چه سرنوشتی در انتظار ۱۷ هزار تن چای دبش موجود است؟

مدیرعامل سازمان فروش اموال تملیکی گفت: تجهیزات و ماشین‌آلات کارخانه چای دبش تحت اختیار این سازمان است.

چه سرنوشتی در انتظار 17 هزار تن چای دبش موجود است؟

به گزارش خبرآنلاین، سید عبدالمجید اجتهادی اظهار داشت: چای دبش در انبار استان‌های هرمزگان، تهران، البرز و میزان محدود در کرمانشاه است.

ایرنا به نقل از معاون وزیر اقتصاد افزود: در مزایده استان هرمزگان 636 تن چای به مبلغ 50 میلیارد تومان به فروش رسیده و حدود یک هزار و 100 تن همچنان در هرمزگان باقی مانده است که در حال تفکیک و ارزش‌گذاری جهت عرضه در مزایده‌ها و حراج‌های پیش رو هستیم.

وی اضافه کرد: در استان تهران نیز 17 هزار تن چای دبش وجود داشت که سه هزار تن به مبلغ 370 میلیارد تومان به فروش رسیده است. حدود 14 هزار تن هم در حال ارزش‌گذاری و اخذ مجوزها از سازمان‌های استاندارد، بهداشت، غذا و دارو برای عرضه در مزایده‌هاست؛ همچنین در استان البرز سه هزار تن چای در انبارها نگهداری می‌شود که با وجود گذشت مدت‌زمان طولانی، جوابیه استاندارد برای تأیید و فروش آنها به سازمان اموال تملیکی هنوز واصل نشده است.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: چای در استان کرمانشاه، بسته‌بندی شده و آماده است.

اجتهادی با بیان اینکه 50 هزار تن چای دبش غیرقابل‌مصرف بود، گفت: چای دبش محصولات مختلف دارد که میزان زیادی چای بوده که سخت‌ترین و متعددترین آزمایش‌های بر روی آنها با دستور قضایی انجام شده است و میزانی که قابلیت مصرف انسانی نداشت از چرخه خارج شد.

وی با مشکلات فروش چای اشاره کرد و گفت: مدیران کارخانه‌هایی که اقدام به خرید می‌کنند اکنون با مشکل نقدینگی مواجه هستند؛ در همین راستا برای تسهیل در عرضه، تصمیماتی با هماهنگی مراجع قضایی و متولی گرفته شده است تا فرایند تعیین تکلیف سرعت پیدا کند.

مدیرعامل سازمان فروش اموال تملیکی با بیان اینکه در کنار چای، بعضی از ماشین‌آلات نیز کارخانه نیز در اختیار این سازمان قرار گرفته است، گفت: ماشین‌آلاتی که متروکه شده در اختیار این سازمان قرار گرفته که بخشی در مزایده عرضه می‌شود و بخش دیگر که به‌عنوان کالای خاص است با هماهنگی‌های مرجع قضایی در دادسرای انقلاب اسلامی عرضه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به موضوع قیر نیز اشاره کرد و گفت: تعیین تکلیف این قیر به‌شرط صادرات مطرح بود که در مزایده‌های سراسری بارگذاری شد؛ ولی هنوز به فروش نرفته است در همین راستا تمهیداتی اتخاذ شد که هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

223228

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان