عضویت بیش از ۱۵۰۰ تعاونی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کرمانشاه

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور استانهای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کرمانشاه گفت: بیش از یک هزار و ۵۰۰ تعاونی در صندوق استان عضو هستند.

عضویت بیش از 1500 تعاونی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کرمانشاه

حسین تراکمه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: مطابق اصول 43 و 44 قانون اساسی، در راستای ریشه‌کن کردن فقر، برآوردن نیازها و تامین شرایط و امکانات در راستای اشتغال‌زایی بیشتر از طریق قراردادن وسایل کار در اختیار افراد محروم از آن در شکل تعاونی از راه وام بدون بهره و روش‌های مشابه، به تشکیل شرکت‌های تعاونی، توجه بیشتری معطوف شده است.

وی افزود: مطابق ماده 2 قانون شرکت‌های تعاونی، این شرکت متشکل از اشخاص حقیقی یا حقوقی است که با هدف رفع نیازمندی‌های مشترک و بهبود اقتصادی و اجتماعی از طریق خودیاری متقابل و همکاری طبق اصول مطرح شده در قانون تعاون، تشکیل می‌شود. 

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور استانهای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کرمانشاه تصریح کرد: شرکت های تعاونی نه با هدف کسب سود و بهره دهی بیشتر بلکه با هدف کمک به بهبود وضع اقتصادی، رفاه شرکا و تامین حوائج و نیازمندی های مخصوص آن ها تشکیل می شود.

وی ادامه داد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در راستای حمایت از تعاونی های کشور و شناسایی افراد فاقد بیمه اجتماعی تحت پوشش تعاونی ها در قراردادی که با تعاونی های روستایی و عشایری در قالب کارگزاری های صندوق در سراسر کشور، دارد اقدام به عضوگیری در قالب تعاونی های روستایی و عشایری نموده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور استانهای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: تعداد بیمه شدگان کارگزاری های تعاونی صندوق تا پایان مردادماه 1403 تعداد 947هزار و 450 نفر است که از این تعداد 683 هزار و 310 نفر بیمه شده مرد و 264هزار و 140 نفر بیمه شده زن را شامل می شود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان