نصب پنل خورشیدی خانگی تضمین منبع درآمد ثابت

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان گفت: نصب پنل‌های خورشیدی در منازل مسکونی بهترین راه برون رفت بخشی از ناترازی تولید است و درآمد آن برای سبد معیشتی خانوار تا بیست سال متوالی از سوی وزارت نیرو تضمین شده است.

نصب پنل خورشیدی خانگی تضمین منبع درآمد ثابت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،مصطفی کرمی با اعلام اینکه اکنون تقاضا برای انرژی خورشیدی حتی سریع از سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی سبز در حال رشد است افزود: هزینه انرژی خورشیدی طی دو دهه اخیر با کاهش روبه رو شده است و با استقبال تمامی مشترکین اعم از خانگی، اداری، کشاورزی، صنعتی و ... تصور اینکه این منبع انرژی در سال‌های آینده بخش عمده‌ای از تولید برق کشور را به خود اختصاص دهد خارج از تصور نیست.
وی افزود: در استان‌های پُر آفتاب مانند سمنان برای صنایع و کشاورزی می‌تواند اتکا به انرژی برق شبکه سراسری را با نصب پنل‌های خورشیدی کاهش داد و استان سمنان با بیش از 300 روز میانگین آفتاب در سال می‌تواند در هر متر مربع خود در روز بین 4.5 تا 5.5 کیلووات به ظرفیت تولید برق کشور به ازای هر مشترک اضافه نماید.
معاون بهره‌برداری توزیع برق گفت: کاهش هزینه برق مصرفی، منبع انرژی پایدار و تجدیدپذیر، سازگاری با محیط زیست، عملکرد در شرایط مختلف جوی، کاهش وابستگی به منابع فسیلی، امکان استفاده در مناطق دورافتاده و کمک به کشاورزی و صنایع از مهمترین مزایای استفاده از پنل‌های خورشیدی می‌باشد.
وی در خصوص ارائه تسهیلات جهت راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی خانگی تصریح داشت: در حال حاضر و با توجه به قانون توسعه دانش بنیان تجدید پذیر تنها وامی که می‌توان آن را دریافت نمود، وام نیروگاه‌های خورشیدی حمایتی است که تازگی مصوب و به عنوان بسته حمایتی به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، سازمان اوقاف و خیریه، حوزه‌های علمیه، شرکت شهرک‌های صنعتی، بسیج سازندگی، استانداری، سازمان حفاظت محیط زیست و خیرین مدرسه ساز ارائه می‌شود که مبلغی بین 120 تا 150 میلیون تومان با سود 4 درصد و اقساط پنج ساله را شامل می‌شود.
کرمی تصریح داشت: نرخ خرید تضمینی برق این نیروگاه‌ها از قرار کیلوواتی سه هزار تومان است که به صورت تصاعدی سالانه افزایش قابل توجهی خواهد داشت و شخص تحت پوشش می‌تواند با مراجعه به شرکت توزیع نیروی برق استان و پس از اخذ استعلام‌های مربوطه نسبت به ثبت اینترنتی تقاضا اقدام نماید.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان