کشف دستبندهای نقره هزار ساله در کوه/ عکس

باستان‌شناسان چهار دستبند «عصر وایکینگ» ‌ را در کوهستانی واقع در نروژ کشف کردند.

کشف دستبندهای نقره هزار ساله در کوه/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، باستان‌شناسانی که در نروژ مشغول کاوش بودند یک گنجینه «عصر وایکینگ» ‌ را کشف کردند که پس از گذشت بیش از یک‌هزار سال همچنان دست‌نخورده باقی مانده بود.

بنابر گزارش ایسنا، «لایوساینس» نوشت، این گنجینه نویافته شامل چهار دستبند نقره است که در عمق 20 سانتی‌متری زمین در کوهستانی واقع در یکی از روستاهای جنوب غربی نروژ دفن شده بودند.

باستان‌شناسان، این دستبندها را پیش از ساخت یک جاده مخصوص تراکتور کشف کردند. با توجه به اینکه برخی از زیورآلات قرن نهم میلادی با جزئیات مارپیچی طراحی می‌شدند، کاوشگران در ابتدا فکر کردند که سیم‌های مسی را از زیر خاک بیرون کشیده‌اند.

در نتیجه بررسی‌های بیشتر مشخص شد که محل کشف این دستبندها زمانی در «عصر وایکینگ» ها، محل یک مزرعه بزرگ شامل چندین خانه و محل نگهداری حیوانات بود. باستان‌شناسان علاوه‌بر این دستبندها، بقایای یک بنای کوچک را نیز کشف کردند.

باستان‌شناسان کشف این دستبندها را یک اکتشاف نادر اعلام کردند؛ چراکه به ندرت چنین اشیاء تاریخی، درست در همان مکانی که قرار داده شده بودند، کشف می‌شوند.

البته کاوشگران علاوه بر این زیورآلات، مجموعه متنوعی از آثار تاریخی از جمله تیغه چاقو سنگ‌های مخصوص تیز کردن ابزارها را کشف کردند.

باستان‌شناسان به این نکته اشاره کردند که نروژ در زمان ساخت این دستبندها معدن نقره نداشت و نقره‌ای که برای ساخت این دستبندها مورد استفاده قرار گرفته است احتمالا از خارج از مرزها وارد شده است.

کشف دستبندهای نقره هزار ساله در کوه/ عکس

233236

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان