیح بدهم که آقای الین و آقای مانیکونه حقوقشان را از پول بلوکه شده فیفا می‌گیرند اما کادر ایرانی 7 ماه حقوق نگرفته. با تمام این مشکلات ما نتایج خوبی گرفتیم و در 90 درصد بازی‌ها ما تیم برتر بودیم و در بازی با امارات یک استثنا بود که مالکیت برای آنها بود ولی موقعیتش 0.21 بود. من دست تک تک عزیزانی که از دبی آمدند و موقع ورود به ورزشگاه اذیت شدند، دستشان را می‌بوسم و واقعا کمک کردند تا نتیجه خوبی بگیریم. ما اهداف زیادی داریم ولی بدانید که تیم ملی برای شما مردم است و من هم که به تیم ملی ایران آمدم، بدون تیم نبودم.

قلعه نویی در دفاع از خود درباره دوران پیشین کاری اش صحبت کرد و گفت: بروید هزینه های من در دوره دوم سپاهان من بررسی کنید و آن تیم ذوب آهن و سپاهانی که من گرفتم در بدترین وضعیتش بود. سه گروه بر گردن سپاهان حق دارند از آقای تاج، آقای ساکت و دیگر نفرات که مالکیت این باشگاه را مشخص کردند و مقطعی بود که دکتر اسلامیان از من خواهش کردند گفتند بیا به تیم‌ کمک کن و من تیم رتبه دوم ذوب آهن را دادم تا تیم سپاهان در رتبه چهاردهم را بگیرم.

وی افزود: خواهش می‌کنم در یک برنامه هم آقای رضا فتاحی را بیاورید تا درباره سپاهان صحبت کنید و خوشحال هستم هر 3 کاپیتان سپاهان از پیام نیازمند، امید نورافکن و محمد کریمی سه یادگاری من هستند. وقتی پیام را آوردم همه می‌گفتند دروازه یک تیم بزرگ را به یک بازیکن جوان می‌دهی؟ ما فقط دنبال خدمت کردن به این فوتبال هستیم. یک روز از تیم ملی به کرمان رفتیم و یک روز از اصفهان به گل گهر رفتیم. بروید لیست مالی گل گهر را ببینید که همان زمان با پاری سن ژرمن مقایسه‌اش می‌کردند.

امیر قلعه نویی با اشاره به دعوت بازیکنان بدون تیم از جمله علیرضا جهانبخش، سامان قدوس و سعید عزت اللهی گفت: من از قبل سوال شما باید درباره 2-3 بازیکن صحبت کنم. نفراتی بودند که تیم نداشتند و به اردو دعوت شدند؛ بعضی از بازیکنان برای ما هم فنی هستند و هم وزنی و جهانبخش مقابل امارات بهترین بازی خودش را داشت . این تیم ملی هم توانایی سقوط دارد هم توانایی صعود. آنها وزن دارند و به ما کمک می‌کنند.

قلعه‌نویی همچنین به صحبت های روزهای اخیر خداداد عزیزی اشاره کرد و تصریح کرد: من خداداد را هم دوست دارم و به او تسلیت می‌گویم. من از ایشان خواهش می‌کنم که هر آن چیزی که درباره من می‌داند بیاید و به مردم بگوید. من درباره خودم این حرفم را می‌زنم و نظرش این است.  آدم‌های زیادی در این باره با من حرف زدند و من قضاوت کردن آن را به مردم سپرده‌ام. آقای عزیزی هر آنچه در این مدتی که کنار تیم ملی بوده می‌داند، ایشان می‌تواند مقابل مردم بگوید و ذهن مردم را نسبت به من روشن کند. او خودش گفت اگر بخواهد درباره تیم ملی صحبت کند، یک شاهنامه حرف دارد و من می‌خواهم بگوید. در یک خانواده رسم بزرگی و معرفت این است که همسایه‌ متوجه نشود و درون خانواده حل شود. به هر حال این مسائل هست و از خداداد عزیزی از زمان تیم ملی تا زمانی که باهم نبودیم را بیاید شفاف بگوید.

او در پایان گفت: من از همه پیشکسوتان خواهش دارم تیم ملی را کمک کنند تا این تیم به جام جهانی برود.‌ من یک مهمان هستم و این افتخار برای تمام فوتبال است.

257 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان