نماینده ولی فقیه در سپاه: دشمن می‌خواهد نشان دهد که انقلاب اسلامی کارآمد نیست/ یکی از محورهای تلاش یهود و منافقان، ولایت ستیزی است

عبدالله حاجی صادقی در سخنانی، ماموریت روحانیت را سه مأموریت سخنوری، اقامه دین و دفاع از دین توصیف کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه: دشمن می‌خواهد نشان دهد که انقلاب اسلامی کارآمد نیست/ یکی از محورهای تلاش یهود و منافقان، ولایت ستیزی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: تقابل جبهه حق و باطل پایان پذیر نیست، چراکه همیشه بوده و ادامه دارد و این یک سنت الهی است.

بنا بر روایت حوزه نیوز، او که در در دوره «توانمندسازی و دانش‌افزایی طرح تعالی معاونت فرهنگی تبلیغی» سخنرانی می‌کرد، اضافه کرد: افراد نباید به این فکر باشند که جنگ ما با استکبار تمام می‌شود، زیرا تقابل بر سر جغرافیا و منافع نیست، بلکه تقابل بر سر دین است و علت اصلی این تقابل زندگی دینی همراه با مبارزه بر اساس قرآن است که انسان جوهره خود را باید نشان دهد و متاسفانه خیلی از افراد شعار دین‌داری می‌دهند اما عمل نمی‌کنند.

حاجی‌صادقی جهاد را تعطیل ناپذیر خواند و گفت: در قرآن آمده که جهاد برای تفکیک افراد از یکدیگر است و این جهاد پایان ندارد و همیشه بوده و ادامه خواهد داشت، اما مصداق‌های آن تغییر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه با جهاد انسان‌ها غربال می‌شوند، و طبق آیه 15 سوره حجرات از ویژگی‌های مومن این است که جهاد در زندگی او تعطیل نمی‌شود، گفت: جبهه استکبار همیشه و از هر وادی که بتواند نیز حمله می‌کند، اما خطرناک‌ترین جنگ دشمن ایجاد فتنه و زدن مبانی اسلام است.

حاجی‌صادقی بزرگترین انحرافی را که انقلاب حضرت موسی به آن گرفتار شد، انحراف در رجعت دانست و افزود: بر همین اساس یکی از مهم‌ترین برنامه‌های جبهه استکبار دنبال کردن رجعت در انقلاب اسلامی است که بتواند این انقلاب را، دچار سقوط کند.

وی با بیان اینکه امروزه دشمن می‌خواهد نشان دهد که انقلاب اسلامی کارآمد نیست به وظیفه روحانیت در این عرصه اشاره کرد و گفت: در مقابل جنگ نظامی جهاد اصغر قرار دارد، اما در مقابل جنگ فرهنگی، جهاد کبیر لازم است و فرماندهان این جهاد کبیر حوزه‌های علمیه هستند که باید وارد این میدان شوند، چراکه دشمن پیشروی کرده و ذائقه فکری جوانان را تغییر داده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه یکی از محورهای تلاش یهود و منافقان ولایت ستیزی است، گفت: عملیات دشمن جدی است و تلاش دارد نهاد روحانیت را از بین ببرد، در همین راستا روحانیت که فلسفه وجودی خود را از انبیاء و ائمه‌اطهار علیهم‌السلام به ارث برده، سه مأموریت سخنوری، اقامه دین و دفاع از دین را، بر عهده دارند.

وی تربیت دین‌شناس را از وظایف‌ اصلی حوزه‌های علمیه برشمرد و گفت: روحانیت برای اینکه بتواند اقامه و ترویج دین را، در بین مردم داشته باشد، باید واقعیت‌های زمان و نوع حمله دشمن را بشناسد چرا که اگر روحانیت بخواهد مدافع دین باشد باید همه تحولات را دنبال کند.

حاجی‌صادقی اظهار داشت: بسیج اساتید باید مطالبه‌گر و پرچم‌دار ‌تحول در نهاد روحانیت و حوزه‌های علمیه باشند و با وجود تهاجمات گسترده از سوی دشمن در فضای مجازی و حقیقی و خوراک نادرست به فرزندان، روحانیت برای اینکه مُبیَن، مجری و مدافع دین باشند باید در جذب افراد، نظام آموزشی، تولید محتوا در پژوهش و روش‌ها، تحول ایجاد کند.

وی در پایان با بیان اینکه اگر تحول را نپذیریم محکوم به انزوا و انفعال خواهیم بود، گفت: مجموعه‌ای که غیر متحول باشد باید از دیگران تحول بگیرد، لذا حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه و روحانیت باید برای اسلام و انقلاب فکر کنند تا به تحولات جدیدی دست یابند.

2929

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان