استفاده از ظرفیت باسوادان کمیته امداد استان سمنان برای باسواد کردن افراد بی‌سواد جامعه‌هدف

نشست مشترک کارگروه سوادآموزی استان با کمیته امداد امام‌خمینی(ره) سمنان در آستانه روز جهانی سوادآموزی، برگزار و بر استفاده از ظرفیت باسوادان کمیته امداد استان برای باسواد کردن افراد بی‌سواد جامعه‌هدف تاکید شد.

استفاده از ظرفیت باسوادان کمیته امداد استان سمنان برای باسواد کردن افراد بی‌سواد جامعه‌هدف

به گزارش خبرگزاری خب آنلاین  استان سمنان، نشست مشترک کارگروه سوادآموزی با کمیته امداد امام‌خمینی(ره) سمنان با حضور زینب داودی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش و محمدحسین ذوالفقاری مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان با هدف شناسایی بی‌سوادان، کم‌سوادان و بازماندگان از تحصیل تحت پوشش این‌مجموعه برگزار شد.

داودی در ابتدای این دیدار ضمن قدردانی از مدیرکل و کارشناسان کمیته امداد و ابراز خرسندی از تعاملات گسترده این نهاد یادگار حضرت امام‌(ره) با آموزش و پرورش استان اظهار داشت: زیبنده این نظام مقدس نیست که هم‌چنان شاهد وجود افراد بی‌سواد و کم‌سواد در جامعه باشیم و همه باید همت کنیم تا آمار بی‌سوادی را به حداقل رسانده و هم‌زمان به آموزش انواع سواد در جامعه بپردازیم.

وی در ادامه با اشاره به تفاهم‌نامه‌ منعقده فی‌مابین کمیته امداد و معاونت سوادآموزی افزود: در راستای این تفاهم‌نامه، در سال گذشته، 228 مددجوی محروم از سواد کمیته امداد، شناسایی و در دوره‌های سوادآموزی ثبت نام شدند و در حال آموزش در کلاس‌های سوادآموزی هستند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش سمنان  اظهار داشت: با توجه به شعار سال و به تاسی از رئیس‌جمهور شهید و تاکید دولت چهاردهم و بر مبنای اساسنامه جدید سازمان نهضت سوادآموزی، ایجاد نوآوری و راهکارهای نوین در کنار مردمی‌سازی و پر رنگ‌تر شدن نقش دستگاه‌ها برای توسعه سطح سواد در کشور، انتظار می‌رود تا از ظرفیت باسوادان کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان برای باسواد کردن افراد بی‌سواد جامعه‌هدف این نهاد استفاده شود و تمامی افراد کم‌سواد و بی‌سواد و بازماندگان از تحصیل و افراد دارای سواد قرآنی تحت پوشش کمیته امداد برای پالایش و جذب و... به آموزش و پرورش معرفی شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان نیز در این نشست، در راستای موضوع ریشه‌کن‌کردن بی‌سوادی با استفاده از تمام ظرفیت‌های این نهاد ازجمله مشاوره فردی، بسته‌های حمایتی و کلاس‌های تقویتی، اقدامات عمرانی و... به‌منظور جذب و تشویق بی‌سوادان اعلام آمادگی کرد.

ذوالفقاری اظهار داشت: امروز نگاه ما به افراد تحت پوشش صرف هزینه‌های اولیه زندگی نیست؛ بلکه به فکر رشد علمی و فکری آن‌ها هستیم و به برکت نظام و انقلاب اسلامی، کمیته امداد در حال حاضر قریب به 6 هزار محصل و 550 دانشجو در 91 دانشگاه کشور را تحت پوشش خود دارد و از کمک‌هزینه ثبت نام و لوازم‌التحریر تا تهیه وسایل کمک‌آموزشی، کمک‌هزینه چاپ مقالات و چاپ کتب آن‌ها، کلاس‌های طرح جابربن‌حیان، علامه‌حلی، سمپاد و... حمایت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: مفتخریم که در دولت سیزدهم در زمینه کمک‌های حمایتی به مددجویان تحت پوشش، شاهد رشد 291 درصدی بودیم و بی‌شک دولت چهاردهم راه دکتر رئیسی را ادامه داده و شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود و در تمامی زمینه‌ها دولت را همراهی خواهیم کرد.

گفتنی است، در پایان این دیدار، از سوی داودی، ابلاغ استاندار سمنان درخصوص عضویت مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) در شورای پشتیبانی سوادآموزی اعطا شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان