هشدار نارنجی هواشناسی برای استان خراسان رضوی/ وقوع بارش‌های سیل‌زا پیش‌بینی‌ می‌شود

هواشناسی خراسان‌رضوی با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص بارش‌های سیل‌زا همراه با رعد و برق و آبگرفتگی معابر در این استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

هشدار نارنجی هواشناسی برای استان خراسان رضوی/ وقوع بارش‌های سیل‌زا پیش‌بینی‌ می‌شود

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، در اطلاعیه امروز اداره کل هواشناسی استان خراسان رضوی آمده است: از عصر امروز (شنبه) سامانه در حال گسترش و فعالی در استان خراسان رضوی به تدریج تقویت خواهد شد و تا روز سه شنبه هفته جاری فعال خواهد بود و از دستگاه‌های متولی خواسته می‌شود که آماده جاری شدن سیل باشند.

به‌دنبال فعالیت این سامانه، بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و صاعقه در برخی از نواحی به خصوص شمال و شمال‌غرب از جمله شهرستان‌های سبزوار، داورزن، قوچان و کلات خراسان رضوی رخ خواهد داد، هواشناسی استان همچنین در این اطلاعیه نسبت به بارش رگباری، کاهش نسبی دما و امکان اختلال در سیستم حمل‌ونقل در این فاصله زمانی هشدار داده است.

در این اطلاعیه عنوان شده کمیته‌ها و دستگاه‌های بحران‌مدار خراسان رضوی در آمادگی کامل باشند و شهروندان از سفرهای غیرضروری، توقف در رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات و ورود به ییلاقات در روزهای یکشنبه و دوشنبه خودداری کنند.

هشدارهای هواشناسی، زرد، نارنجی و قرمز رنگ هستند که شدت پدیده‌های جوی را به ترتیب از ضعیف تا قوی اعلام می کند؛ در هشدار نارنجی هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان