طرز تهیه نان چپاتی نرم و خوشمزه با آرد سفید

شما علاقه مندان به آشپزی های خانگی و نان های خانگی می توانید در این بخش با طرز تهیه نان چپاتی ویژه آشنا شوید. این نان دستور ساده ای دارد.

طرز تهیه نان چپاتی نرم و خوشمزه با آرد سفید

نان چپاتی هندی یک نان ویژه بوده که می‌ توانید در خانه تهیه کنید. در این بخش نیز با طرز تهیه نان چپاتی هندی آشنا می‌ شوید. این نان یک نان تابه ای هندی بوده و می‌ توانید در وعده‌ های مختلف خود داشته باشید.

پخت نان با آرد سفید

برای داشتن انواعی از نان‌ های خانگی و رسپی‌ های متنوع آن می‌ توانید در این بخش همراه ما باشید. طرز تهیه نان انبه  و نان شکلاتی را در لینک مطالعه کنید.

روش تهیه نان چپاتی

 

مواد اولیه:

  • آرد: 3 فنجان
  • کره: 1 قاشق غذاخوری
  • نمک: 1 قاشق چای خوری
  • آب ولرم: فنجان

طرز تهیه نان چپاتی:

این نان خانگی ویژه و خوشمزه طعم عالی داشته و مواد ذکر شده در این بخش برای 6 عدد نان کافی می‌ باشد. شما باید ابتدا آرد را به همراه نمک به خوبی ترکیب کنید. مقداری روغن و آب ولرم را کم کم و در چند مرحله به مواد آرد خود اضافه کرده و خوب هم بزنید تا روغن و آب به خورد آرد رفته و خمیر شما حاصل شود.

طرز تهیه نان چپاتی

بعد از جمع شدن خمیر را به خوبی ورز داده و درون یک ظرفی قرار دهید تا استراحت کند. توجه داشته باشید که آب ولرم باید دمای 110 تا 115 درجه فارنهایت باشد. ورز دادن خمیر نیز یکی از نکات مهمی بوده که در عمل آمدن آن مهم می باشد. خمیر را کنار گذاشته و روی آن یک پارچه نخی بیندازید.

مجدد خمیر را روی سطح آرد پاشیده شده قرار داده و به مدت 10 دقیقه آن را ورز دهید. خمیرها را به صورت توپی درآورده و درون یک کیسه پلاستیکی به مدت یک ساعت قرار دهید. خمیرها را به 6 قسمت تقسیم کرده و هر تکه را گرد کنید.

خمیرها را که روی سطح آب پاشیده شده قرار داد ه‌اید با استفاده از وردنه باز کرده تا یک دایره متوسط ایجاد شود. برای سرخ کردن این نان‌ ها می‌ توانید به راحتی از یک تابه چدن استفاده کنید. تابه را روی حرارت قرار داده خمیرهای باز شده را درون تابه گذاشته تا به آرامی با حرارت ملایم پخته شود. بهتر است از قبل تابه را گرم کنید.

دستور پخت نان چپاتی

سمت دیگر خمیرها را نیز سرخ کرده و بعد از اینکه پف کرد، خمیرها آماده بوده و نان شما آماده است. این نان داغ را می‌ توانید در کنار غذاهای مختلفی سرو کرده و نوش جان کنید. طرز تهیه نان چپاتی هندی به همین سادگی بوده و می‌ توانید یک نان خانگی عالی را داشته باشید.

این نان ویژه خانگی را می توانید در وعده های مختلفی داشته باشید. شما می توانید از مقداری سیاه دانه و .. نیز برای تزیین کردن روی این نان ها از سیاه دانه استفاده کنید. استفاده از سبزیجات خرد شده و معطر نیز در ترکیب این غذا و نان عالی می باشد.

شما می توانید از انواع دیگر نان های خانگی نیز استفاده نمایید. رسپی انواع نان ها را شما می توانید در ارگا مطالعه کرده و با انواع نان های دست ساز خانگی آشنا شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان